12 Ιουλίου 2008

Ι. Μαγκριώτης: Ακυρώνουν τα δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη





Στην παρέμβαση του ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Α΄ Θεσσαλονίκης Ιωάννης Μαγκριώτης κατά την συζήτηση στη Βουλή επερώτησης για την επιδείνωση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών της χώρας μεταξύ άλλων τόνισε: «Κάθε χρόνο όλοι κάνουμε μια ευχή, η φετινή χρονιά να είναι η τελευταία χειρότερη χρονιά. Δυστυχώς η ευχή δεν πιάνει.
Η επόμενη χρονιά είναι ακόμη χειρότερη.

Πολύ πιο ακριβά φέτος τα εισιτήρια, η κερδοσκοπία ανεξέλεγκτη στα κυλικεία των καραβιών, τα δρομολόγια λιγότερα, τα καράβια παλαιότερα και φέτος όπως καταγγέλλουν οι επαγγελματίες Θεσσαλονίκης , έχουμε ένα νέο φαινόμενο.
Τον Μάη και τον Ιούνιο είχαμε αιφνιδιαστικές ακυρώσεις δρομολογίων με το επιχείρημα, ότι δεν είχαν επαρκή αριθμό επιβατών.
Επαγγελματίες όμως της Θεσσαλονίκης και επιβάτες καταγγέλλουν ότι σκοπίμως οι εταιρείες δεν κάνανε κρατήσεις για να μπορούν να ζητήσουν με το επιχείρημα της περιορισμένης ζήτησης, την κατάργηση των δρομολογίων αυτών και τη δρομολόγηση των καραβιών αυτών σε άλλες γραμμές όπου έχουν συμφέροντα οι ακτοπλόοι.

Κύριε Υπουργέ,
κάθε χρόνο με ερωτήσεις μας, εγκαίρως από την αρχή της χρονιάς επισημαίνουμε τα προβλήματα. Δυστυχώς όμως όχι μόνο λύσεις δεν υπήρξαν και φέτος, αλλά τα πράγματα είναι χειρότερα.
Καμία επαφή ή πολύ περιορισμένη έχει πια το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με Λήμνο, Βόρειες Σποράδες, τα νησιά του Βόρειου αλλά και Νότιου Αιγαίου, τις Κυκλάδες και την Κρήτη.
Στην πράξη η γραμμές καταργούνται γιατί τόσο αυτοί που θέλουν να μετακινηθούν όσο και οι επαγγελματίες θεωρώντας πως την επόμενη χρονιά τα προβλήματα θα είναι ακόμη πιο μεγάλα, αλλάζουν τους σχεδιασμούς τους.
Στην ερώτηση μου με αριθ. Πρωτ. 10845/18-04-08 μου απαντάτε, ότι όλα αυτά γίνονται στα πλαίσια των οικονομικών δυνατοτήτων της κυβέρνησης και της επάρκειας καραβιών.
Εμείς δεν είμαστε κατά της επιχειρηματικότητας. Είμαστε υπερ της υγιούς επιχειρηματικότητας, κάτι που δεν βλέπουμε να υπάρχει στον τομέα της ακτοπλοΐας.
Το Σύνταγμα όμως επιβάλλει να υποστηρίζονται τα μικρά νησιά και οι άγονες γραμμές από την πολιτεία, για να αίρονται οι ανισότητες που δημιουργούνται λόγω των αποστάσεων και της περιορισμένης οικονομικής δραστηριότητας.
Αυτή είναι άλλωστε η έννοια της νησιωτικότητας την οποία τόσο το Σύνταγμα μας όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση αναγνωρίζουν.
Αναγνωρίζουν δηλαδή την υποχρέωση και την δυνατότητα της ελληνικής πολιτείας, να ενισχύουν τις γραμμές αυτές.
Το συμπέρασμα λοιπόν είναι καθαρό. Τα προβλήματα οφείλονται στην ελλειπή χρηματοδότηση της κυβέρνησης και στην έλλειψη υγιούς επιχειρηματικότητας.
Διπλή λοιπόν η ευθύνη της κυβέρνησης.

Θα ήθελα να τονίσω κύριε Υπουργέ επίσης,
ότι με την ιδιωτικοποίηση την οποία προωθείτε για το ΣΕΜΠΟ Θεσσαλονίκης και την πολιτική που ακολουθείτε στην ακτοπλοΐα, του χρόνου, θα έχουμε ξένο κρατικό μονοπώλιο στο ΣΕΜΠΟ, με απρόβλεπτες αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία, τις επιχειρήσεις και την απασχόληση στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή και την ακτοπλοΐα σε περίοδο απόλυτης εξαφάνισης

Κύριε Υπουργέ,
Όλα αυτά που ανέπτυξα προηγουμένως, τεκμηριώνονται απολύτως από τα έγγραφα και τις παραστάσεις, που σας έχουν κάνει όλα αυτά τα χρόνια, όλοι οι φορείς της πόλης.
Ειδικότερα, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, με επιστολή κόλαφο του προέδρου του πριν λίγες μέρες προς εσάς, σας καταγγέλλει και για άρνηση ακόμη, να ακούσετε τα αιτήματα των επαγγελματιών.
Αλλάξτε νοοτροπία, αλλάξτε πολιτική.
Όχι άλλοι δογματισμοί, όχι άλλες προχειρότητες, όχι άλλη συρρίκνωση της ακτοπλοΐας, των δραστηριοτήτων του λιμανιού και του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη.
Όχι άλλη ταλαιπωρία των πολιτών.