- Κύριε Βουλευτή της Σάμου διαβάστε προσεκτικά αυτά που μας έστειλε σχολιαστής.
- Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Κατόπιν έρευνας και με στοιχεία που συγκεντρώσαμε για μια τουριστική περίοδο και μόνο για το 2009 , κινήθηκαν από την Σάμο προς Τουρκία 55.000 επιβάτες περίπου με τα Ελληνικά και τα Τουρκικά πλοιάρια. Στην έρευνά μας τα Τουρκικά πλοιάρια είχαν σχεδόν διπλάσιο αριθμό απόπλου «δρομολογίων» από τα Ελληνικά.
Η έρευνά μας έγινε μετά από ορισμένα δημοσιεύματα και κέντρισε το ενδιαφέρον μας για να δώσουμε και εμείς το πόρισμά μας με πραγματικά στοιχεία και τα οποία τα συγκεντρώσαμε και έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.
Δεν είμαστε καμία Δημόσια αρχή και για να μην παρεξηγηθούμε από κανένα φορέα, τα ευρήματά μας θα τους διευκόλυναν στο μέλλον για κάποιες αποφάσεις τους όσο αφορά το ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΟΜΟΥ ΣΑΜΟΥ.
Όπως είπαμε στην αρχή τα Τουρκικά πλοιάρια έκαναν διπλάσια δρομολόγια από τα Ελληνικά .Το παράξενο δε, είναι ότι τα Τουρκικά πλοιάρια στην αρχή και στο τέλος της τουριστικής περιόδου έκαναν μονές διαδρομές είτε από την Σάμο είτε από την Τουρκία και είχαν επιβάτες ΜΟΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ. (κρατήστε το).
Και τα Ελληνικά και τα Τούρκικα πλοιάρια από τα μέσα Μαΐου έως το τέλος Σεπτεμβρίου μετακινούσαν επί το πλείστον μονοήμερους εκδρομείς της τάξεως 60%-80% και οι υπόλοιποι επιβάτες ήταν ΜΟΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ (κρατήστε το)
Κάποιες ημέρες της περιόδου, πλοίο με δυνατότητα μεταφορά οχημάτων 2-3 φορές εβδομαδιαίως , από και προς Τουρκία μετέφερε οχήματα και επιβάτες ΜΟΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ (κρατείστε το)
Στην έρευνά μας στην Τουρκία και συγκεκριμένα στο Κουσάντασι σε 4 δείγματα (τέσσερις διαφορετικές ημέρες) ανά μήνα , διαπιστώσαμε τα εξής και πάλι με μεγάλο ενδιαφέρον. Στους επιβάτες που έφταναν με κρουαζιερόπλοια στο Τουρκικό λιμάνι δεν εισέπρατταν λιμενικό τέλος γιατί τα τέλη ήταν στο πακέτο αγοράς της κρουαζιέρας. Επειδή τα πλοία ήταν Ελληνόκτητα και ήταν πιο εύκολο να προσεγγίσουμε τους πλοιάρχους των και τους λογιστές των, μας διαβεβαίωσαν όλοι ότι πληρώνει η εταιρεία των πλοίων σύμφωνα με το passenger list του πλοίου ανά άτομο 6 $ (δολάρια Αμερικής) port tax . (κρατήστε το)- Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Στους επιβάτες που έρχονταν από την Σάμο τους αντιμετώπιζαν δε τελείως διαφορετικά. Φθάνοντας στο λιμάνι στην είσοδο του διαβατηριακού ελέγχου άτομα μη ένστολα ζητούσαν από τον κάθε επιβάτη 10 ΕΥΡΩ port tax (κρατήστε το)
Ρωτώντας τους Έλληνες πλοιάρχους την γνώμη τους για την διαφορά μας απάντησαν ότι η διαφορά είναι στο ότι τα κρουαζιερόπλοια παγκοσμίως αντιμετωπίζονται με ειδικά τέλη για τους επιβάτες τους με μειωμένο κόστος. Σε άλλη ερώτησή μας εάν γνωρίζουν πόσα τέλη πληρώνουν στα Ελληνικά λιμάνια μας απάντησαν αμέσως και μάλιστα με επίδειξη ΦΕΚ δηλ. Νόμο του Ελληνικού κράτους , μόνο 30 λεπτά του ευρώ. ( κρατήστε το)
Περιττό να σας πούμε για την τέλεια οργάνωση των λογιστηρίων των πλοίων.
Για να μη μακρηγορούμε σε όλα αυτά που καταγράψαμε να πάμε στο δια ταύτα.
ΤΙ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ;
30 λεπτά του ευρώ αποδίδουν όλα τα πλοία τα οποία εκτελούν περιηγητικούς πλόες .
Περιηγητικοί πλόες είναι αυτοί όπου οι επιβάτες του πλοίου ακολουθούν το πλοίο καθ’ όλη την διάρκεια του ταξιδιού του και απαγορεύεται να διακόψουν το ταξίδι τους παρά μόνο αν συντρέχουν λόγοι έκτακτοι και με την σύμφωνη γνώμη πλοιάρχου και εταιρίας . Δηλαδή τα ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΌΠΛΟΙΑ.
Τα πλοιάρια που εκτελούν τα ταξίδια από την Σάμο στην Τουρκία δεν συμπίπτουν σε αυτή την νομοθεσία διότι πολύ απλά οι μισοί επιβάτες τους είναι μονής διαδρομής και οι άλλοι μισοί διπλής διαδρομής. (αυτά που κρατήσαμε)
Γίνεται θα μας πείτε οι μισοί να πληρώνουν 30 λεπτά και οι άλλοι μισοί το 5% του ναύλου;
Δεν είναι δυνατόν ο πλους του πλοίου να έχει δύο ή τρις διαφορετικούς χαρακτηρισμούς παρά μόνο έναν.
Γι αυτό λοιπόν και για άλλα πολλά επιμένουμε στην γνώμη μας ότι
ΟΙ ΣΑΜΙΟΙ ΧΑΝΟΥΝ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ 150.000 ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ