11 Ιανουαρίου 2019

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΑΜΟΥ : ΤΟ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!!! ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΑΜΟΥ 

ΤΟ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!!!
ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ

Την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018 , ανακοινώθηκε σύστημα διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών στην εκπαίδευση, το οποίο έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Το σύστημα που ανακοινώθηκε, ουσιαστικά, απαξιώνει την προϋπηρεσία και το πτυχίο και οδηγεί σε ένα διαρκές κυνήγι τίτλων και προσόντων με όρους κοινωνικής ανισότητας. Το γεγονός έχει προκαλέσει αγανάκτηση, καθώς χιλιάδες εργαζόμενοι θα μείνουν άνεργοι στο βωμό του προσοντολογίου.
Το συγκεκριμένο  σύστημα διορισμών:



·         Εισάγει προσοντολόγιο με βάση το οποίο στο εξής θα καταρτίζονται οι πίνακες τόσο για τους μόνιμους διορισμούς όσο και για τις προσλήψεις αναπληρωτών.

·         Το προσοντολόγιο διευρύνει τα μοριοδοτούμενα προσόντα του ν. 3848 της Διαμαντοπούλου καθώς μοριοδοτεί, ως προϋπόθεση για το διορισμό, όλα τα κριτήρια του ν.3848 (βαθμό πτυχίου, μεταπτυχιακό, διδακτορικό, 2ο πτυχίο, προϋπηρεσία,  πιστοποίηση ΤΠΕ) και επιπλέον  το 2ο μεταπτυχιακό και τα σεμινάρια 300 ωρών!!! Ξεκινάει, έτσι, ένα μόνιμο αέναο κυνήγι προσόντων  που προάγει τον ανταγωνισμό και την ανθρωποφαγία μεταξύ των εκπαιδευτικών ενώ μεταφέρει την ευθύνη για την ανεργία του καθένα στον ίδιο και στην προσωπική ικανότητα για απόκτηση προσόντων. Ενισχύει την ιδιωτικοποίηση και το εμπόριο τίτλων και κάθε είδους πιστοποιήσεων με ατομική ευθύνη και πληρωμή όσων μπορούν να ανταποκριθούν.

·         Απαξιώνει τα πτυχία τα οποία δεν αποτελούν πλέον ικανό στοιχείο για την απόκτηση εργασίας η οποία εξαρτάται από τη δυνατότητα να συγκεντρώνεις “προσόντα”. Ταυτόχρονα αφαιρεί πλήρως τα επαγγελματικά δικαιώματα από αυτά καθώς προβλέπει την εφαρμογή του πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας με άμεσο τρόπο.

·         Ακυρώνει -απαξιώνει την προϋπηρεσία και την όποια σταθερότητα στην εργασία ακόμη και την ελαστική. Η προϋπηρεσία κάθε μήνα προσμετράται με μία μονάδα, με μέγιστο όριο τις 120 μονάδες. Άλλες τόσες μονάδες προσμετρώνται από τα λεγόμενα ακαδημαϊκά κριτήρια, που είναι μια παραλλαγή της αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης. Επιπλέον, υπάρχουν και τα κοινωνικά κριτήρια. Επομένως, στους ενιαίους «αξιολογικούς πίνακες κατάταξης» που προβλέπει το νομοσχέδιο, η προϋπηρεσία δεν φτάνει ούτε το 50% των μονάδων! Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι η ψήφιση και εφαρμογή του νομοσχεδίου θα οδηγήσει σε πλήρη ανατροπή των πινάκων κατάταξης.

·         Ανατρέπει τους πίνακες των αναπληρωτών όπως είναι σήμερα γεγονός που θα οδηγήσει σε απολύσεις και σε ανακύκλωση της ανεργίας σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Οι πίνακες στο εξής θα είναι διαρκώς μεταβαλλόμενοι με αναπροσαρμογή ανά διετία και με δυνατότητα να αλλάζουν η μοριοδότηση και τα προσόντα.                       
·         Προωθεί την λογική της αξιολόγησης σε όλους τους εκπαιδευτικούς πριν να μπουν στην εκπαίδευση και καθ΄ όλο τον εργάσιμο βίο σε αναπληρωτές και μόνιμους – δια βίου κυνήγι προσόντων και απόδειξη της ικανότητας. Τα ακαδημαϊκά προσόντα που μοριοδοτεί είναι τα ίδια με αυτά που προβλέπει και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών – και το ΠΔ 152 – αλλά και για τις κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι τους πίνακες κατάταξης για το διορισμό / πρόσληψή αναπληρωτή τους ονομάζει «αξιολογικούς πίνακες». Επίσης, ξανατονίζει καθόλου τυχαία ότι όσοι διορίζονται, επί 2 χρόνια είναι δόκιμοι και πρέπει να αξιολογηθούν επιτυχώς για να μονιμοποιηθούν!!! τη γνωστή ρύθμιση που με τους αγώνες του κινήματος έχει μείνει ανενεργή. Η διαδικασία που εισάγει στους αναπληρωτές αποτελεί και προαναγγελία εφαρμογής της αξιολόγησης σε όλους.

·         Το νέο σύστημα πρόσληψης συνδέεται με την   ευρύτερη αντιδραστική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση με την ιδιωτικοοικονομική – επιχειρηματική λειτουργία των ΑΕΙ τα οποία καλούνται να επιβιώνουν οικονομικά στα πλαίσια της αυτοχρηματοδότησης τους με τη «βιομηχανία» τίτλων κάθε είδους από μεταπτυχιακά και διδακτορικά μέχρι σεμινάρια 300 ωρών – καθώς και τη διαδικασία πιστοποίησης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας. Αυτό είναι το μέλλον των ΑΕΙ και της νεολαίας που θα κυνηγάει τίτλους και πιστοποιήσεις αφού το πτυχίο της θα είναι κουρελόχαρτο χωρίς αξία και επαγγελματικά δικαιώματα.

·         Το εξίσου σοβαρό όμως είναι ότι μέσα από τη συζήτηση για ποσοστώσεις και προσόντα προσπαθεί να κρύψει τη δραματική κατάργηση – μείωση χιλιάδων θέσεων εργασίας που συνεχίζεται. Η καρατόμηση χιλιάδων θέσεων που σχεδιάζει και στην ειδική αγωγή με την κατάργηση χιλιάδων θέσεων εργασίας στην παράλληλη στήριξη. Η διαρκής διαδικασία συγχωνεύσεων – καταργήσεων τμημάτων, μετακινήσεις μαθητών, υποβάθμιση κλείσιμο ολοήμερων (ΠΔ79). Η συρρίκνωση του Λυκείου που συνιστά το νέο Λύκειο το οποίο ανακοινώνει μαζί με το σύστημα διορισμών είναι μερικές μόνο από τις διαδικασίες κατάργησης θέσεων εργασίας στην εκπαίδευση. Αυτό καταδικάζει όλους τους αδιόριστους και αναπληρωτές σε ένα χειρότερο μέλλον ανασφάλειας και ανεργίας με την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Από την επόμενη κιόλας χρονιά θα ανακαλύπτουν όλο και περισσότεροι αδιόριστοι και αναπληρωτές ότι όσους τίτλους – χαρτιά – «προσόντα» και να έχουν όλο και λιγότεροι θα χωράνε στη δημόσια εκπαίδευση η οποία διαρκώς θα συρρικνώνεται. Ήδη από το 2010 μέχρι σήμερα το σύνολο των εκπαιδευτικών έχει μειωθεί από 186000 σε 142000!!! και η συρρίκνωση συνεχίζεται ραγδαία από όλα τα μέτρα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ σε πλήρη συμφωνία με την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ.

Ενώ τόσα χρόνια υπήρχε μια άτυπη επετηρίδα που σιγά σιγά άρχισε να απορροφά πολλούς συναδέλφους που περίμεναν πολλά χρόνια και ήρθε επιτέλους η σειρά τους, τώρα δημιουργούν ανακατατάξεις για μια ακόμη φορά στους πίνακες αναπληρωτών και ουσιαστικά ανακυκλώνουν την ανεργία.

     Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει δώσει και θα συνεχίσει  να δίνει  τη μάχη για τον διορισμό των εκπαιδευτικών με μοναδικό κριτήριο το πτυχίο και την προϋπηρεσία .
     Από τις κινητοποιήσεις για την κατάργηση της επετηρίδας (εποχή Αρσένη, που πετάχτηκαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί εκτός διορισμών )στην κατάργηση  του ΑΣΕΠ και του Ν. 3848 της Διαμαντοπούλου. Ο συγκεκριμένος νόμος  κατήργησε τον νόμο Στυλιανίδη που ήταν ο τελευταίος που υπολόγιζε την προυπηρεσία των εκπαιδευτικών αφού προηγούταν το 30μηνο στις προσλήψεις (3687/2008)

Καλούμε τη ΔΟΕ:
Ø  Να μη μείνει μόνο στο αίτημα για απόσυρση του νομοσχεδίου έκτρωμα. Οφείλει να καταγγείλει καθαρά το προσοντολόγιο σε κάθε εκδοχή του και να διεκδικήσει διορισμό όλων των αναπληρωτών με έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία.
Ø  Να καλέσει σε πανεκπαιδευτικό αγώνα με τους καθηγητές και τους φοιτητές και μαθητές ενάντια στο σύστημα πρόσληψης και την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Διεκδικούμε:
·         μαζικούς, μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών με αποκλειστικά κριτήρια την πτυχίο και την προϋπηρεσία .
·         Διορισμό όλων των αναπληρωτών.
·         Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
·         Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά.
·         Κανένα προσοντολόγιο, καμιά περικοπή στην προϋπηρεσία.
·         Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών.
·         Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία.
·         Πλήρη εξομοίωση όλων των αδειών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς (κανονικές, αναρρωτικές, μητρότητας, επαπειλούμενης κύησης, φοιτητικές κλπ) με αποδοχές, προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ενσήμων.
·         Επίδομα ανεργίας για όλους μετά τη λήξη της σύμβασής τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
·         Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των αναπληρωτών με αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους.
Σεβόμαστε όλα τα ακαδημαϊκά κριτήρια και επικροτούμε την επιμόρφωση του εκπαιδευτικού,  αλλά αυτό να γίνεται για την εκπαιδευτική (ενδεχομένως και την μισθολογική) εξέλιξη μας, όχι για να καταλήξουν  προσόντα  διορισμού.
Υπερασπιζόμαστε την ενότητα του κλάδου με βάση ΕΝΑΝ ΚΟΙΝΟ ΠΑΡΑΜΟΜΑΣΤΗ , το πτυχίο μας και τα χρόνια δουλειάς μας στην εκπαίδευση.

Οι δυναμικές, μαζικές κινητοποιήσεις κατά του ΑΣΕΠ το ’98, για το προσοντολόγιου του ν. 3848 της Διαμαντοπούλου, πετυχαίνοντας τη μη εφαρμογή του, για το προσοντολογίου του Φίλη το ’16 με αποτέλεσμα την αποτροπή του και του Μαρτίου του '18 μας δείχνουν τον δρόμο.

ΟΛΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!!!

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου: 24ωρη απεργία  με συγκέντρωση στο Βαθύ στις 11.30 (πλατεία Πυθαγόρα )

Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας την Παρασκευή 11 Ιανουαρίου στις 14.00 στο 3ο Δ/Σ Σάμου για την κλιμάκωση του αγώνα (αμέσως μετά την κινητοποίηση )



                Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου