23 Ιουνίου 2026

Ηχηρή σιωπή από όλους: Ποιος υπερασπίζεται την Ανατολική Σάμο;

 

Ο αποκλεισμός του Δήμου Ανατολικής Σάμου από τη χρηματοδότηση για έργα αποκατάστασης φυσικών καταστροφών εγείρει σοβαρά ερωτήματα. Ακόμη πιο σοβαρά όμως είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν από τη στάση των τοπικών και περιφερειακών παραγόντων που εκπροσωπούν τη Σάμο στα κέντρα λήψης αποφάσεων.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Σάμου Ελισσαίος Μαυρατζώτης οφείλει να εξηγήσει στους πολίτες πώς είναι δυνατόν η Ανατολική Σάμος να απουσιάζει από μια χρηματοδότηση που αφορά αποκαταστάσεις ζημιών από φυσικές καταστροφές. Ποια ήταν η εισήγησή του; Ποιες ενέργειες έκανε για να διασφαλίσει ότι και οι δύο δήμοι του νησιού θα τύχουν ίσης μεταχείρισης;

Ο Δήμαρχος Ανατολικής Σάμου Πάρης Παπαγεωργίου έχει επίσης υποχρέωση να ενημερώσει τους δημότες. Υποβλήθηκαν προτάσεις; Ζητήθηκε χρηματοδότηση; Υπήρξε παρέμβαση προς την Περιφέρεια; Οι πολίτες δικαιούνται σαφείς απαντήσεις και όχι γενικόλογες αναφορές.

Την ίδια στιγμή, εύλογα ερωτήματα προκύπτουν και για τον Αναπληρωτή Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου Γιάννη Καλτάκη, έναν ακόμη αυτοδιοικητικό παράγοντα με καταγωγή και πολιτική παρουσία στη Σάμο. Εάν γνώριζε ότι η Ανατολική Σάμος έμενε εκτός χρηματοδότησης, ποια ήταν η παρέμβασή του; Υπερασπίστηκε το αίτημα του νησιού ή αποδέχθηκε αδιαμαρτύρητα την απόφαση;

Ανάλογα ερωτήματα αφορούν και τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Νίκο Μάρκου. Το Περιφερειακό Συμβούλιο δεν μπορεί να λειτουργεί μόνο ως χώρος επικύρωσης αποφάσεων. Οφείλει να ασκεί έλεγχο και να απαιτεί εξηγήσεις όταν προκύπτουν ζητήματα που αφορούν την ισόρροπη ανάπτυξη και τη δίκαιη μεταχείριση των νησιών.

Παράλληλα, η Αντιπεριφερειάρχης Άννη Ανδρεάδου, ως μέλος της περιφερειακής αρχής, δεν μπορεί να μένει εκτός της συζήτησης. Όταν ένας ολόκληρος δήμος του νομού Σάμου μένει εκτός μιας τόσο σημαντικής χρηματοδότησης, η συλλογική ευθύνη της διοίκησης είναι δεδομένη και οι πολίτες δικαιούνται να γνωρίζουν ποια θέση κράτησε κάθε μέλος της.



Παράλληλα, ερωτήματα προκύπτουν και για την άμισθη Αντιπεριφερειάρχη Δέσποινα Καλβίνου. Ως μέλος της περιφερειακής διοίκησης, ποια ήταν η θέση της απέναντι στον αποκλεισμό της Ανατολικής Σάμου από τη συγκεκριμένη χρηματοδότηση; Υπήρξε κάποια παρέμβαση, κάποια δημόσια τοποθέτηση ή έστω μια προσπάθεια να δοθούν εξηγήσεις στους πολίτες του νησιού; Η σιωπή δεν μπορεί να αποτελεί απάντηση όταν πρόκειται για ζητήματα που αφορούν την ισότιμη αντιμετώπιση των τοπικών κοινωνιών και τη διεκδίκηση πόρων για τη Σάμο.

Το ζήτημα δεν είναι προσωπικό. Είναι βαθιά πολιτικό και αυτοδιοικητικό. Οι κάτοικοι της Ανατολικής Σάμου δεν ζητούν χάρη από κανέναν. Ζητούν ίση αντιμετώπιση, διαφάνεια και σεβασμό. Ζητούν να μάθουν ποια ήταν τα κριτήρια, ποιος διεκδίκησε, ποιος σιώπησε και ποιος ανέχθηκε μια απόφαση που αφήνει εκτός έναν ολόκληρο δήμο.

Όσο δεν δίνονται πειστικές απαντήσεις, η εικόνα που δημιουργείται είναι ότι όσοι κατέχουν θέσεις ευθύνης είτε δεν μπόρεσαν είτε δεν θέλησαν να υπερασπιστούν αποτελεσματικά τα συμφέροντα της Ανατολικής Σάμου. Και αυτή είναι μια σκιά που δεν βαραίνει μόνο έναν άνθρωπο ή μία υπηρεσία, αλλά συνολικά το πολιτικό και αυτοδιοικητικό σύστημα που εκπροσωπεί το νησί.

Σήμερα, οι πολίτες της Ανατολικής Σάμου περιμένουν απαντήσεις όχι μόνο από τον Περιφερειάρχη Κώστα Μουτζούρη, αλλά και από τον Αντιπεριφερειάρχη Σάμου Ελισσαίο Μαυρατζώτη, τον Δήμαρχο Ανατολικής Σάμου Πάρη Παπαγεωργίου, τον Αναπληρωτή Περιφερειάρχη Γιάννη Καλτάκη, τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Νίκο Μάρκου, την Αντιπεριφερειάρχη Άννη Ανδρεάδου και την άμισθη Αντιπεριφερειάρχη Δέσποινα Καλβίνου. 

Γιατί όταν ένας ολόκληρος δήμος μένει εκτός χρηματοδότησης, η ευθύνη της ενημέρωσης και της διεκδίκησης δεν είναι ατομική αλλά συλλογική. Και η παρατεταμένη σιωπή όλων δημιουργεί ένα εύλογο ερώτημα στους πολίτες: τελικά ποιον εκπροσωπούν και ποια συμφέροντα υπερασπίζονται;

Συγκεκριμένα, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου κάλεσε τους εξής δικαιούχους να υποβάλουν προτάσεις για χρηματοδότηση έργων:

  • ΔΕΥΑ Λέσβου: Αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα ύδρευσης και αντλιοστάσια μετά τις πλημμύρες του Νοεμβρίου 2025, προϋπολογισμού 400.000 ευρώ.
  • Δήμος Δυτικής Λέσβου: Αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα και υποδομές από τις πλημμύρες του Νοεμβρίου 2025, προϋπολογισμού 600.000 ευρώ.
  • Δήμος Δυτικής Σάμου: Αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα και υποδομές από φυσικές καταστροφές, προϋπολογισμού 100.000 ευρώ.
  • Δήμος Μυτιλήνης: Αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα και υποδομές, καθώς και αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων, προϋπολογισμού 450.000 ευρώ.

Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης κατευθύνεται στη Λέσβο, με συνολικό ποσό 1.450.000 ευρώ για τη ΔΕΥΑ Λέσβου, τον Δήμο Δυτικής Λέσβου και τον Δήμο Μυτιλήνης. Πρόκειται για παρεμβάσεις που αφορούν κρίσιμες υποδομές, όπως δίκτυα ύδρευσης, αντλιοστάσια, δημοτικές υποδομές και σημεία που έχουν πληγεί από πλημμύρες ή κατολισθητικά φαινόμενα.


Οι πολίτες της Σάμου αξίζουν απαντήσεις. Και τις αξίζουν τώρα.

«Η Ανατολική Σάμος μένει εκτός χρηματοδότησης: Αν ο Μουτζούρης δεν μπορεί να στηρίξει το νησί, ας παραιτηθεί.»

 

«Αν ο Κώστας Μουτζούρης δεν μπορεί να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την Ανατολική Σάμο που ακόμη μετρά τις πληγές του σεισμού, τότε οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του.»

Στην Ανατολική Σάμο ενισχύεται η αίσθηση ότι η Περιφερειακή Αρχή αντιμετωπίζει τον δήμο ως «φτωχό συγγενή» σε σχέση με άλλες περιοχές του Βορείου Αιγαίου. Η νέα κατανομή των 1,55 εκατ. ευρώ για αποκατάσταση φυσικών καταστροφών, από την οποία απουσιάζει ο Δήμος Ανατολικής Σάμου, αναζωπυρώνει τις συζητήσεις και τα παράπονα πολιτών που θεωρούν ότι η περιοχή δεν τυγχάνει της προσοχής που δικαιούται από την Περιφέρεια. Η Περιφερειακή Αρχή καλείται να απαντήσει με σαφή στοιχεία και κριτήρια, ώστε να μην ενισχύονται οι υποψίες περί άνισης μεταχείρισης.

Η πρόσφατη ανακοίνωση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου για την κατανομή 1,55 εκατ. ευρώ σε έργα αποκατάστασης φυσικών καταστροφών προκαλεί εύλογες αντιδράσεις στη Σάμο. Ενώ χρηματοδοτούνται ο Δήμος Δυτικής Σάμου, οι Δήμοι της Λέσβου και η ΔΕΥΑ Λέσβου, απουσιάζει πλήρως από τον σχεδιασμό ο Δήμος Ανατολικής Σάμου.

Η επιλογή αυτή δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα προς τον Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου Κώστα Μουτζούρη και τη περιφερειακή αρχή. Πώς είναι δυνατόν ένας δήμος που έχει δοκιμαστεί επανειλημμένα από σεισμούς, πλημμύρες, κατολισθήσεις και ακραία καιρικά φαινόμενα να μην περιλαμβάνεται στη συγκεκριμένη χρηματοδοτική παρέμβαση;

Η περιφερειακή αρχή πανηγυρίζει για την εξασφάλιση των πόρων και κάνει λόγο για «ταχεία αποκατάσταση ζημιών» και «προστασία της καθημερινότητας των πολιτών». Όμως για τους κατοίκους της Ανατολικής Σάμου το βασικό ερώτημα παραμένει αναπάντητο: γιατί η δική τους περιοχή δεν κρίθηκε άξια χρηματοδότησης;

Ο κ. Μουτζούρης οφείλει να δώσει σαφείς εξηγήσεις. Υπήρξε σχετικό αίτημα του Δήμου Ανατολικής Σάμου; Απορρίφθηκε; Δεν κατατέθηκε ποτέ; Ή μήπως η Περιφέρεια δεν διεκδίκησε επαρκείς πόρους ώστε να καλυφθούν και οι δύο δήμοι του νησιού;

Η σιωπή των αρμόδιων φορέων ενισχύει την αίσθηση άνισης μεταχείρισης. Σε μια περίοδο που η Σάμος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα στις υποδομές της, κάθε απόφαση που αφήνει εκτός έναν ολόκληρο δήμο οφείλει να συνοδεύεται από πλήρη διαφάνεια και τεκμηρίωση.

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου δεν μπορεί να ζητά εμπιστοσύνη από τους πολίτες όταν δεν εξηγεί με σαφήνεια τα κριτήρια των επιλογών της. Ο αποκλεισμός της Ανατολικής Σάμου από το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν είναι μια απλή διοικητική λεπτομέρεια. Είναι ένα πολιτικό ζήτημα που απαιτεί άμεσες απαντήσεις.

Μέχρι να δοθούν αυτές οι απαντήσεις, η αίσθηση της απαξίωσης για τους κατοίκους της Ανατολικής Σάμου θα παραμένει ισχυρή και απολύτως δικαιολογημένη.

Η Λαϊκή Συσπείρωση καταγγέλλει την παράκαμψη της κοινωνίας


Η δια περιφοράς απόφαση  του δήμου για ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά την εγκατάσταση ανεμογεννητριών ,στην περιοχή του δήμου μας, δεν μας  βρίσκει  συμφώνους .

Η δικαιολογία  της δημοτικής αρχής , ότι πρέπει να κατατεθούν οι απόψεις του Δήμου μέχρι τις 24 του μηνός ,στα πλαίσια της διαβούλευσης που είναι σε ισχύ μέχρι αύριο, είναι ανεδαφική και 
μας υποψιάζει  το ότι ενώ υπήρχε τεράστιος χρόνος να παρθούν αποφάσεις μετά από συζήτηση με την κοινωνία στα πλαίσια του δημοτικού συμβουλίου ,αυτό παραμελήθηκε από την δημοτική αρχή χωρίς λόγο και δικαιολογία 

Είναι πολύ σοβαρό το θέμα ,για να διεκπεραιωθεί όπως και στο γόνα ,ενώ δεν επιλέχτηκε στα πλαίσια του αρκετού χρόνου που υπήρχε ,να γίνει συζήτηση με τους κοινωνικούς και συνδικαλιστικούς φορείς .Προκειμένου να ενημερωθεί οι κοινωνία και να της δοθεί η δυνατότητα να εκφράσει τις απόψεις της.
Δεν θα συμμετέχουμε σε αυτές τις μεθοδεύσεις ,όταν εδώ και ένα χρόνο το θέμα των ανεμογεννητριών είναι στο τραπέζι ,ενώ έχουμε αποφασίσει τον προηγούμενο χρόνο ,σαν δημοτικό συμβούλιο την παρακολούθηση του θέματος από διαπαραταξιακη επιτροπή που και αυτό δεν εφαρμόστηκε
Η  Λαϊκή Συσπείρωση προτείνει …Άμεση σύγκληση του δημοτικού συμβούλιου άσχετα με την καταληκτική ημερομηνία της διαβούλευσης , με την παρουσία και συμμετοχή των φορέων .Προκειμένου αν και καθυστερημένα να συζητηθεί το θέμα των ανεμογεννητριών ,και κυρίως να δοθεί η ευκαιρία να εκφραστεί η κοινωνία.
Κάθε άλλη διαχείριση του θέματος μας βρίσκει αντίθετους και δείχνει την προχειρότητα που αντιμετωπίζει η δημοτική αρχή , τόσο μεγάλα θέματα ,που αφορούν την φυσιογνωμία περιαυτολογική οικονομική και αναπτυξιακή του δήμου

Καθεστώς Μητσοτάκη: Το απόλυτο ξεσκέπασμα – Η ώρα της κρίσης έφτασε



 Για πολλούς πολίτες, η υπομονή έχει εξαντληθεί και η ανοχή απέναντι στην κυβερνητική πολιτική θεωρείται πλέον συνενοχή. Υποστηρίζουν ότι αυτό που βιώνει η χώρα δεν αποτελεί κανονική διακυβέρνηση, αλλά έναν καθεστωτικό μηχανισμό που λεηλατεί τον δημόσιο πλούτο, αποδυναμώνει την κοινωνία και αφήνει πίσω του μια Ελλάδα σε διαρκή παρακμή.

Σύμφωνα με τους επικριτές της κυβέρνησης, το μεγάλο ξεπούλημα της χώρας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Στρατηγικές υποδομές, δημόσια δίκτυα, ενεργειακοί πόροι, λιμάνια και κοινωνικά αγαθά φέρονται να παραδίδονται σταδιακά σε ιδιωτικά συμφέροντα, με αποτέλεσμα την απώλεια ελέγχου πάνω σε κρίσιμους τομείς και τη μετατροπή των πολιτών σε ομήρους ιδιωτικών μονοπωλίων.

Κάλεσμα την Τετάρτη 24 / 6 και ώρα 19.00 σε γονείς για σύσκεψη στην παιδική χαρά του Κήπου για την κατάσταση των παιδικών χαρών στο Βαθύ

 

Η Προοδευτική Κίνηση Γυναικών Σάμου απευθύνει κάλεσμα στους γονείς για συνάντηση την Τετάρτη 24 / 6 και ώρα 19.00 στην παιδική χαρά του Κήπου για να συζητήσουμε για την κατάσταση των παιδικών χαρών στο Βαθύ και να πιέσουμε για λύση. 

Εδώ και πολλούς μήνες οι παιδικές χαρές του Βαθιού είναι ακατάλληλες και είναι θέμα τύχης που δεν έχουμε σοβαρούς τραυματισμούς παιδιών. Μετά από τις πρόσφατες καταγγελίες γονέων για φθορές σε παιχνίδια, φθορές και φουσκωμένα δάπεδα, χώροι χωρίς πόρτες, αποδεικνύεται ότι οι κρατικές αρχές, δήμος και λιμενικό ταμείο, μας έχουν αφήσει εμάς και τα παιδιά μας στο έλεος. 

Παιδικές χαρές στο Βαθύ: Οι γονείς ζητούν λύσεις, αλλά η πραγματικότητα πίσω από τις αποφάσεις δημιουργεί ερωτήματα



 Η κατάσταση των παιδικών χαρών στο Βαθύ βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης, μετά το κάλεσμα της Προοδευτικής Κίνησης Γυναικών Σάμου προς γονείς και οικογένειες για σύσκεψη σχετικά με τα προβλήματα ασφάλειας που αντιμετωπίζουν οι χώροι παιχνιδιού της πόλης.

Οι καταγγελίες δεν είναι καινούργιες. Φθαρμένα παιχνίδια, κατεστραμμένα ή φουσκωμένα δάπεδα ασφαλείας, ελλιπής περίφραξη και ζητήματα αδειοδότησης έχουν επανειλημμένα απασχολήσει τους κατοίκους, οι οποίοι δικαιολογημένα εκφράζουν την ανησυχία τους για την ασφάλεια των παιδιών τους.

Ωστόσο, πίσω από τη δημόσια αντιπαράθεση προκύπτουν και σοβαρά ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο οι αρμόδιοι φορείς χειρίστηκαν το ζήτημα τα προηγούμενα χρόνια.

Η απόφαση που αποκαλύπτει ότι το πρόβλημα ήταν γνωστό

Καμπουρίδης: Στόχος της Άγκυρας η παραβίαση των 6 ναυτικών μιλίων και η παρουσία έως τα 3 μίλια

 
Ο Λάζαρος Καμπουρίδης αντιστράτηγος ε.α, προειδοποιεί ότι τα 22.000 τουρκικά αλιευτικά εντάσσονται στο δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», με στόχο τη δημιουργία τετελεσμένων στο Αιγαίο και την αμφισβήτηση των ελληνικών χωρικών υδάτων.

Γ. Αϋφαντής: Θα στηρίξω το εγχείρημα Σαμαρά από όποιο πόστο μου ζητηθεί

 Ο Γιώργος Αϋφαντής, πρέσβης επί τιμή, μιλάει στην τηλεόραση της «Ν»

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΤΣΟΣ: Πόσο τραυματίζουν την κυβέρνηση οι υποθέσεις Ασημακοπούλου και Αβραμόπουλου

 
Στην εκπομπή "Χωρίς Χρώμα" στο Αρτ TV καλεσμένοι ο δημοσιογράφος και πρώην ευρωβουλευτής Γιώργος Κύρτσος και ο δημοσιογράφος Θέμης Μπερεδήμας Πρόεδρος ΕΣΠΗΤ σε μια συζήτηση για την επικαιρότητα με πολλά ενδιαφέροντα θέματα.

Επιμέλεια - Παρουσίαση : Γιώργος Βαθιώτης

Πουλακίδας: Ομόφωνα ένοχη με ποινή 20 μηνών σε Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου - Quatargate ο Αβραμόπουλος

 ΠΗΓΗ ΚΟΝΤΡΑ

Ένοχη η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου για τα e-mail των αποδήμων



 Σε ποινή φυλάκισης 20 μηνών με τριετή αναστολή καταδικάστηκε η πρώην ευρωβουλευτής της ΝΔ, Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων αποδήμων ψηφοφόρων πριν από τις ευρωεκλογές του 2024.

Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών την έκρινε ομόφωνα ένοχη για την παραβίαση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων, και κατά πλειοψηφία για την παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου.

Τρέμει τον Σαμαρά ο Μητσοτάκης. Φοβάται Ειδικό Δικαστήριο για το σκάνδαλο των υποκλοπών…!!!



 Του Όφι Ιοβόλου

Μιλάμε για τον απόλυτο πανικό σε συνδυασμό με πλήρη διανοητική σύγχυση… σύντροφοι κοψοχέρηδες!

Ακούγαμε τον γκουρού του μητσοτακισμού, Ανδρέα Δρυμιώτη, να λέει επί της ουσίας ότι… ο Μητσοτάκης τρέμει τον Σαμαρά καθώς ενδέχεται να τον οδηγήσει στο Ειδικό Δικαστήριο για το σκάνδαλο των υποκλοπών και δεν μπορούσαμε να το πιστέψουμε!

Πού είναι η διαπαραταξιακή επιτροπή που αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο;

<< πολιτική γελοιογραφία>>


Στις 26 Μαρτίου 2025 το Δημοτικό Συμβούλιο Ανατολικής Σάμου έλαβε ομόφωνα απόφαση σχετικά με το ζήτημα των αιολικών εγκαταστάσεων στο νησί μας.

Η απόφαση αυτή προέβλεπε δύο συγκεκριμένες ενέργειες:
• Τη συνάντηση του Δημάρχου με τον αρμόδιο Υπουργό για την επίσημη παρουσίαση των θέσεων και των ανησυχιών της τοπικής κοινωνίας.

• Τη συγκρότηση διαπαραταξιακής επιτροπής, με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων, ώστε να εξεταστούν με επιστημονική τεκμηρίωση οι πιθανές περιβαλλοντικές, κοινωνικές και αναπτυξιακές επιπτώσεις από την εγκατάσταση ανεμογεννητριών στη Σάμο.

Περισσότερο από έναν χρόνο μετά, δεν έχει υπάρξει δημόσια ενημέρωση για την πραγματοποίηση της συνάντησης με το αρμόδιο Υπουργείο, ούτε έχει συγκροτηθεί η διαπαραταξιακή επιτροπή που αποφασίστηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Καλούμε τον Δήμαρχο Ανατολικής Σάμου, Πάρη Παπαγεωργίου, να ενημερώσει δημόσια τους πολίτες:

 Υλοποιήθηκε η συνάντηση με το Υπουργείο;
• Αν ναι, ποια ήταν τα αποτελέσματά της;
• Γιατί δεν συγκροτήθηκε η διαπαραταξιακή επιτροπή;


Ο σεβασμός στις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου δεν εξαντλείται στην ομόφωνη ψήφισή τους. Κρίνεται πρωτίστως από την εφαρμογή τους.

Η Σάμος δικαιούται ενημέρωση, διαφάνεια και ουσιαστική εκπροσώπηση σε ένα ζήτημα που επηρεάζει το περιβάλλον, την ανάπτυξη και το μέλλον του τόπου μας.

Κατεπείγουσα συνεδρίαση ή κατεπείγουσα συγκάλυψη;



 Η Δημοτική Αρχή Ανατολικής Σάμου ζητά από το Δημοτικό Συμβούλιο να συνεδριάσει κατεπειγόντως και δια περιφοράς για ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που αφορούν το μέλλον του νησιού.

Όχι επειδή προέκυψε κάποιο έκτακτο γεγονός.

Όχι επειδή άλλαξε ξαφνικά κάτι στη διαβούλευση.

Όχι επειδή εμφανίστηκε κάποιος απρόβλεπτος κίνδυνος.

Αλλά επειδή η ίδια η Δημοτική Αρχή άφησε τον χρόνο να περάσει άπρακτος.

Επί μήνες γνώριζαν ότι εξελίσσεται η διαβούλευση για το νέο Χωροταξικό των ΑΠΕ. Επί μήνες γνώριζαν πότε λήγει η προθεσμία. Επί μήνες είχαν στα χέρια τους το θέμα. Και ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο είχε ήδη αποφασίσει να υπάρξουν πολιτικές παρεμβάσεις και επαφές με τα αρμόδια υπουργεία, τίποτα δεν έγινε.

37.000 κυβικά από τα ρέματα της Σάμου για το οδικό έργο – Πού είναι οι μελέτες και ποιος άλλαξε τον σχεδιασμό;

 37.000 κυβικά μέτρα από τέσσερα ρέματα για το οδικό έργο της Σάμου



Τα έγγραφα, οι παλιές νομιμοποιήσεις, οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις και το ερώτημα των εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ

Την ώρα που συνεχίζονται οι εργασίες στο έργο βελτίωσης της Εθνικής Οδού Σάμος – Καρλόβασι, νέα στοιχεία φέρνουν στο προσκήνιο μια απόφαση με σημαντικές τεχνικές, περιβαλλοντικές αλλά και οικονομικές διαστάσεις: την έγκριση απόληψης περίπου 37.000 κυβικών μέτρων λίθινων και φερτών υλικών από τέσσερα υδατορέματα της Σάμου για την εξυπηρέτηση του έργου.

Πρόκειται για ποσότητα που αντιστοιχεί σε χιλιάδες φορτία βαρέων οχημάτων και η οποία προορίζεται να καλύψει ανάγκες ενός από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα οδοποιίας που υλοποιούνται σήμερα στο νησί.

Καμία απόφαση για τις ανεμογεννήτριες χωρίς τη Σάμο



 Η διαμόρφωση των θέσεων του Δήμου σχετικά με το υπό διαβούλευση Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας αποτελεί ζήτημα ιδιαίτερης σημασίας για τη Σάμο, καθώς συνδέεται άμεσα με τον χωροταξικό σχεδιασμό, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και τη βιώσιμη αναπτυξιακή προοπτική του νησιού. Η σοβαρότητα του θέματος επιβάλλει την τήρηση των θεσμικών διαδικασιών, την πλήρη ενημέρωση των αιρετών οργάνων και την ουσιαστική συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας και των φορέων της. Υπό αυτό το πρίσμα, η δημοτική παράταξη «ΑΝΑΣΑ για τη Σάμο» εκφράζει τον προβληματισμό και τη διαφωνία της ως προς την επιλογή σύγκλησης κατεπείγουσας διά περιφοράς συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου για την έγκριση των σχετικών προτάσεων του Δήμου.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Τα νησιά βουλιάζουν από κόσμο, το ΕΣΥ από ελλείψεις

 

Κορόνα γράμ­ματα παίζε­ται η ζωή κατοίκων και επι­σκε­πτών, καθώς ακόμη και στους δημο­φι­λείς νησι­ω­τι­κούς προ­ο­ρι­σμούς τα νοσο­κο­μεία είναι στα κόκ­κινα.
Αλλο ένα καλοκαίρι έφτασε και το ΕΣΥ λειτουργεί ήδη στα όρια των αντοχών του προτού καν κορυφωθεί η τουριστική κίνηση στα νησιά. Την ώρα που τα πλοία γεμίζουν και οι αφίξεις αυξάνονται καθημερινά, γιατροί, νοσηλευτές και διασώστες των ΕΚΑΒ δίνουν έναν άνισο αγώνα για να κρατήσουν όρθιες δομές που εδώ και χρόνια λειτουργούν με σοβαρά κενά. Οι ελλείψεις προσωπικού παραμένουν, οι βάρδιες βγαίνουν με δυσκολία και οι εργαζόμενοι καλούνται να καλύψουν ανάγκες που διαρκώς διογκώνονται.

Επιτάχυνση επενδυτικών δράσεων στο Βόρειο Αιγαίο ζήτησε η ΚΕΕΕ στην Επιτροπή Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ 2021–2027



 Στις εργασίες της 5ης Επιτροπής Παρακολούθησης του Προγράμματος «Βόρειο Αιγαίο 2021–2027», που πραγματοποιήθηκαν στη Χίο στις 11 και 12 Ιουνίου 2026, συμμετείχε η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ), με εκπρόσωπο τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Λέσβου, Παναγιώτη Τατάκη.

Ελέγχονται από την Ε.Ε. τα "γκρι" GriPasaport Τουρκικά διαβατήρια

 

Τα γκρι τουρκικά Hizmet Pasaportu διαβατήρια Υπηρεσίας. Χορηγούνται αποκλειστικά σε κρατικούς υπαλλήλους, αθλητές, μαθητές, δημοσιογράφους ή μέλη ΜΚΟ που εκπροσωπούν την Τουρκία σε επίσημες διοργανώσεις στο Εξωτερικό. Συνήθως γίνονται δεκτά χωρίς θεώρηση βίζας από τις περισσότερες χώρες Σένγκεν, σε αντίθεση με τα μπορντό διαβατήρια που κατέχουν οι απλοί πολίτες.

Στο σφυρί σπίτια, χωράφια και επιχειρήσεις στα νησιά του Βορείου Αιγαίου

 


283 πλειστηριασμοί αποκαλύπτουν το μέγεθος των κόκκινων δανείων, με servicers και funds να κυριαρχούν πλέον στις διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εικόνα για την κατάσταση της αγοράς ακινήτων, των κόκκινων δανείων και της οικονομικής πραγματικότητας στα νησιά του Βορείου Αιγαίου προκύπτει από τα στοιχεία των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών που έχουν αναρτηθεί στην επίσημη πλατφόρμα για το διάστημα από τον Ιούνιο του 2026 έως και τον Ιανουάριο του 2027. Συνολικά έχουν προγραμματιστεί 283 πλειστηριασμοί ακινήτων σε Λέσβο, Χίο, Σάμο και Λήμνο, αριθμός που δείχνει ότι η διαδικασία εκκαθάρισης των παλαιών οφειλών εξακολουθεί να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Aκτοπλοΐα: «Ναυμαχία» για τους επιβάτες των Κυκλάδων

 

Σε ανοιχτό επιχειρηματικό πόλεμο εξελίσσεται η μάχη των ακτοπλοϊκών για τις Κυκλάδες. Εξαγορές πλοίων, επιστολές στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και πόλεμος τιμών εισιτηρίων διαμορφώνουν ένα εκρηκτικό περιβάλλον στην έναρξη του καλοκαιριού. 

Οι 5 τάσεις στα ταξίδια για το 2026 – Ξοδεύουν περισσότερα, θέλουν άλλα πράγματα



 Η διάθεση για ταξίδια παραμένει ιδιαίτερα ισχυρή, ενώ η ταξιδιωτική δαπάνη αναμένεται να αυξηθεί μέσα στην χρονιά, με περισσότερους από τους μισούς ερωτηθέντες να σχεδιάζουν να επενδύσουν περισσότερα χρήματα σε ταξίδια, όπως προκύπτει από την παγκόσμια έρευνα της Booking.com, που βασίστηκε σε απαντήσεις περισσότερων από 32.800 ταξιδιωτών σε 34 χώρες. 

Τα νέα trends στον τουρισμό, πού ξοδεύουν οι επισκέπτες

 

Την ώρα που η Ελλάδα καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο ως προς τις ταξιδιωτικές αφίξεις με παράλληλη αύξηση των εισπράξεων, σημαντικό μέρος των δαπανών που πραγματοποιούν οι τουρίστες αλλάζει κατεύθυνση: Από τα εστιατόρια και τις ταβέρνες μεταφέρεται σταδιακά στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Οι Γερμανοί τουρίστες περιορίζουν τις δαπάνες στον προορισμό – Oι επιπτώσεις σε εστίαση και καταστήματα



 Οι Γερμανοί ταξιδιώτες εμφανίζονται ολοένα και πιο συγκρατημένοι στις δαπάνες που πραγματοποιούν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων Innofact, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο σε περισσότερους από 1.000 ενήλικες στη Γερμανία.

Τα «ξενοδοχεία ενηλίκων» της μόδας και στην Ελλάδα

 

Η πολιτική κάποιων εξ αυτών είναι ρητή: «Δεν επιτρέπονται τα παιδιά», γράφουν σε εμφανή σημεία της ιστοσελίδας κράτησης. Άλλα, μπορεί να το αναφέρουν μέχρι και στον τίτλο του καταλύματος: «Adults only». Είναι τα λεγόμενα «ξενοδοχεία ενηλίκων» – μια τάση που στο εξωτερικό υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια, αλλά το τελευταίο διάστημα δείχνει να κάνει αισθητή την παρουσία της και στην Ελλάδα.

Πού είναι η διαπαραταξιακή επιτροπή που αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο;

 Η δημοτική αρχή ξέχασε όσα ψήφισε το Δημοτικό Συμβούλιο



Στις 26 Μαρτίου 2025 το Δημοτικό Συμβούλιο Ανατολικής Σάμου έλαβε ομόφωνα απόφαση σχετικά με το ζήτημα των αιολικών εγκαταστάσεων στο νησί μας.

Η απόφαση αυτή προέβλεπε δύο συγκεκριμένες ενέργειες:

• Τη συνάντηση του Δημάρχου με τον αρμόδιο Υπουργό για την επίσημη παρουσίαση των θέσεων και των ανησυχιών της τοπικής κοινωνίας.

Τη συγκρότηση διαπαραταξιακής επιτροπής, με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων, ώστε να εξεταστούν με επιστημονική τεκμηρίωση οι πιθανές περιβαλλοντικές, κοινωνικές και αναπτυξιακές επιπτώσεις από την εγκατάσταση ανεμογεννητριών στη Σάμο.

Περισσότερο από έναν χρόνο μετά, δεν έχει υπάρξει δημόσια ενημέρωση για την πραγματοποίηση της συνάντησης με το αρμόδιο Υπουργείο, ούτε έχει συγκροτηθεί η διαπαραταξιακή επιτροπή που αποφασίστηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο.