7 Νοεμβρίου 2009

Τι σχέση έχουν όλα αυτά με τις μοναχές της Ζωοδόχου Πηγής ,γνωρίζει κανείς κάτι να μας πει;

''Σηκωσαν'' το ξυλουργείο και το κηροποιείο της Ι.Μ. Κηρύκου και Ιουλίτης

-

Σε ιδιώτες μεταβιβάστηκαν το εργαστήριο ξυλογλυπτικής και το κηροποιείο, που λειτουργούσαν μέχρι το τέλος του 2006 στην Ιερά Μονή Κηρύκου και Ιουλίτης στο Σιδηρόκαστρο.

Ο υπερσύγχρονος εξοπλισμός τους, είχε αποκτηθεί από την πρώην αδελφότητα, μετά από επιχορήγηση ύψους 180.000 ευρώ, από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Leader Plus, που στο νομό Σερρών, υλοποιεί η ΑΝ.Ε.ΣΕΡ.

«Μετά τη φυγή της αδελφότητας και τη διακοπή λειτουργίας των δύο εργαστηρίων, ή θα έπρεπε να επιστραφεί το ποσό της επιχορήγησης ή θα έπρεπε να μεταβιβαστούν σε ιδιώτες, προκειμένου να τα λειτουργήσουν όπως οι κανονισμοί ορίζουν» επεσήμανε ο διευθυντής της ΑΝ.Ε.ΣΕΡ Γιάννης Καλογερούδης, συμπληρώνοντας πως η αδελφότητα επέλεξε το δεύτερο.

Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της μεταβίβασης, ενώ ο εξοπλισμός έχει μεταφερθεί σε νέους χώρους, από τους νέους ιδιοκτήτες τους.

Μέχρι τη φυγή της αδελφότητας από το Σιδηρόκαστρο, τον Δεκέμβριο του 2006, τα εργαστήρια της μονής, παρήγαγαν από εικόνες και ψηφιδωτά, μέχρι χειροποίητα χαλιά, ιερά άμφια και γυναικεία πλεκτά.

14/12 ΕΚΤΟΣ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΟΙ ΜΟΝΑΧΕΣ ΛΟΓΩ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΣΤΟ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟ


infoserres

Την Ιερά Μονή Κηρύκου και Ιουλίτης, στο Σιδηρόκαστρο, εγκατέλειψαν το πρωί της Τετάρτης(13/12) οι περισσότερες μοναχές της αδελφότητας, που αριθμεί συνολικά 40. Πληροφορίες θέλουν τις μοναχές να εγκατέλειψαν τη μονή, ως μέσο αντίδρασης στη συμπεριφορά του μητροπολίτη Σιδηροκάστρου Μακάριου, στον οποίον καταλογίζουν προσπάθειες πλήρους παρέμβασης στα εσωτερικά και τα οικονομικά του μοναστηριού.



Το μεσημέρι της Τετάρτης, ο μητροπολίτης Μακάριος βρέθηκε στη μονή, όπου είχε πολύωρη συνάντηση με την ηγουμένη Χριστονύμφη, σε μια προσπάθεια να πέσουν οι τόνοι και να επιστρέψουν οι μοναχές στο Σιδηρόκαστρο.
Ο μητροπολίτης Μακάριος, δεν θέλησε να προβεί σε καμία επίσημη δήλωση, λέγοντας μόνο πως δεν υπάρχει πρόβλημα στις σχέσεις του με το μοναστήρι. Όσο για τις μοναχές που εγκατέλειψαν τη μονή, αρκέστηκε να πει πως "πήγαν ταξίδι αναψυχής" και θα επιστρέψουν τις επόμενες ημέρες και όλα θα επανέλθουν στους παλαιούς ρυθμούς.
Τις τελευταίες ώρες το Σιδηρόκαστρο βοά, πολλά ακούγονται, αλλά η επίσημη αντίδραση τόσο από το μοναστήρι, όσο και από τη μητρόπολη είναι πως δε ισχύουν τα όσα ακούγονται.
Αδιευκρίνιστο παραμένει προς τα που κατευθύνθηκαν οι μοναχές που εγκατέλειψαν το Σιδηρόκαστρο. Άλλοι υποστηρίζουν πως φιλοξενούνται σε μοναστήρι στην περιοχή του Αλμυρού Βόλου, ενώ άλλοι είτε προς τη Σάμο, όπου ο εκεί μητροπολίτης Ευσέβιος είναι ο πνευματικός πατέρας της αδελφότητας.
Ημερομηνία καταχώρησης Πέμπτη, Δεκέμβριος 14

"ΚΑΛΟΓΡΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΕΞΙΜΟ ΛΟΓΩ ΧΡΕΩΝ"


infoserresBBC ΚΑΙ REUTERS ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΤΟ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟ


Για χρέη άνω των 600 χιλιάδων ευρώ, της Ιεράς Μονής Κηρύκου και Ιουλίτης στο Σιδηρόκαστρο, κάνουν λόγο δημοσιεύματα ξένων ειδησεογραφικών πρακτορείων στις ιστοσελίδες τους, στο διαδίκτυο.

Την Τρίτη (30/1) το βρετανικό BBCόσο το αμερικάνικο Reuters, μετέδωσαν πως ο λόγος που οδήγησε στη φυγή της μοναχές της αδελφότητας στο Σιδηρόκαστρο, ήταν τα υπέρογκα χρέη τους. Χαρακτηριστικός είναι ο τίτλος Reuters: «Ελληνίδες καλόγριες στο τρέξιμο, λόγω χρεών». Ενώ το δημοσίευμα το BBCτιτλοφορείται : «Καλόγριες τρέπονται σε φυγή μετά από επιχειρηματικό φιάσκο».




Και τα δύο δημοσιεύματα, αναφέρουν πως η ηγουμένη Χριστονύμφη με τις υπόλοιπες μοναχές, επέλεξαν το δρόμο της φυγής, λόγω … πτώχευσης της πλεκτοβιομηχανίας που λειτουργούσαν μέσα στο μοναστήρι, με μηχανές αξίας 250.000 ευρώ, τις οποίες και προμηθεύτηκαν μετά τραπεζικό δάνειο.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, οι μοναχές επέλεξαν να «κρυφτούν» στο μοναστήρι της Παναγίας Ξενίας στο Βόλο, προκειμένου να μην εντοπιστούν από τις αρχές, αφού ήδη οι τράπεζες κινήθηκαν νομικά. Το δημοσίευμα μάλιστα του Reuters, αναφέρει πως η Ιερά Σύνοδος ψάχνει τρόπο για να ξεπληρώσει το χρέος της μονής, χωρίς όμως να επιβεβαιώνει την πληροφορία, ο εκπρόσωπός της.

Ημερομηνία καταχώρησης Τετάρτη, Ιανουάριος 31

Μήλον της έριδας τα οικονομικά της Μονής

Τεταμένες οι σχέσεις



παλαιό δημοσίευμα http://www.sintiki.gr/sintiki1206/thema2.html



Μοναστηριού – Μητροπολίτη στο Σιδηρόκαστρο


Τις τε­λευ­ταί­ες η­μέ­ρες έ­ντο­νη α­να­στά­τω­ση έ­χει ξε­σπά­σει στο Σι­δη­ρό­κα­στρο σχε­τι­κά με την ε­γκα­τά­λει­ψη της Ιε­ράς Μο­νής Κη­ρύ­κου και Ιου­λίτ­της α­πό τις μο­να­χές της, πα­ρα­μο­νές Χρι­στου­γέν­νων, γε­γο­νός που α­πό μό­νο του καταδεικνύει ό­τι έ­χει συμ­βεί κά­τι πο­λύ σο­βα­ρό. Αλ­λά ας δού­με τα γε­γο­νό­τα.

Α­πό την Τε­τάρ­τη 13 Δε­κεμ­βρί­ου 2006 το πρω­ί 40 και πλέ­ον μο­να­χές ε­γκα­τέ­λει­ψαν τον μο­να­στή­ρι του Σι­δη­ρο­κά­στρου και φι­λο­ξε­νού­νται προσωρινά στο μο­να­στή­ρι της Πα­να­γί­ας Ξε­νιάς στη Μα­γνη­σί­α, ε­κτός α­πό την η­γου­μέ­νη Χρι­στο­νύμ­φη και με­ρι­κές α­κό­μη α­δελ­φές που πα­ρέ­μει­ναν στο χώ­ρο της μο­νής.

Λέ­γε­ται ό­τι οι μο­να­χές ε­γκα­τέ­λει­ψαν τη μο­νή, α­ντι­δρώ­ντας μ’ αυ­τόν τον τρό­πο στη συ­μπε­ρι­φο­ρά του μη­τρο­πο­λί­τη Σι­δη­ρο­κά­στρου Μα­κά­ριου, στον ο­ποί­ο κα­τα­λο­γί­ζουν προ­σπά­θειες πλή­ρους πα­ρέμ­βα­σης στα ε­σω­τε­ρι­κά και τα οι­κο­νο­μι­κά του μο­να­στη­ριού.

Το με­ση­μέ­ρι της Τε­τάρ­της (13/12/06), ο μη­τρο­πο­λί­της Μα­κά­ριος βρέ­θη­κε στη μο­νή, ό­που εί­χε πο­λύ­ω­ρη συ­νά­ντη­ση με την η­γου­μέ­νη Χρι­στο­νύμ­φη, σε μια προ­σπά­θεια να πέ­σουν οι τό­νοι και να ε­πι­στρέ­ψουν οι μο­να­χές στο Σι­δη­ρό­κα­στρο.

Ο μη­τρο­πο­λί­της Μα­κά­ριος, δεν θέ­λη­σε να προ­βεί σε κα­μί­α ε­πί­ση­μη δή­λω­ση και αρ­κέ­στη­κε να πει πως “πή­γαν τα­ξί­δι α­να­ψυ­χής” και θα ε­πι­στρέ­ψουν τις ε­πό­με­νες η­μέ­ρες και ό­λα θα ε­πα­νέλ­θουν στους πα­λαιούς ρυθ­μούς.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο των Σερρών (www.infoserres.gr), κύ­κλοι προ­σκεί­με­νοι στο μο­να­στή­ρι κα­τα­λο­γί­ζουν στο Μη­τρο­πο­λί­τη Μα­κά­ριο προ­σπά­θειες πλή­ρους πα­ρέμ­βα­σης στα ε­σω­τε­ρι­κά και τα οι­κο­νο­μι­κά του μο­να­στη­ριού και ό­τι στό­χος της μη­τρό­πο­λης εί­ναι να δια­χει­ρι­στεί την α­κί­νη­τη πε­ριου­σί­α της μο­νής, τα α­το­μι­κά πε­ριου­σια­κά στοι­χεί­α των μο­να­χών και τα πο­σά που υ­πάρ­χουν σε τρα­πε­ζι­κούς λο­γα­ρια­σμούς και α­νέρ­χο­νται σε 500.000 ευ­ρώ.

Στις πλη­ρο­φο­ρί­ες αυ­τές, άμεση ή­ταν η α­ντί­δρα­ση του μη­τρο­πο­λί­τη Σι­δη­ρο­κά­στρου Μα­κά­ριου, ο ο­ποί­ος δη­λώ­νει κα­τη­γο­ρη­μα­τι­κά ό­τι η Μη­τρό­πο­λη δεν ζή­τη­σε ού­τε μί­α δραχ­μή α­πό το μο­να­στή­ρι.

Μή­λο της έ­ρι­δας των δύο πλευρών, ε­κτός α­πό τα οι­κο­νο­μι­κά, α­πο­τε­λεί και η πνευ­μα­τι­κή δι­καιο­δο­σί­α του μο­να­στη­ριού. Ο μη­τρο­πο­λί­της Μα­κά­ριος υ­πο­στη­ρί­ζει πως η ε­πο­χή της πλή­ρους πα­ντο­δυ­να­μί­ας της μο­νής, ό­πως συ­νέ­βαι­νε τα τε­λευ­ταί­α χρό­νια ζω­ής του προ­κα­τό­χου του, μα­κα­ρι­στού Ιω­άν­νου, α­νή­κουν στο πα­ρελ­θόν. Δια­φω­νί­ες εκ­φρά­ζο­νται και στο γε­γο­νός πως πνευ­μα­τι­κός πα­τέ­ρας της α­δελ­φό­τη­τας εί­ναι ο μη­τρο­πο­λί­της Σά­μου Ευ­σέ­βιος και ό­χι ο οι­κεί­ος μη­τρο­πο­λί­της.

Ό­μως, ο Μη­τρο­πο­λί­της Σά­μου α­πο­τε­λεί τον πνευ­μα­τι­κό της Ιε­ράς Μο­νής ε­δώ και πολ­λά χρό­νια, πο­λύ πριν γί­νει Μη­τρο­πο­λί­της ο κ.κ. Μα­κά­ριος.

Πα­ρεμ­βά­σεις πο­λι­τι­κών προ­σώ­πων έ­γι­ναν, χω­ρίς ό­μως κα­νέ­να α­πο­τέ­λε­σμα.

Τώ­ρα, το τι πραγ­μα­τι­κά συμ­βαί­νει μό­νο να το ει­κά­σου­με μπο­ρού­με. Και οι δύ­ο πλευ­ρές δεν μι­λούν α­νοι­χτά και τα πε­ρί «θα ε­κτο­νω­θεί η κρί­ση ε­ντός των η­με­ρών» μό­νο τη νο­η­μο­σύ­νη μας προ­σβάλ­λει, καθώς στο παρελθόν έχουν δημιουργηθεί και άλλες συγκρούσεις μεταξύ του Μητροπολίτη και του Μοναστηριού (π.χ. υπόθεση κεριών, κατασκηνώσεις). Εκφράζονται φόβοι οι μοναχές να μην επιστρέψουν ποτέ. Για να έ­χουν, λοιπόν, ο­δη­γη­θεί ε­κεί τα πράγ­μα­τα, εί­ναι σί­γου­ρο ό­τι κά­τι σο­βα­ρό συμ­βαί­νει. Ό­τι δη­λα­δή, ο Μη­τρο­πο­λί­της Μα­κά­ριος θέ­λει πράγ­μα­τι να ε­λέγ­ξει τα οι­κο­νο­μι­κά, διοι­κη­τι­κά και πνευ­μα­τι­κά πράγ­μα­τα του Μο­να­στη­ριού και να α­να­τρέ­ψει το κα­θε­στώς της ε­δώ και χρό­νια αυ­το­διοί­κη­σης του Μο­να­στη­ριού. Πλη­ρο­φο­ρί­ες της ε­φη­με­ρί­δας μας επιβεβαιώνουν κά­τι τέ­τοιο κα­θώς ο Μη­τρο­πο­λί­της έ­χει ε­πι­δεί­ξει κι άλ­λες φο­ρές σε παρόμοιες πε­ρι­πτώ­σεις τέ­τοια συ­μπε­ρι­φο­ρά, σκαν­δα­λί­ζο­ντας το θρη­σκευ­τι­κό αί­σθη­μα πολ­λών πι­στών και δη­μιουρ­γώ­ντας αρ­νη­τι­κά σχό­λια γύ­ρω α­πό το ό­νο­μά του και κατ’ ε­πέ­κτα­ση γύ­ρω α­πό τη Μη­τρό­πο­λη Σι­δη­ρο­κά­στρου.

Α­πό την άλ­λη με­ριά, η διαρ­κώς αυ­ξα­νό­με­νη οι­κο­νο­μι­κή δύ­να­μη της Μο­νής (α­κί­νη­τα, πε­ριου­σια­κά στοι­χεί­α των μο­να­χών, με­τρη­τά) δεν της ε­πι­τρέ­πει να «πα­ρα­χω­ρή­σει» ο­τι­δή­πο­τε στη Μη­τρό­πο­λη Σι­δη­ρο­κά­στρου. Βέβαια, κατά καιρούς πολλά έχουν ακουστεί για τον τρόπο που αποκτήθηκε αυτή η περιουσία. Ο θρη­σκευ­τι­κός του­ρι­σμός της Μο­νής εί­ναι α­διαμ­φι­σβή­τη­τος, όπως και η πι­κρί­α του λα­ού του Σι­δη­ρο­κά­στρου ό­τι γι’ αυ­τόν δεν πε­ρισ­σεύ­ει τί­πο­τε.

Τα παραπάνω α­ντι­κα­το­πτρί­ζουν το λα­ϊ­κό αί­σθη­μα του Σι­δη­ρο­κά­στρου. Ό­μως δεν παύ­ουν να εί­ναι ει­κα­σί­ες. Σί­γου­ρα ό­μως τα πράγ­μα­τα δεν εί­ναι έ­τσι ό­πως τα πα­ρου­σιά­ζουν η η­γου­μέ­νη Χρι­στο­νύμ­φη και ο Μη­τρο­πο­λί­της Μα­κά­ριος. Και σί­γου­ρα ό­λα αυ­τά γί­νο­νται για το «πά­πλω­μα».

Και οι δύο πλευρές, έ­χουν η­θι­κή, αν μη τι άλ­λο, υ­πο­χρέ­ω­ση να πουν ξε­κά­θα­ρα στο λα­ό της περιοχής τι συμ­βαί­νει.

Η θρη­σκευ­τι­κή ε­ξου­σί­α που α­σκούν δεν προ­σφέ­ρει μό­νο δύ­να­μη, έ­χει και τε­ρά­στιες ευ­θύ­νες α­πέ­να­ντι στους πι­στούς.

Στον Αλμυρό Βόλου οι μοναχές του Σιδηροκάστρου, μετά τη φυγή

παλαιό δημοσίευμα αρχείου
http://www.madata.gr/index.php/greece/macedonia/215.html


Στο μοναστήρι της Παναγίας Ξενιάς στη Μαγνησία, φιλοξενούνται προσωρινά οι 40μοναχές της Ιεράς Μονής Κηρύκου και Ιουλίτης, μετά τη φυγή τους από το Σιδηρόκαστρο, το πρωί της Τετάρτης (13/12).

Κύκλοι προσκείμενοι στο μοναστήρι, κάνουν λόγο για «κίνηση αντίδρασης» στη συμπεριφορά του μητροπολίτη Μακάριου, στον οποίον καταλογίζουν προσπάθειες πλήρους παρέμβασης στα εσωτερικά και τα οικονομικά του μοναστηριού. «Στόχος της μητρόπολης είναι να διαχειριστεί την ακίνητη περιουσία της μονής, τα ατομικά περιουσιακά στοιχεία των μοναχών και τα ποσά που υπάρχουν σε τραπεζικούς λογαριασμούς και ανέρχονται σε 500.000 ευρώ» υποστηρίζουν άτομα του στενού περιβάλλοντος του ηγουμενοσυμβουλίου της μονής.

Στις πληροφορίες αυτές, κατηγορηματική ήταν η αντίδραση του μητροπολίτη Σιδηροκάστρου Μακάριου. «Καμία απαίτηση το δηλώνω κατηγορηματικά και απερίφραστα σε όλους, πως η μητρόπολη δεν ζήτησε ούτε μία δραχμή από το μοναστήρι»τόνισε ο μητροπολίτης Σιδηροκάστρου.

Από την πλευρά της, η ηγουμένη Χριστονύμφη, που παραμένει στο Σιδηρόκαστρο, έκανε λόγο για προβλήματα με τον Μητροπολίτη Μακάριο, που ξεπεράστηκαν, χωρίς όμως να πει περισσότερα. «Είχαμε στο παρελθόν κάποια προβλήματα, αλλά όλα θα πάνε καλά» τόνισε, μιλώντας στο ΔΙΚΤΥΟ τηλεόραση.

Σημείο τριβής μεταξύ των δύο πλευρών αποτελεί και η πνευματική δικαιοδοσία επί του μοναστηριού. Ο μητροπολίτης Μακάριος υποστηρίζει πως η εποχή της πλήρους παντοδυναμίας της μονής, όπως συνέβαινε τα τελευταία χρόνια ζωής του προκατόχου του, μακαριστού Ιωάννου, ανήκουν στο παρελθόν. Διαφωνίες εκφράζονται και στο γεγονός πως πνευματικός πατέρας της αδελφότητας είναι ο μητροπολίτης Σάμου Ευσέβιος και όχι ο οικείος μητροπολίτης. Είναι χαρακτηριστικό πως ο μητροπολίτης Σιδηροκάστρου, κάνει λόγο ακόμη και για «συνδιοίκηση», λέγοντας με νόημα : «Πως μπορούν δύο μητροπολίτες να διοικούν ένα μοναστήρι; Είναι ένα λάθος που δεν κατάλαβε ο δεύτερος μητροπολίτης που είχε ανάμιξη στα εσωτερικά της μονής».

Ο ίδιος επιβεβαιώνει την πληροφορία πως απέστειλε επιστολή «προς συμμόρφωση» στην αδελφότητα, αλλά όχι «τελεσίγραφο» για να του παραδοθούν περιουσιακά στοιχεία της μονής. «Έστειλα επιστολές με κάποιες συμβουλές, όχι «τελεσίγραφα». Η απαίτηση μου ήταν να υπάρχει νοικοκύρεμα και να μην είναι ανοιχτοί με σπατάλες» ανέφερε.

Μιλώντας στο ΔΙΚΤΥΟ τηλεόραση η γερόντισσα Χριστονύμφη, δήλωσε πως οι μοναχές θα επέστρεφαν το απόγευμα της Πέμπτης στο Σιδηρόκαστρο, κάτι όμως που τελικά δεν συνέβη. Μέχρι αυτή την ώρα, συνεχίζουν να φιλοξενούνται στο μοναστήρι της Παναγιάς Ξενιάς στον Αλμυρό Βόλου.

Τόσο ο μητροπολίτης Σιδηροκάστρου, όσο και η ηγουμένη της μονής, αισιοδοξούν πως θα δοθεί λύση στην κρίση που ξέσπασε στις μεταξύ τους σχέσεις, με επίκεντρο ένα από τα μεγαλύτερα μοναστήρια της περιοχής. Η τοπική κοινωνία παρακολουθεί με αγωνία τα όσα συμβαίνουν, με την ευχή ο θεός να βάλει το χέρι του.


Πηγή: Infoserres.gr