28 Ιουνίου 2026

Ημερίδα ενημέρωσης για τον Σακχαρώδη Διαβήτη στην Ικαρία με έμφαση στη μακροζωία και την ποιότητα ζωής

 

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 27 Ιουνίου στον Άγιο Κήρυκο Ικαρίας η ημερίδα ενημέρωσης με θέμα «Διαβήτης, Μακροζωία & Ποιότητα Ζωής», συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον πολιτών, επαγγελματιών υγείας και ανθρώπων που ζουν με σακχαρώδη διαβήτη.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Ατόμων με Διαβήτη Βορείου Αιγαίου «Γλυκιά Διάδραση», σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Ικαρίας και τον Σύλλογο ΑμεΑ, συγγενών και φίλων «Ηλιαχτίδα», στην αίθουσα εκδηλώσεων του Παλαιού Δημαρχείου Αγίου Κηρύκου.

Στόχος της ημερίδας ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την πρόληψη, την έγκαιρη διάγνωση και τη σύγχρονη αντιμετώπιση του σακχαρώδη διαβήτη, καθώς και η ανάδειξη της σημασίας της σωστής διατροφής, της σωματικής άσκησης και της υιοθέτησης ενός υγιεινού τρόπου ζωής για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και την επίτευξη υγιούς μακροζωίας.



Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Ελλήνων Πασχόντων από Σακχαρώδη Διαβήτη "Γλυκιά Διάβαση", την ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ, σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο Ικαρίας και τον Σύλλογο Ατόμων με Αναπηρία Ικαρίας "Ηλιαχτίδα".



Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, εξειδικευμένοι επαγγελματίες υγείας ανέπτυξαν σημαντικά θέματα που αφορούν την πρόληψη, την αποτελεσματική διαχείριση του σακχαρώδη διαβήτη, τη σημασία της σωστής διατροφής, της σωματικής άσκησης και της συνεχούς παρακολούθησης, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και την προαγωγή της υγιούς μακροζωίας.
Στην ημερίδα συμμετείχε  ο ιατρός και πολιτευτής Σάμου, Μανώλης Λογοθέτης,



Κατά τη διάρκεια των εργασιών, παρουσιάστηκαν επιστημονικές εισηγήσεις από πολυεπιστημονική ομάδα επαγγελματιών υγείας, αποτελούμενη από διαβητολόγους, παθολόγους, νοσηλευτές, διαιτολόγους και ψυχολόγους. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις σύγχρονες τεχνολογίες παρακολούθησης του σακχάρου, οι οποίες συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση της καθημερινότητας των ατόμων με διαβήτη.



Όπως επισημάνθηκε από τους διοργανωτές, τέτοιες δράσεις αποκτούν ιδιαίτερη σημασία για τις νησιωτικές περιοχές, όπου η πρόσβαση σε εξειδικευμένες υπηρεσίες υγείας και εκπαιδευτικά προγράμματα παραμένει πιο περιορισμένη σε σύγκριση με τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Η μεγάλη συμμετοχή του κοινού επιβεβαίωσε το έντονο ενδιαφέρον της τοπικής κοινωνίας για θέματα πρόληψης και δημόσιας υγείας, αναδεικνύοντας την αξία της ενημέρωσης και της συνεργασίας των επιστημονικών φορέων με την τοπική κοινωνία για την προαγωγή της υγείας και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.



Στις εθνικές εκλογές θα προκύψει ένα σοκαριστικό αποτέλεσμα... ο κόσμος έχει βαρεθεί να βλέπει την ΝΔ στην εξουσία



 Ένα θέμα που η ΝΔ δεν μπορεί να αντιμετωπίσει, ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί είναι ότι ο κόσμος βαρέθηκε την ΝΔ στην εξουσία, βαρέθηκε την απληστία και τα σκάνδαλα… και αυτό περνάει υποσυνείδητα οριζόντια στην κοινωνία

Πολλοί υποστηρίζουν ότι η ΝΔ φθείρεται επειδή εμπλέκεται σε σωρεία σκανδάλων αυτό είναι αληθές.
Άλλοι αναφέρουν ότι η ΝΔ ξέμεινε από αφήγημα, γιατί να ψηφίσει κανείς την ΝΔ σήμερα… δεν υπάρχουν πολλά επιχειρήματα ή κίνητρα για να ψηφίσει κανείς σήμερα την ΝΔ… ένα κεντρώο και όχι δεξιό κόμμα…
Θα την ψηφίσουν όσοι έχουν μόνο οικονομικό συμφέρον, όχι από ιδεολογία αλλά από οικονομικό συμφέρον.

Τρέμουν Ειδικό Δικαστήριο για τον Μητσοτάκη – Ο απόλυτος τρόμος στο Μαξίμου και ο εφιάλτης της κάθαρσης



 Η ασταμάτητη αιμορραγία των ποσοστών, οι δικαστικές έρευνες που δεν κλείνουν και ο υπαρξιακός πανικός για την επόμενη μέρα. Πώς το πάρτι του ΟΠΕΚΕΠΕ και το όργιο των απευθείας αναθέσεων απειλούν να ανοίξουν έναν κύκλο ερευνών που θα στείλει τον Πρωθυπουργό στο εδώλιο

Η ΠΥΘΙΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ
Σκηνικό απόλυτου πανικού και ασφυξίας επικρατεί στα άδυτα του Μεγάρου Μαξίμου, με το κλίμα στα κυβερνητικά γραφεία να θυμίζει πλέον τις τελευταίες μέρες της Πομπηίας. 

Για την κατάσταση των μονάδων υγείας στη Σάμο




 Επανερχόμαστε στη σοβαρή κατάσταση που επικρατεί στις μονάδες υγείας στη Σάμο. Πρόσφατα στελέχη προσκείμενα στην κυβέρνηση, δήμαρχοι και όχι μόνο, με αφορμή τη μεταφορά 300 προσφύγων από την Κρήτη στη Σάμο, μίλησαν για πλήγμα στην τουριστική εικόνα του νησιού και όταν συνειδητοποιήθηκε το τραγελαφικό του επιχειρήματος μίλησαν για την πίεση που δέχεται το υποστελεχωμένο νοσοκομείο.

 Βέβαια, η κατάσταση στο νοσοκομείο της Σάμου είναι γνωστή και γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη και για τον λαό του νησιού και για τους υγειονομικούς. Η μια μετά την άλλη προκήρυξη βγαίνει άγονη, καθώς ανάμεσα στα άλλα, το Υπουργείο αρνείται να ικανοποιήσει ένα από τα βασικά αιτήματα των σωματείων και φορέων του νησιού για άμεση προκήρυξη όλων των κενών θέσεων. Θυμίζουμε ότι σε Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στις 13/9/2024 ο Υπουργός Υγείας είχε πει: «Ζητήσαμε άμεσα από το διοικητή του Νοσοκομείου να μας αποστείλει επισήμως όλες τις κενές οργανικές θέσεις του νοσοκομείου της Σάμου. Στην προκήρυξη που ετοιμάζουμε τώρα τέλος Σεπτεμβρίου αρχές Οκτωβρίου θα προκηρυχθεί το σύνολο. Όλες οι κενές θέσεις του νοσοκομείου της Σάμου θα προκηρυχτούν με την προκήρυξη που έρχεται τις επόμενες δύο εβδομάδες». Δύο χρόνια μετά η κατάσταση είναι οριακή. Οι υγειονομικοί που υπηρετούν είναι πολύ λίγοι σε σχέση με τις ανάγκες. Υποστελεχωμένες είναι και οι μονάδες ΠΦΥ του νησιού. Επίσης στο ΚΥΤ Ζερβού υπάρχει πολυϊατρείο εξοπλισμένο, υπάρχουν μηχανήματα, αλλά παραμένει εδώ και πολλά χρόνια κλειστό γιατί δεν υπάρχουν γιατροί και νοσηλευτές. Έτσι ένας μεγάλος αριθμός προσφύγων και μεταναστών, που η υγεία τους επιβαρύνεται σημαντικά λόγω και των συνθηκών διαβίωσης τους, δεν μπορεί να λάβει ιατρική βοήθεια και αναγκαστικά διακομίζεται στο νοσοκομείο. ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί τι μέτρα θα πάρει η Κυβέρνηση για: - Την πλήρη στελέχωση του Νοσοκομείου και των Κέντρων Υγείας στη Σάμο, με βάση και τα αιτήματα των σωματείων και μαζικών φορέων του νησιού. - Να στελεχωθεί και να λειτουργήσει το πολυϊατρείο του ΚΥΤ Ζερβού. Οι Βουλευτές Κομνηνάκα Μαρία Λαμπρούλης Γιώργος Συντυχάκης Μανώλης

Απαγόρευση κυκλοφορίας στα δάση της Χίου έως το τέλος της αντιπυρικής περιόδου

 

Η προληπτική απαγόρευση κυκλοφορίας θα εφαρμόζεται τις ημέρες υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς, από τις 23:00 έως τις 06:00, σε δάση, περιοχές Natura και δασικά οικοσυστήματα της Χίου
Την εφαρμογή προληπτικής απαγόρευσης κυκλοφορίας σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιοχές Natura και ευαίσθητα δασικά οικοσυστήματα της Χίου, προβλέπει απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη Χίου, με στόχο την ενίσχυση της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

Η Χίος εκπέμπει SOS για το Δημογραφικό


 Στο προσκήνιο η μείωση των γεννήσεων, η στήριξη της οικογένειας και η ανάγκη ουσιαστικών κινήτρων
Ημερίδα με επίκεντρο το δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδας, με ιδιαίτερη έμφαση στα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τη Χίο, τα Ψαρά και τις Οινούσσες, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 26 Ιουνίου, στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Χίου, από τις 18:00 έως τις 22:00. Η εκδήλωση περιλάμβανε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες εισηγήσεις, παρεμβάσεις, ερωτήσεις και προτάσεις για την αντιμετώπιση του κρίσιμου αυτού ζητήματος, με τη συμμετοχή διακεκριμένων επιστημόνων και εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης.