Η υπερβολική αύξηση των τιμών στα καταλύματα σε συνδυασμό με τις πολιτικές εξελίξεις στην Τουρκία φρέναραν τις τουριστικές ροές προς το νησί. Η τουριστική βουτιά είναι πλέον εμφανής.
Μία ιδιαίτερα ανησυχητική εικόνα διαμορφώνεται φέτος στον τουρισμό της Λέσβου. Οι επισκέπτες από την Τουρκία – που πέρυσι είχαν κατακλύσει το νησί – είναι αισθητά λιγότεροι. Σύμφωνα με εκτιμήσεις τουριστικών πρακτόρων, η πτώση της τουριστικής κίνησης από τα τουρκικά παράλια φτάνει έως και το 40%.
Μία ιδιαίτερα ανησυχητική εικόνα διαμορφώνεται φέτος στον τουρισμό της Λέσβου. Οι επισκέπτες από την Τουρκία – που πέρυσι είχαν κατακλύσει το νησί – είναι αισθητά λιγότεροι. Σύμφωνα με εκτιμήσεις τουριστικών πρακτόρων, η πτώση της τουριστικής κίνησης από τα τουρκικά παράλια φτάνει έως και το 40%.
Ορισμένοι μιλούν ακόμη και για μείωση που αγγίζει το 50% σε σύγκριση με το 2024. Οι συνέπειες αυτής της τουριστικής βουτιάς είναι εμφανείς σε διάφορους τομείς.
Οι λόγοι αυτής της απότομης κάμψης δεν περιορίζονται μόνο στην πολιτική και οικονομική αστάθεια στην Τουρκία. Αντίθετα, οι επαγγελματίες του τουρισμού στη Λέσβο δείχνουν να αγνοούν τις βασικές αρχές της αγοράς και της λογικής. Η μεγάλη περσινή τουριστική επιτυχία φαίνεται πως έδωσε λάθος μηνύματα. Πολλά καταλύματα και επιχειρήσεις διπλασίασαν φέτος τις τιμές τους, ευελπιστώντας σε ανάλογες εισπράξεις. Αυτή η στρατηγική οδήγησε σε τουριστική βουτιά φέτος.
Το αποτέλεσμα, όμως, ήταν ακριβώς το αντίθετο. Οι Τούρκοι επισκέπτες, που έχουν πάντα στη διάθεσή τους περισσότερες εναλλακτικές νησιωτικού προορισμού, επέλεξαν φέτος να μην ταξιδέψουν καθόλου ή να στραφούν σε πιο οικονομικές επιλογές. Έτσι, άφησαν πίσω ένα σημαντικό κενό για τον τουριστικό τζίρο της Λέσβου.
Οι πρακτορείς αντιδρούν
Τουριστικοί πράκτορες που δραστηριοποιούνται στη διασυνοριακή τουριστική αγορά μιλούν ανοικτά για κακή διαχείριση της κατάστασης. Αυτό συμβαίνει τόσο από επαγγελματίες της φιλοξενίας όσο και από θεσμικούς φορείς. Χωρίς ξεκάθαρες στρατηγικές, η τουριστική βουτιά φέτος έχει αποθαρρύνει τη ροή επισκεπτών.
Η ανάγκη για αυτοκριτική
Η Λέσβος έχει τα πλεονεκτήματα, έχει και το brand name. Όμως, αν δεν γίνει μία ουσιαστική συζήτηση για τη διαμόρφωση βιώσιμης και έξυπνης τιμολογιακής πολιτικής, ο τουρισμός θα συνεχίσει να κινείται ασταθώς. Τα πρώτα σημάδια είναι ξεκάθαρα. Η υπερτίμηση φέρνει αποχή, επισημαίνοντας μια τουριστική βουτιά.
Οι λόγοι αυτής της απότομης κάμψης δεν περιορίζονται μόνο στην πολιτική και οικονομική αστάθεια στην Τουρκία. Αντίθετα, οι επαγγελματίες του τουρισμού στη Λέσβο δείχνουν να αγνοούν τις βασικές αρχές της αγοράς και της λογικής. Η μεγάλη περσινή τουριστική επιτυχία φαίνεται πως έδωσε λάθος μηνύματα. Πολλά καταλύματα και επιχειρήσεις διπλασίασαν φέτος τις τιμές τους, ευελπιστώντας σε ανάλογες εισπράξεις. Αυτή η στρατηγική οδήγησε σε τουριστική βουτιά φέτος.
Το αποτέλεσμα, όμως, ήταν ακριβώς το αντίθετο. Οι Τούρκοι επισκέπτες, που έχουν πάντα στη διάθεσή τους περισσότερες εναλλακτικές νησιωτικού προορισμού, επέλεξαν φέτος να μην ταξιδέψουν καθόλου ή να στραφούν σε πιο οικονομικές επιλογές. Έτσι, άφησαν πίσω ένα σημαντικό κενό για τον τουριστικό τζίρο της Λέσβου.
Οι πρακτορείς αντιδρούν
Τουριστικοί πράκτορες που δραστηριοποιούνται στη διασυνοριακή τουριστική αγορά μιλούν ανοικτά για κακή διαχείριση της κατάστασης. Αυτό συμβαίνει τόσο από επαγγελματίες της φιλοξενίας όσο και από θεσμικούς φορείς. Χωρίς ξεκάθαρες στρατηγικές, η τουριστική βουτιά φέτος έχει αποθαρρύνει τη ροή επισκεπτών.
Η ανάγκη για αυτοκριτική
Η Λέσβος έχει τα πλεονεκτήματα, έχει και το brand name. Όμως, αν δεν γίνει μία ουσιαστική συζήτηση για τη διαμόρφωση βιώσιμης και έξυπνης τιμολογιακής πολιτικής, ο τουρισμός θα συνεχίσει να κινείται ασταθώς. Τα πρώτα σημάδια είναι ξεκάθαρα. Η υπερτίμηση φέρνει αποχή, επισημαίνοντας μια τουριστική βουτιά.
ΠΗΓΗ https://www.politikalesvos.gr/