11 Αυγούστου 2009

Μήλον της έριδας τα οικονομικά της Μονής

Τεταμένες οι σχέσεις



παλαιό δημοσίευμα http://www.sintiki.gr/sintiki1206/thema2.html



Μοναστηριού – Μητροπολίτη στο Σιδηρόκαστρο


Τις τε­λευ­ταί­ες η­μέ­ρες έ­ντο­νη α­να­στά­τω­ση έ­χει ξε­σπά­σει στο Σι­δη­ρό­κα­στρο σχε­τι­κά με την ε­γκα­τά­λει­ψη της Ιε­ράς Μο­νής Κη­ρύ­κου και Ιου­λίτ­της α­πό τις μο­να­χές της, πα­ρα­μο­νές Χρι­στου­γέν­νων, γε­γο­νός που α­πό μό­νο του καταδεικνύει ό­τι έ­χει συμ­βεί κά­τι πο­λύ σο­βα­ρό. Αλ­λά ας δού­με τα γε­γο­νό­τα.

Α­πό την Τε­τάρ­τη 13 Δε­κεμ­βρί­ου 2006 το πρω­ί 40 και πλέ­ον μο­να­χές ε­γκα­τέ­λει­ψαν τον μο­να­στή­ρι του Σι­δη­ρο­κά­στρου και φι­λο­ξε­νού­νται προσωρινά στο μο­να­στή­ρι της Πα­να­γί­ας Ξε­νιάς στη Μα­γνη­σί­α, ε­κτός α­πό την η­γου­μέ­νη Χρι­στο­νύμ­φη και με­ρι­κές α­κό­μη α­δελ­φές που πα­ρέ­μει­ναν στο χώ­ρο της μο­νής.

Λέ­γε­ται ό­τι οι μο­να­χές ε­γκα­τέ­λει­ψαν τη μο­νή, α­ντι­δρώ­ντας μ’ αυ­τόν τον τρό­πο στη συ­μπε­ρι­φο­ρά του μη­τρο­πο­λί­τη Σι­δη­ρο­κά­στρου Μα­κά­ριου, στον ο­ποί­ο κα­τα­λο­γί­ζουν προ­σπά­θειες πλή­ρους πα­ρέμ­βα­σης στα ε­σω­τε­ρι­κά και τα οι­κο­νο­μι­κά του μο­να­στη­ριού.

Το με­ση­μέ­ρι της Τε­τάρ­της (13/12/06), ο μη­τρο­πο­λί­της Μα­κά­ριος βρέ­θη­κε στη μο­νή, ό­που εί­χε πο­λύ­ω­ρη συ­νά­ντη­ση με την η­γου­μέ­νη Χρι­στο­νύμ­φη, σε μια προ­σπά­θεια να πέ­σουν οι τό­νοι και να ε­πι­στρέ­ψουν οι μο­να­χές στο Σι­δη­ρό­κα­στρο.

Ο μη­τρο­πο­λί­της Μα­κά­ριος, δεν θέ­λη­σε να προ­βεί σε κα­μί­α ε­πί­ση­μη δή­λω­ση και αρ­κέ­στη­κε να πει πως “πή­γαν τα­ξί­δι α­να­ψυ­χής” και θα ε­πι­στρέ­ψουν τις ε­πό­με­νες η­μέ­ρες και ό­λα θα ε­πα­νέλ­θουν στους πα­λαιούς ρυθ­μούς.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο των Σερρών (www.infoserres.gr), κύ­κλοι προ­σκεί­με­νοι στο μο­να­στή­ρι κα­τα­λο­γί­ζουν στο Μη­τρο­πο­λί­τη Μα­κά­ριο προ­σπά­θειες πλή­ρους πα­ρέμ­βα­σης στα ε­σω­τε­ρι­κά και τα οι­κο­νο­μι­κά του μο­να­στη­ριού και ό­τι στό­χος της μη­τρό­πο­λης εί­ναι να δια­χει­ρι­στεί την α­κί­νη­τη πε­ριου­σί­α της μο­νής, τα α­το­μι­κά πε­ριου­σια­κά στοι­χεί­α των μο­να­χών και τα πο­σά που υ­πάρ­χουν σε τρα­πε­ζι­κούς λο­γα­ρια­σμούς και α­νέρ­χο­νται σε 500.000 ευ­ρώ.

Στις πλη­ρο­φο­ρί­ες αυ­τές, άμεση ή­ταν η α­ντί­δρα­ση του μη­τρο­πο­λί­τη Σι­δη­ρο­κά­στρου Μα­κά­ριου, ο ο­ποί­ος δη­λώ­νει κα­τη­γο­ρη­μα­τι­κά ό­τι η Μη­τρό­πο­λη δεν ζή­τη­σε ού­τε μί­α δραχ­μή α­πό το μο­να­στή­ρι.

Μή­λο της έ­ρι­δας των δύο πλευρών, ε­κτός α­πό τα οι­κο­νο­μι­κά, α­πο­τε­λεί και η πνευ­μα­τι­κή δι­καιο­δο­σί­α του μο­να­στη­ριού. Ο μη­τρο­πο­λί­της Μα­κά­ριος υ­πο­στη­ρί­ζει πως η ε­πο­χή της πλή­ρους πα­ντο­δυ­να­μί­ας της μο­νής, ό­πως συ­νέ­βαι­νε τα τε­λευ­ταί­α χρό­νια ζω­ής του προ­κα­τό­χου του, μα­κα­ρι­στού Ιω­άν­νου, α­νή­κουν στο πα­ρελ­θόν. Δια­φω­νί­ες εκ­φρά­ζο­νται και στο γε­γο­νός πως πνευ­μα­τι­κός πα­τέ­ρας της α­δελ­φό­τη­τας εί­ναι ο μη­τρο­πο­λί­της Σά­μου Ευ­σέ­βιος και ό­χι ο οι­κεί­ος μη­τρο­πο­λί­της.

Ό­μως, ο Μη­τρο­πο­λί­της Σά­μου α­πο­τε­λεί τον πνευ­μα­τι­κό της Ιε­ράς Μο­νής ε­δώ και πολ­λά χρό­νια, πο­λύ πριν γί­νει Μη­τρο­πο­λί­της ο κ.κ. Μα­κά­ριος.

Πα­ρεμ­βά­σεις πο­λι­τι­κών προ­σώ­πων έ­γι­ναν, χω­ρίς ό­μως κα­νέ­να α­πο­τέ­λε­σμα.

Τώ­ρα, το τι πραγ­μα­τι­κά συμ­βαί­νει μό­νο να το ει­κά­σου­με μπο­ρού­με. Και οι δύ­ο πλευ­ρές δεν μι­λούν α­νοι­χτά και τα πε­ρί «θα ε­κτο­νω­θεί η κρί­ση ε­ντός των η­με­ρών» μό­νο τη νο­η­μο­σύ­νη μας προ­σβάλ­λει, καθώς στο παρελθόν έχουν δημιουργηθεί και άλλες συγκρούσεις μεταξύ του Μητροπολίτη και του Μοναστηριού (π.χ. υπόθεση κεριών, κατασκηνώσεις). Εκφράζονται φόβοι οι μοναχές να μην επιστρέψουν ποτέ. Για να έ­χουν, λοιπόν, ο­δη­γη­θεί ε­κεί τα πράγ­μα­τα, εί­ναι σί­γου­ρο ό­τι κά­τι σο­βα­ρό συμ­βαί­νει. Ό­τι δη­λα­δή, ο Μη­τρο­πο­λί­της Μα­κά­ριος θέ­λει πράγ­μα­τι να ε­λέγ­ξει τα οι­κο­νο­μι­κά, διοι­κη­τι­κά και πνευ­μα­τι­κά πράγ­μα­τα του Μο­να­στη­ριού και να α­να­τρέ­ψει το κα­θε­στώς της ε­δώ και χρό­νια αυ­το­διοί­κη­σης του Μο­να­στη­ριού. Πλη­ρο­φο­ρί­ες της ε­φη­με­ρί­δας μας επιβεβαιώνουν κά­τι τέ­τοιο κα­θώς ο Μη­τρο­πο­λί­της έ­χει ε­πι­δεί­ξει κι άλ­λες φο­ρές σε παρόμοιες πε­ρι­πτώ­σεις τέ­τοια συ­μπε­ρι­φο­ρά, σκαν­δα­λί­ζο­ντας το θρη­σκευ­τι­κό αί­σθη­μα πολ­λών πι­στών και δη­μιουρ­γώ­ντας αρ­νη­τι­κά σχό­λια γύ­ρω α­πό το ό­νο­μά του και κατ’ ε­πέ­κτα­ση γύ­ρω α­πό τη Μη­τρό­πο­λη Σι­δη­ρο­κά­στρου.

Α­πό την άλ­λη με­ριά, η διαρ­κώς αυ­ξα­νό­με­νη οι­κο­νο­μι­κή δύ­να­μη της Μο­νής (α­κί­νη­τα, πε­ριου­σια­κά στοι­χεί­α των μο­να­χών, με­τρη­τά) δεν της ε­πι­τρέ­πει να «πα­ρα­χω­ρή­σει» ο­τι­δή­πο­τε στη Μη­τρό­πο­λη Σι­δη­ρο­κά­στρου. Βέβαια, κατά καιρούς πολλά έχουν ακουστεί για τον τρόπο που αποκτήθηκε αυτή η περιουσία. Ο θρη­σκευ­τι­κός του­ρι­σμός της Μο­νής εί­ναι α­διαμ­φι­σβή­τη­τος, όπως και η πι­κρί­α του λα­ού του Σι­δη­ρο­κά­στρου ό­τι γι’ αυ­τόν δεν πε­ρισ­σεύ­ει τί­πο­τε.

Τα παραπάνω α­ντι­κα­το­πτρί­ζουν το λα­ϊ­κό αί­σθη­μα του Σι­δη­ρο­κά­στρου. Ό­μως δεν παύ­ουν να εί­ναι ει­κα­σί­ες. Σί­γου­ρα ό­μως τα πράγ­μα­τα δεν εί­ναι έ­τσι ό­πως τα πα­ρου­σιά­ζουν η η­γου­μέ­νη Χρι­στο­νύμ­φη και ο Μη­τρο­πο­λί­της Μα­κά­ριος. Και σί­γου­ρα ό­λα αυ­τά γί­νο­νται για το «πά­πλω­μα».

Και οι δύο πλευρές, έ­χουν η­θι­κή, αν μη τι άλ­λο, υ­πο­χρέ­ω­ση να πουν ξε­κά­θα­ρα στο λα­ό της περιοχής τι συμ­βαί­νει.

Η θρη­σκευ­τι­κή ε­ξου­σί­α που α­σκούν δεν προ­σφέ­ρει μό­νο δύ­να­μη, έ­χει και τε­ρά­στιες ευ­θύ­νες α­πέ­να­ντι στους πι­στούς.