12 Ιουλίου 2008
Κ. Αϊβαλιώτης: Η ιταλία με 4 νησιά επιδοτεί τις εταιρείες με 220 εκ.
Η ομιλία του βουλευτή του ΛΑΟΣ Κ. Αϊβαλιώτη έχει ως εξής: Λοιπόν, συζητάμε σήμερα ένα θέμα το οποίο για τους περισσότερους από μας ξυπνά, νομίζω, προσωπικές μνήμες. Εγώ τουλάχιστον πέρασα τα παιδικά μου χρόνια στις Κυκλάδες, στη Σύρο, και θυμάμαι καλά τι σήμαινε παλιό πλοίο, φουρτούνα και το φοβερό συναίσθημα να μένεις αποκλεισμένος επί μέρες.
Χθες ακούσαμε τις ωραίες ιδέες του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για την ανακούφιση των νοικοκυριών. Ο Πρόεδρός μας είπε ότι στηρίζουμε αυτήν την πρόταση νόμου, την οποία υπέβαλε. Το ερώτημα, όμως, πάντα παραμένει για το ΠΑ.ΣΟ.Κ.: Γιατί όλα αυτά τα ωραία που μας λέει σήμερα δεν τα έκανε, όταν ήταν στην εξουσία;
Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. μιλά σήμερα για παλιά πλοία, όταν ήταν είκοσι χρόνια στην Κυβέρνηση. Άκουσα όλα αυτά για την Κάλυμνο, για το Καστελόριζο, τα οποία μου θυμίζουν όλα αυτά που ακούω και από τον πατέρα μου για το νησί του, την Ικαρία, αλλά διερωτώμαι ποιος είναι ο μυστηριώδης λόγος που εμπόδισε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. να κάνει ως Κυβέρνηση όλα αυτά τα ωραία τα οποία σήμερα προτείνει με πολλή ζέση ως Αντιπολίτευση.
Είμαστε μία χώρα που δέχεται 14.000.000 τουρίστες το χρόνο. Τι εικόνα, άραγε, παρουσιάζει αυτή η χώρα με τα παλιά πλοία, με τις καθυστερήσεις, τα πανάκριβα εισιτήρια στα εσωτερικά δρομολόγια; Δεν είναι λίγο τριτοκοσμικό το να υπάρχουν αυτές οι καθυστερήσεις και το χάος στα λιμάνια;
Δυο βαριές βιομηχανίες μας απέμειναν, ο τουρισμός και η ναυτιλία. Τα δύο παλιά κόμματα εξουσίας κατάφεραν να εξαφανίσουν σχεδόν κάθε μορφή βιομηχανίας από την Ελλάδα. Έμειναν, λοιπόν, ο τουρισμός και η ναυτιλία.
Σήμερα και ο τουρισμός και η ναυτιλία φαίνεται να πληρώνουν το μάρμαρο αυτής της ανικανότητας. Είναι δυνατόν η πρώτη ναυτική δύναμη του κόσμου να παρουσιάζει τέτοια εικόνα στα εσωτερικά δρομολόγιά της;
Όλοι συμφωνούμε ότι χρειάζονται σύγχρονα πλοία. Πόσα από αυτά κατασκευάστηκαν πέρσι στην Ελλάδα; Έκανα ερώτηση, μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, και μου απάντησε ο κ. Καμμένος πως πέρυσι κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα τρία πλοία. Δεν λέω ότι ευθύνεσθε εσείς προσωπικά, αλλά σας λέω ότι είναι τρία πλοία. Αυτή είναι η κατάσταση. Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα τρία πλοία κατασκευάστηκαν στα ελληνικά ναυπηγεία, όλα τα ελληνικά ναυπηγεία, εκ των οποίων μόνο ένα ferry. Δηλαδή, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραγγέλνουν πλοία από οπουδήποτε αλλού εκτός από τα ελληνικά ναυπηγεία. Στα κινέζικα, για παράδειγμα, ναυπηγεία ναυπηγούνται ελληνικά πλοία, στα ταϊβανέζικα, στα κορεάτικα, ακόμη και στα τουρκικά ναυπηγεία ναυπηγούνται ελληνικά πλοία, όχι όμως στα ελληνικά ναυπηγεία.
Κύριε Υπουργέ, έβλεπα ένα λεύκωμα της Ελλάδας του ’60. Έβλεπα τον ιδρυτή του κόμματός σας, τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, σε μία τελετή, με μία πολύ ευχάριστη φωτογραφία, όπου εγκαινίαζαν το πρώτο μεγάλο ποντοπόρο πλοίο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα τη δεκαετία του ’60. σήμερα, στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, κατασκευάστηκε ένα ferry. Αυτό δεν είναι τραγωδία; Δουλεύει ο κόσμος στα ναυπηγεία στην Ελλάδα; Χάνεται συνάλλαγμα; Πηγαίνουν τα πάντα στο εξωτερικό και οι πρώτοι πλοιοκτήτες του κόσμου δίνουμε παραγγελίες ακόμη και στα τουρκικά ναυπηγεία, για να δουλεύουν και να πλουτίζουν οι Τούρκοι; Ποιος φταίει άραγε; Δεν καταλαβαίνουμε ότι χρειάζονται γενναία κίνητρα για να φτιάχνονται σύγχρονα πλοία στην Ελλάδα, ώστε να ανανεωθεί ο στόλος, να υπάρχουν θέσεις εργασίας και να έχουμε μοντέρνα καράβια; Γιατί δεν επιδοτείται γενναία η κατασκευή των πλοίων; Δεν υπάρχουν χρήματα; Μα, εδώ ζαλίζεται ο κόσμος από τα εκατομμύρια των ευρώ που υπερίπτανται των κεφαλών τους. Ανοίγεις την τηλεόραση και τρελαίνεσαι. Χωρίς κοινοτικά πακέτα τη δεκαετία του ’60 και φτιάχναμε πλοία. Άραγε, σήμερα δεν περισσεύουν πόροι για ένα σωρό άχρηστες, αντιπαραγωγικές και πολλές φορές ύποπτες δραστηριότητες;
Όπως είπα πριν, ζούσα στις Κυκλάδες όταν ήμουν μικρός. Κατάγομαι από την Ικαρία και υπηρέτησα τη θητεία μου στο Διδυμότειχο του Έβρου. Ο Νομός Έβρου έχει ένα από τα ωραιότερα νησιά της Ελλάδας, τη Σαμοθράκη. Η Σαμοθράκη δεν έχει επί χρόνια ιπτάμενο δελφίνι. Κόπηκε το ιπτάμενο δελφίνι. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό. Έχει και ένα πλοίο το οποίο είναι παλιό και το οποίο για μία απόσταση που μπορεί να καλυφθεί σε μία ώρα και δεκαπέντε λεπτά –αυτό μου έλεγαν οι φίλοι μου στον Έβρο- χρειάζεται τρεις ώρες. Εκεί, λοιπόν, σε αυτό το νησί της Σαμοθράκης, πώς θα πάνε οι τουρίστες; Πώς θα πάνε σ’ αυτό το καταπληκτικό νησί και πώς θα μείνουν και οι νέοι πάνω σε αυτό το νησί, όταν υπάρχει ένα καράβι, το οποίο όταν έχει φουρτούνα, δεν κάνει το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη και όταν δεν υπάρχουν μοντέρνα πλοία; Φυσικά, δεν θα πάνε τουρίστες εκεί, γιατί ταλαιπωρούνται για να φθάσουν.
Θα ήθελα να βάλω και μια άλλη παράμετρο. Ο κ. Παπουτσής είμαι σίγουρος ότι τη γνωρίζει. Η Ιταλία έχει όλα κι όλα τέσσερα έως πέντε νησιά. Δίνει το κράτος κρατική επιδότηση για τις «άγονες» γραμμές των ιταλικών νησιών περίπου 200.000.000 ευρώ. Εμείς, που έχουμε εκατοντάδες νησιά, δίνουμε 50.000.000 ή 60.000.000 ευρώ βία για επιδοτήσεις στις «άγονες» γραμμές, όταν κατασπαταλώνται πόροι για άλλους απίθανους σκοπούς. Σε αλλεπάλληλες ερωτήσεις που κάνω προς τα Υπουργεία μαθαίνω ότι από το 2004 έως τώρα δόθηκαν 38.000.000 ευρώ για δεξιώσεις, ταξίδια στο εξωτερικό κ.λπ. Μας περίσσεψαν άλλα 75.000.000 ευρώ για να δοθεί βοήθεια στα Σκόπια. Γιατί; Γιατί είναι τόσο φιλικοί και ευχάριστοι και δεν υιοθετούν εθνικιστικές προκλήσεις κατά της Ελλάδας; Μας περίσσεψαν 50.000.000 ευρώ για την Αλβανία, 2.000.000 ευρώ πέρυσι για κρατικά αυτοκίνητα –σας παραπέμπω σε δημοσίευμα του κ. Χασαπόπουλου στο «ΒΗΜΑ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ», μας περίσσεψαν χρήματα για να στείλουμε μέσω Ο.Α.Ε.Δ. επιδόματα σε Αλβανούς και Αιγύπτιους ανέργους οι οποίοι είναι στα Τίρανα ή στο Κάιρο -χθεσινή απάντηση της κυρίας Πετραλιά- μας περίσσεψαν χρήματα για να δώσουμε επιδόματα σε Αλβανούς και Αιγύπτιους ανέργους που είναι εκεί, όχι εδώ!
Δίνουμε, λοιπόν, ένα σωρό χρήματα λες και είμαστε πάμπλουτοι, λες και έχουμε πλεονασματικό προϋπολογισμό και δεν επιδοτούμε ούτε τις «άγονες» γραμμές ούτε το κτίσιμο πλοίων στην Ελλάδα.
Μας περισσεύουν 3 εκατομμύρια ευρώ για να δίνουμε σε ιδιώτες ετησίως να φυλάσσουν τα αμαξοστάσια του Ο.Σ.Ε. και κυκλοφορούν τα τραίνα του Ο.Σ.Ε. σαν γαϊτανάκια, γιατί είναι γεμάτα με κιτς γκράφιτι. Τα μαύρα τους τα χάλια έχουν τα τραίνα του Ο.Σ.Ε. Μου το βεβαίωσε ο κ. Χατζηδάκης σε ερώτηση που έκανα στο Υπουργείο Μεταφορών. Δίνουμε 3 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο σε ιδιώτες για να φυλάσσουν τα αμαξοστάσια; Για τους ακρίτες όμως δεν υπάρχουν χρήματα και το ενδιαφέρον δεν περισσεύει. Τα νησιά αδειάζουν, οι νέοι φεύγουν, τουρίστες δεν πάνε και νομίζω ότι ηχεί πολύ εφιαλτική η ρήση του αλήστου μνήμης Τουρκούντ Οζάλ ότι μεσομακροπρόθεσμα η δημογραφία θα λύσει το πρόβλημα του Αιγαίου.
Ευχαριστώ.