12 Ιουλίου 2008

Π. Καμμένος: Δεν υπάρχει καμία διαμαρτυρία στα Δωδεκάνησα





Η ομιλία του υφυπουργού Ναυτιλίας Πάνου Καμμένου: θα ήθελα να αρχίσω σ’ αυτή την πρώτη επερώτηση που συζητούμε μετά τους εννέα μήνες που ανέλαβα την πολιτική ευθύνη, την οποία μου ανέθεσε ο Πρωθυπουργός, για το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, με το να ευχαριστήσω τους συναδέλφους ιδιαίτερα των νησιών όλων των κομμάτων για την άριστη συνεργασία που είχαμε μέχρι σήμερα, για τις προτάσεις που έγιναν, για τις πολιτικές που προτάθηκαν και έγιναν αποδεκτές, για την επίλυση μικρών προβλημάτων ίσως για μας, για τη χερσαία Ελλάδα, αλλά πολύ σημαντικών προβλημάτων για τα μικρά νησιά.

Επίσης, να ευχαριστήσω τους εκλεγμένους δημάρχους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης απ’ όλα τα κόμματα για την άριστη συνεργασία που έχουμε και θα συνεχίσουμε να έχουμε.
Η πολιτική του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για τα νησιά μας και ιδίως στο θέμα της ακτοπλοΐας είναι μια πολιτική που δεν αρχίζει από τα μεγάλα λιμάνια, τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, το Βόλο, αλλά αρχίζει από τα μικρά νησιά, από εκείνους τους νησιώτες που όλοι τους θαυμάζουμε ως ακρίτες στη διάρκεια των ομιλιών μας στο Κοινοβούλιο ή όταν τους επισκεπτόμαστε, οι οποίοι όμως το χειμώνα βρίσκονται σε δύσκολες καταστάσεις, απομονωμένοι, με προβλήματα συγκοινωνίας, προβλήματα υγείας, προβλήματα παιδείας.
Τέτοιου είδους προβλήματα αρχίσαμε να επιλύουμε από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε. Για πρώτη φορά στα Δωδεκάνησα δεν υπάρχει διαμαρτυρία όσον αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση, με την αποδοχή της δρομολόγησης ταχύπλοου πλοίου που πηγαίνει στους Λειψούς, στο Αγαθονήσι, στη Χάλκη, στην Τήλο, μειώνοντας την ώρα που ο επιβάτης θα χρειάζεται για να έλθει από τον Πειραιά, χρησιμοποιώντας ταχύπλοα πλοία. Αυτό είναι αποδεκτό και από τις τοπικές κοινωνίες και από τους εκλεγμένους δημάρχους ανεξαρτήτως της κομματικής τους προέλευσης, όπως και από τους ίδιους τους Βουλευτές.
Κάναμε τέτοιες παρεμβάσεις και στις Κυκλάδες. Στη Δονούσα έχουμε ένα μεγάλο και σύγχρονο πλοίο που έπιανε το χειμώνα, όπως και στις μικρές και τις ανατολικές Κυκλάδες. Στην Κύθνο έχουμε τοποθέτηση και αποδοχή δρομολογήσεων ταχύπλοων πλοίων. Έχουμε μια σειρά δρομολογίων που τα γνωρίζουν οι εκλεγμένοι Βουλευτές, τα γνωρίζει και η Βουλή των Ελλήνων, γιατί η ενημέρωση είναι συνεχής.
Πραγματικά, κυρία Τσουρή, είστε άδικη όταν λέτε ότι δεν ενημερώνεσθε. Όποιο στοιχείο έχετε ζητήσει το έχετε πάρει. Δυστυχώς όμως να κάνω μαγικά και να σας δώσω στατιστικά στοιχεία του 2008, όταν βρισκόμαστε στον Ιούλιο, μου είναι πάρα πολύ δύσκολο. Αντιλαμβάνεσθε ότι μπορώ να σας δώσω στατιστικά στοιχεία του προηγούμενου έτους, όχι του επομένου.
Ο τομέας ναυτιλίας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. βέβαια χρειάζεται ενημέρωση. Πραγματικά υπάρχει μια κακή ενημέρωση. Ίσως φταίμε και εμείς σ’ αυτό, διότι δεν σας κάναμε μια ιδιαίτερη ενημέρωση. Ακούστηκαν εδώ πράγματα τα οποία δεν ισχύουν, με παραδείγματα συγκεκριμένα.
Αναφερθήκατε στη δωδεκαετή σύμβαση που λέτε ότι είναι ίδια για τα πέντε ή τα τριάντα έξι χρόνια. Θέλω να σας ενημερώσω ότι το πλοίο που παίρνει δωδεκαετή σύμβαση είναι μόνο ένα πλοίο ηλικίας μέχρι πέντε ετών. Επίσης ένα πλοίο έως είκοσι ετών μπορεί να πάρει σύμβαση μόνο για δύο χρόνια.
Σας καταθέτω λοιπόν τις κατηγορίες των πλοίων με βάση τα ποιοτικά κριτήρια, δηλαδή ηλικία και ταχύτητα όσον αφορά τις συμβάσεις αναθέσεως δημόσιας υπηρεσίας, τα οποία είναι διαφορετικά από αυτά για τα οποία σας ενημέρωσαν οι συνεργάτες σας για τη δημόσια υπηρεσία και την ηλικία των πλοίων.
Σύγχρονα πλοία είναι εκείνα τα οποία χρηματοδοτούνται και τέτοια σύγχρονα πλοία μπαίνουν σ’ όλο το Αιγαίο. Έχουμε ήδη διαδικασίες που έχουν ξεκινήσει για τον Αη Στράτη, για την αντικατάσταση του ΑΙΟΛΙΣ, διαδικασίες που έχουν ξεκινήσει για την αντικατάσταση του πλοίου ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ στην Αμοργό.
Είναι νέα πλοία που μπαίνουν από μικρούς ακτοπλόους, όχι εκπροσώπους όπως λέτε του κεφαλαίου ή της μπουρζουαζίας, οι οποίοι εξυπηρετούν το νησιώτη, τον ασθενή που τη νύχτα έχει ανάγκη μεταφοράς, πλοία που μένουν στα νησιά.

Τέτοια πλοία είναι γύρω στα δώδεκα, για τα οποία έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες. Δύο σας ανέφερα ενδεικτικά.
Σας καταθέτω, λοιπόν, τις κατηγορίες αυτές γιατί είναι αρκετά χρήσιμο.
(Στο σημείο αυτό ο Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτης Καμμένος καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο.

Μας είπατε επίσης από τον τομέα ενημέρωσης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στη ναυτιλία ότι στο Καστελόριζο έγινε μόνο ένα δρομολόγιο από τον Πειραιά. Προσωπικά ασχολήθηκα, κατόπιν εντολής του Υπουργού, και ζητήσαμε από την ακτοπλοϊκή εταιρία να αποδεχθεί να κάνει τα δρομολόγια, τα οποία είναι και επιδοτούμενα με 15.000 ευρώ και 19.000 ευρώ είναι για της πρώτης κατηγορίας. Η απάντηση ήταν ότι δεν θα είχε επιβατική κίνηση. Το επιβάλαμε. Αποτελέσματα: Δρομολόγιο 11-5-2008, 18-5-2008, 26-5-2008. Σας λέω τρία δρομολόγια από τον Πειραιά. Επιβατική κίνηση αντιστοίχως: Δεκαεννιά επιβάτες -δεκαέξι επιβάτες -δεκατέσσερις επιβάτες. Οχήματα: ένα –δύο- έξι.
(Θόρυβος, διαμαρτυρίες στην Αίθουσα από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)
Ζητάμε λοιπόν από ένα πλοίο εκατόν είκοσι μέτρων να πηγαίνει σ’ αυτό το δρομολόγιο από τον Πειραιά προς το Καστελόριζο επιδοτούμενο από τον ελληνικό λαό με 19.000 ευρώ το δρομολόγιο, για να εξυπηρετεί δεκαεννιά επιβάτες, την ίδια στιγμή που το ταχύπλοο το οποίο επιδοτούμε και το οποίο δεν επιδοτείτο μέχρι σήμερα –διότι αλλάξαμε την πολιτική σ’ αυτό- το «Δωδεκάνησος Εξπρές», είχε στην ίδια ημερομηνία διακόσιους πενήντα εφτά επιβάτες, δεκαπέντε ΙΧ κι ένα δίκυκλο. Και το επιδοτούμενο φορτηγό, το οποίο μπήκε, που έχει και τη δυνατότητα για κάποιους επιβάτες, είχε δώδεκα φορτηγά, δεκαεφτά επιβάτες και τέσσερα ΙΧ την ίδια ακριβώς ημερομηνία. Είναι δυνατόν λοιπόν να αποδεχθούμε την πρόταση αυτή, να συνεχίσουμε να επιδοτούμε ένα πλοίο που παίρνει δέκα επιβάτες και που ο ελληνικός λαός πληρώνει 19.000 ευρώ, την ίδια στιγμή που πάει ένα ταχύπλοο πλοίο στο 1/3 του χρόνου αυτού κι εξυπηρετεί τους πολίτες των νησιών; Αυτές είναι οι πολιτικές τις οποίες έχουμε χαράξει κι είμαστε πράγματι στη διάθεσή σας για να σας ενημερώσουμε συγκεκριμένα, νησί προς νησί, σύμπλεγμα προς σύμπλεγμα.
Αναφέρθηκε ο κ. Στρατάκης για τα άγονα νησιά και μάλιστα η πρόταση είναι να υπάρχει μια διαβούλευση προκειμένου να υπάρχει ένας πολιτικός σχεδιασμός. Η διαβούλευση αυτή έχει γίνει, νησί προς νησί. Είτε ο Υπουργός κ. Βουλγαράκης είτε εγώ προσωπικά έχουμε γυρίσει όλα τα νησιά, όχι βλέποντας μόνο τους εκλεγμένους άρχοντες των νησιών, αλλά κάνοντας λαϊκή συνέλευση σε κάθε νησί. Με εξαίρεση την Νάξο, την Πάρο και τη Μύκονο από το Υπουργείο είτε ο κύριος Υπουργός είτε εγώ έχουμε επισκεφθεί τα νησιά κι έχουμε κάνει διάλογο με τους πολίτες. Η αποδοχή των προτάσεων των πολιτών είναι αυτή η οποία έδωσε τις λύσεις, ιδιαίτερα στις άγονες γραμμές.
Αναφέρθηκε ο κ. Σηφουνάκης στις μελέτες. Η αλήθεια είναι ότι πράγματι υπάρχει μια πληθώρα μελετών. Αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ έχουν δοθεί για μελέτες. Αν τα λεφτά τα οποία έχουν δοθεί για μελέτες στο Υπουργείο Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής είχαν γίνει έργα, θα είχε αλλάξει η εικόνα του Αιγαίου.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Μία μελέτη…

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Εσείς αναφέρατε μια μελέτη, αναφέρατε το Ινστιτούτο Μεταφορών ως μελέτη. Αναφέρατε τη μελέτη που δόθηκε στην κυρία Παλάθιο. Αναφέρατε τη μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου…
(Θόρυβος από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ:…(Δεν ακούστηκε)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Παρακαλώ μη διακόπτετε. Αφήστε τον Υπουργό να μιλήσει.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Να σας πω κάτι; Η πολιτική μας είναι διαφορετική. Η πολιτική μας δεν είναι να κάνουμε εκατοντάδες μελετών προσλαμβάνοντας ακριβοπληρωμένους συμβούλους, αλλά τα χρήματα αυτά να τα δίνουμε προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα νησιά. Όσο για τις μελέτες που έχουν γίνει, πολλές φορές γίνονται οι ίδιες μελέτες από τους δημάρχους, από τους νομάρχες, από τους περιφερειάρχες, από το Υπουργείο. Πληρώνει ο ελληνικός λαός για μελέτες. Ζητούν μία μελέτη για την απομάκρυνση ενός βράχου σ’ ένα λιμάνι εκατόν πενήντα χιλιάδες ευρώ, την ώρα που το έργο στοιχίζει δεκαπέντε ή είκοσι χιλιάδες ευρώ.
Κάνατε στη Δονούσα μελέτη για να γίνει βιολογικός καθαρισμός για πέντε χιλιάδες κατοίκους, όταν στη Δονούσα κατοικούν διακόσιοι κάτοικοι και το καλοκαίρι υπάρχουν δύο χιλιάδες επισκέπτες στη μάξιμουμ περίοδο και είναι το ιδανικό. Αποτέλεσμα; Τριακόσιες πενήντα χιλιάδες ευρώ κόστισε η μελέτη για το βιολογικό καθαρισμό της Δονούσας! Με τριακόσιες πενήντα χιλιάδες ευρώ μπήκε στη Σύμη βιολογικός καθαρισμός τρίτης γενιάς με ηλεκτρόλυση κι εξυπηρετεί ένα νησί δεκαπλάσιο της Δονούσας.
Αυτές είναι οι διαφορετικές πολιτικές όσον αφορά τη σχέση των μελετών με την εκτέλεση των έργων.
Περιβάλλον: Στα νερά ξεκινήσαμε τη διαδικασία και ο ελληνικός λαός δεν θα πληρώνει έξι και εφτά ευρώ το κυβικό το νερό, της μεταφοράς του νερού, μια μεγάλη «αιμορραγία» για τον προϋπολογισμό του Υπουργείου και του ελληνικού λαού. Θα υπάρχει πλέον σε κάθε νησί αφαλάτωση, της οποίας το αποτέλεσμα, το νερό δηλαδή, θα αγοράζει το Υπουργείο απ’ αυτό τον προϋπολογισμό, μέχρι δυόμισι ευρώ το κυβικό.
(GK)

(2MB)
Ήδη οκτώ εταιρείες έχουν ενδιαφερθεί. Η πρόσκληση ενδιαφέροντος τελειώνει τον Αύγουστο. Θα έχουμε μονάδες που θα τις συντηρούν οι ίδιες οι εταιρείες. Υπάρχει η δέσμευση του Υπουργείου να αγοράζει το νερό με το ? της τιμής που σήμερα το αγοράζουμε, για παράδειγμα η Μήλος που έχουμε μια αφαλάτωση με αιολική ενέργεια που παράγει 2.850 κυβικά νερό.
Ακούστηκαν πολλά. Μίλησε ο κ. Νικητιάδης για την Κάρπαθο. Πράγματι, εκεί υπάρχει πρόβλημα. Είναι ορισμένα απ’ τα προβλήματα που δεν τα άκουσα σ’ αυτή την Αίθουσα. Διότι υπάρχουν προβλήματα! Εμείς δεν είμαστε μάγοι να λύσουμε όλα τα προβλήματα στις συγκοινωνίες και την ακτοπλοΐα του Αιγαίου.
Η Κάρπαθος και η Κάσος έχουν πρόβλημα. Τι κάναμε σαν Υπουργείο; Αυξήσαμε την επιδότηση στο διαγωνισμό από 15.000 ευρώ σε 22.000 ευρώ, για να υπάρχει η συνέχιση της προέκτασης του δρομολογίου του BLUE STAR από τη Ρόδο προς την Κάρπαθο και την Κάσο.
Δυστυχώς, το αίτημα των εταιρειών ήταν να πάει στις 30.000 ευρώ. Δεν μπορώ να υπογράψω αύξηση διπλασιασμού της επιδότησης στις 30.000 ευρώ για να πηγαίνει το πλοίο από τη Ρόδο προς την Κάρπαθο.
Υποχρεούμαστε, όμως, να βρούμε λύση! Και σ’ αυτή τη λογική έχουμε ήδη προσκαλέσει όλες εκείνες τις εταιρείες, οι οποίες έχουν πλοία σ’ εκείνη την περιοχή, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την Κάρπαθο και την Κάσο που το δικαιούνται.
(Στο σημείο αυτό χτυπά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
Κύριε Πρόεδρε, θα ζητήσω λίγο την ανοχή του Προεδρείου, διότι είναι πολλά τα θέματα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Για λίγο, ναι, κύριε Υφυπουργέ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Ευχαριστώ.
Το θέμα της Καρπάθου και της Κάσου είναι ένα πρόβλημα που μας απασχολεί. Δεν σας κρύβω ότι ήδη είμαστε σε επικοινωνία ακόμα και με αεροπορικές εταιρείες που ζητά να ναυλώσει η τοπική αυτοδιοίκηση για τσάρτερ, για να εξυπηρετηθούν μέσα στο καλοκαίρι. Είμαστε σε συνεννόηση με ακτοπλοϊκές εταιρείες σύγχρονων και γρήγορων πλοίων που θα τα επιδοτήσουμε, προκειμένου να συνδέσουν την Κάρπαθο με τη Ρόδο την ώρα που έρχονται τα σύγχρονα και μεγάλα πλοία.
Μίλησε η κυρία Ζήση για ένα πολύ σημαντικό θέμα, την ένταξη στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, στη Γενική Γραμματεία, των νησιών που δεν εντάσσονται: των Βόρειων Σποράδων, της Θάσου, της Σαμοθράκης, των Κυθήρων, της Σκύρου, των Ιονίων Νήσων. Είναι ένα θέμα, το οποίο το βλέπουμε πολύ θετικά, διότι όταν μιλάμε για νησιωτική πολιτική, μιλάμε για νησιωτική πολιτική για το σύνολο των νησιών της Ελλάδος.
Προτείνετε, λοιπόν, κυρία Ζήση, αν τα Κόμματα συμφωνούν, να ξεκινήσουμε μια διαβούλευση, προκειμένου να επεκτείνουμε τις αρμοδιότητες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και της Γενικής Γραμματείας προς τα νησιά εκείνα, τα οποία δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα και αυτό γιατί έχουμε ξεκινήσει μια μεγάλη προσπάθεια να διεκδικήσουμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση αυτό που δικαιούται ο Ευρωπαίος πολίτης του νησιού.
Δικαιούται δηλαδή την επιδότηση της ακτοπλοϊκής του σύνδεσης, όπως δικαιούται και ο πολίτης της χερσαίας Ελλάδος. Αυτή τη στιγμή ο πολίτης της Αθήνας επιδοτείται με 90% για το μετρό, για το τραμ, για τη συγκοινωνία που έχει και 10% είναι η δική του καταβολή, ενώ το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει στα νησιά.
Γι’ αυτό το λόγο καλέσαμε τους Επιτρόπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Κω την προηγούμενη εβδομάδα που ήταν και συνάδελφοι Βουλευτές απ’ όλα τα Κόμματα. Τους πήγαμε με καΐκι στην Ψέριμο, για να δουν τι σημαίνει νησιωτικότητα, στην Πλάτη, στην Κάλυμνο.
Κάναμε προτάσεις για τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Ταμείου Νησιωτικότητας και με μεγάλη χαρά σας λέω ότι στη διακήρυξη του Αιγαίου που υπέγραψε και ο Επίτροπος και οι Διευθυντές των Διευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης η θέση είναι θετική, όπως θετική είναι και η πρόταση του Λαϊκού Ευρωπαϊκού Κόμματος, του Γενικού Γραμματέα κ. Ιστουρίθ, ο οποίος κατάγεται από νησί. Το ίδιο θα επιδιώξουμε και ζητάμε τη βοήθειά σας για να το κάνουμε και με τα άλλα ευρωπαϊκά κόμματα για να πετύχουμε το Ταμείο της Νησιωτικότητας, για να επιδοτείται το δικαίωμα της συγκοινωνίας του νησιώτη του μικρού νησιού του Αιγαίου, της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπως της χερσαίας Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ήθελα να πω στον κ. Σγουρίδη, ο οποίος απουσιάζει, ότι ο νησιώτης των μικρών νησιών έχει δωρεάν μετακίνηση. Δεν χρειάζεται να δώσουμε ιδιαίτερα φορολογικά κίνητρα ή κάρτες στους νησιώτες των μικρών νησιών. Είναι δωρεάν η μετακίνηση προς το διοικητικό κέντρο των κατοίκων των μικρών νησιών.
Όσον αφορά το κρατικό ναυλολόγιο, είναι συγκεκριμένες οι τιμές και ελεγχόμενη η τιμή και του οικονομικού εισιτηρίου και του μικρού αυτοκινήτου.
Μιλήσατε, κύριε Παπουτσή, για την ευθύνη, για το αν αναλαμβάνουμε την ευθύνη και αν γίνονται οι έλεγχοι. Εγώ θα σας πω πολύ υπεύθυνα ότι όταν ανέλαβα το Υπουργείο, ένας παλιός πολιτικός μου είχε πει: Κοίτα, δεν θα αναλαμβάνεις ποτέ την ευθύνη, θα το δίνεις στους υπηρεσιακούς παράγοντες. Αυτή ήταν η πρώτη συμβουλή. Σαν δεύτερη συμβουλή μου είπε: Δεν θα λες πράγματα, τα οποία μπορεί να σε δεσμεύσουν για ένα αυριανό τυχαίο γεγονός.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Κύριε Υπουργέ, εγώ σας συμβουλεύω να τελειώνετε γρήγορα, διότι έχει περάσει ο χρόνος σας.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Δυο λεπτά ακόμη. Δέκα λεπτά είχα, κύριε Πρόεδρε και δεν έχω πρωτολογήσει. Δυο λεπτά, για να τελειώσω τις απαντήσεις που έχω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Ακούστε. Ο χρόνος δεν καθορίζεται με βάση αυτά που έχετε εσείς στο μυαλό, αλλά με βάση αυτά που λέει ο Κανονισμός. Η ομιλία σας τώρα είναι η δευτερολογία του Υπουργού.

(DE)
(GK)
Εσείς, λοιπόν, έχετε τώρα ακόμη ένα λεπτό για να εξαντλήσετε και την τριτολογία σας.
Προσέξτε, κύριε Υπουργέ, σας παρακαλώ, τελειώνετε.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Το εξαντλώ, λοιπόν.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Κρίσιμα αυτά που λέτε, αλλά ο χρόνος δεν μας αφήνει.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Σας απαντώ, λοιπόν, αντίθετα με αυτές τις συμβουλές. Εγώ αναλαμβάνω πλήρως την πολιτική ευθύνη των αξιωματικών, των υπαξιωματικών, των ανδρών και των γυναικών ενός Σώματος, όπως το Λιμενικό Σώμα, του οποίου ξέρω ότι ήσασταν πολιτικός προϊστάμενος και για το οποίο είμαι περήφανος. Και σας λέω ότι δεν έχω καμία αμφιβολία ότι κάνουν το καθήκον τους και μάλιστα, είναι ιδιαίτερα σκληροί στα θέματα της ασφάλειας.
Αναλαμβάνω προσωπικά την ευθύνη, κύριε Παπουτσή. Σας λέω, όμως, ότι, αν έχετε εσείς καταγγελίες ή οποιοσδήποτε συνάδελφος ή πολίτης έχει την οποιαδήποτε καταγγελία για τη πιθανή καταστρατήγηση κάποιου κανονισμού, εδώ είναι το Υπουργείο, εδώ είναι οι υπηρεσίες μας και πρώτοι θα είμαστε εκείνοι οι οποίοι θα κάνουμε το σκληρό έλεγχο και θα τιμωρηθούν εκείνοι οι οποίοι είναι υπεύθυνοι. Όμως, τέτοιου είδους παρασπονδίες σε θέματα ασφάλειες, μέχρι τώρα δεν υπάρχουν από την μεριά του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος. Σας διαβεβαιώ γι’ αυτό. Οι δε κανονισμοί εφαρμόζονται πάρα πολύ σκληρά. Η Συνθήκη της Στοκχόλμης εφαρμόζεται στην Ελλάδα ήδη αυτή τη χρονιά, την ώρα που η Ιταλία που είναι δίπλα μας θα αρχίσει να την εφαρμόζει στο τέλος του 2010.
Δεν υπάρχει, λοιπόν, θέμα για καταστρατήγηση τέτοιων κανονισμών, αλλά θα είναι χρήσιμη η συνεισφορά όλων, εάν υπάρχουν τέτοιες καταγγελίες, να πάμε να τις εξετάσουμε. Έγιναν εξήντα εννέα επιθεωρήσεις πλοίων αυτό το τρίμηνο, εξήντα εννέα επιθεωρήσεις πλοίων, οι οποίες θα θέλαμε να είναι εκατόν εξήντα εννέα και διακόσιες εξήντα εννέα και γι’ αυτό το λόγο προσλαμβάνουμε προσωπικό στο Λιμενικό Σώμα.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
Κλείνω με το θέμα των τιμών. Ακούστηκαν πολλά πράγματα και παραδείγματα. Εγώ εδώ έχω ένα πακέτο των προσφορών που υπάρχουν από τις εταιρείες για τις τιμές των εισιτηρίων. Προσφορές 100% για το αυτοκίνητο στο aller προς την Κρήτη, 50% για τα παιδιά. Πρόκειται για τιμές οι οποίες έχουν διαμορφωθεί πολύ διαφορετικά από ό,τι εδώ περιγράφτηκαν. Δεν είναι οι τιμές αυτές οι οποίες αναφέρθηκαν, παραδείγματος χάρη, για την Ικαρία τα 56 ευρώ, την ώρα που υπάρχει διαφήμιση. Καθώς βγαίνετε από τη Φιλελλήνων και κατεβαίνετε προς τη Συγγρού, θα δείτε 32 ευρώ εισιτήριο στην οικονομική θέση για την Ικαρία.
Τα ίδια ακριβώς λέγαμε, όταν έλεγαν ότι δεν υπήρχε διασύνδεση του νησιού, ένα νησί που διασυνδέεται με το πιο γρήγορο πλοίο, το «ΚΑΛΛΙΣΤΗ», τεσσερισήμισι ώρες στον Εύδηλο. Είναι ένα νησί το οποίο συνδέεται με το πιο σύγχρονο πλοίο, το «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» -το οποίο συνεχίζει, παρότι ελέχθησαν και έχουμε ερωτηθεί εφτά φορές για το αν θα σταματούσε, να λειτουργεί- και με ένα πλοίο συμβατικό που δίνει τη δυνατότητα σε μία πολύ φθηνή τιμή να πάει ο επιβάτης και ο οικογενειάρχης που δεν έχει τη δυνατότητα να πληρώσει ούτε το πολύ σύγχρονο πλοίο, ούτε την καμπίνα, ούτε το μεγάλο αυτοκίνητο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Ολοκληρώστε, κύριε Υφυπουργέ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Εγώ θα κλείσω, όχι λέγοντας ευχάριστα πράγματα. Θα σας πω προβλήματα τα οποία δεν τα αναφέρατε. Υπάρχουν ακόμα προβλήματα στο Αιγαίο που προσπαθούμε να επιλύσουμε. Είναι πρόβλημα η ενδονησιωτική σύνδεση για το καταργηθέν πλοίο, το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ», που το σταμάτησαν οι υπηρεσίες κατόπιν καταγγελιών της Στέφερσον και ελέγχων τους οποίους διενεργήσαμε για το πρωτόκολλο. Σταμάτησε αυτό το πλοίο και εκεί χρειάζεται ένα σύγχρονο πλοίο να μπει.
Υπάρχει πρόβλημα στην Ύδρα για το συμβατικό πλοίο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Τελειώστε, κύριε Υφυπουργέ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Είναι αλήθεια…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Αυτοεπερώτηση δεν προβλέπεται από τον Κανονισμό.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): …αλλά όχι με μηδέν επιβάτες.
Κλείνω, λέγοντας ότι σας καλώ όλους μαζί να προχωρήσουμε σε μία εθνική πολιτική για τα νησιά μας. Το θέμα της νησιωτικότητας δεν είναι θέμα της σημερινής Κυβέρνησης, του Βουλγαράκη ή του Καμμένου ή της Κυβέρνησης Καραμανλή. Είναι θέμα που αφορά όλους μας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Ευχαριστούμε, κύριε Υφυπουργέ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Είναι ένα εθνικό κεφάλαιο που πρέπει να υπηρετήσουμε για να υπάρχει συνέχεια στις πολιτικές.
Ευχαριστώ πολύ.
ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΗΣΗ: Αλλάξτε πια γραμμή.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Ευχαριστούμε, κύριε Υφυπουργέ.
Το λόγο έχει ο κ. Παπουτσής.
Ορίστε, κύριε Παπουτσή, έχετε το λόγο για τέσσερα λεπτά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ήθελα να ξεκινήσω από την αναφορά του κυρίου Υφυπουργού σε εμένα προσωπικά, όσον αφορά τα θέματα της ασφάλειας.
Εγώ καταρχάς, δεν κρίνω τις προθέσεις. Για την ακρίβεια, δεν αμφισβητώ τις προθέσεις, ούτε τις δικές σας ούτε του κυρίου Υπουργού. Εμείς κάνουμε κριτική. Και κάνουμε κριτική σε μια πολιτική που διαμορφώνει ένα πλαίσιο που επιτρέπει ασυδοσία.
Ο Νομάρχης Κυκλάδων και τα Σωματεία της ΠΕΜΕΝ και της Στέφερσον πράγματι σας είχαν προειδοποιήσει εδώ και πάρα πολύ καιρό. Γιατί επιτρέπατε το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ» να κυκλοφορεί χωρίς πιστοποιητικά ασφαλείας; Ποιος έχει την ευθύνη;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Ούτε μία ώρα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ: Όχι, ούτε μία ώρα.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Ούτε μία ώρα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ: Με συγχωρείτε, αλλά εσείς ο ίδιος παραδεχθήκατε σε συνέντευξη στο Υπουργείο στις 2 του μηνός…
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Ούτε μία ώρα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ: Την έχω εδώ.
Στις 2 του μηνός, λοιπόν, εσείς παραδεχθήκατε, κύριε Καμμένε, σε συνέντευξη στο Υπουργείο ότι πράγματι ήταν ακριβείς οι καταγγελίες του Νομάρχη Κυκλάδων και των Σωματείων ΠΕΜΕΝ και Στέφερσον, που έλεγαν ότι το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ» κυκλοφορούσε χωρίς πιστοποιητικά ασφαλείας.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Όχι. Κάνετε λάθος.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Κύριε Υφυπουργέ, αφήστε τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο να ολοκληρώσει την άποψή του.
Κύριε Υφυπουργέ, παρακαλώ. Χάνουμε χρόνο.
(LM)
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Δύο μέρες πριν είπα…