Με δημόσια τοποθέτησή του, ο υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Β. Κικίλιας υποβιβάζει την κρισιμότητα του θέματος της αύξησης των ναύλων στις μεταφορές φορτηγών
Γυρίζουν την “πλάτη” στο πρόβλημα οι Γ. Βρούτσης, Κ. Μονογυιού και Φ. Φόρτωμας, ενώ αποτελεί “φωτεινή” εξαίρεση ο Μ. Καφούρος
Καμία ρεαλιστική επαφή - ως φαίνεται - δεν έχει ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας με το χαρτοφυλάκιο που ανέλαβε, τις πραγματικές ανάγκες των νησιωτικών κοινωνιών και της νησιωτικής επιχειρηματικότητας, καθώς από το βήμα της Βουλής, χθες, υποτίμησε πλήρως την αγωνία που υπάρχει λόγω της αύξησης των ναύλων στις μεταφορές των φορτηγών.
Τι κι αν από χθες, οι μεταφορικές εταιρείες “σηκώνουν” αυξημένο ακτοπλοϊκό κόστος για τη μεταφορά πρώτων υλών και προϊόντων, το οποίο είναι θέμα χρόνου να μετακυλιστεί στις νησιωτικές επιχειρήσεις, καθώς και στους καταναλωτές, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, επέλεξε να υποβαθμίσει τις πραγματικές προεκτάσεις που θα έχει η συγκεκριμένη κατάσταση.
Προκλητικά, ο ίδιος σε τοποθέτησή του, στη Βουλή, έκανε λόγο για αύξηση που “αντιστοιχεί σε εξαιρετικά μικρό κόστος ανά κιλό στα εμπορεύματα”, ξεχνώντας προφανώς πως η ζωή στα νησιά εξαρτάται πλήρως από τις θαλάσσιες μεταφορές και κατά συνέπεια, ο όγκος των μεταφορών τόσο σε προϊόντα, όσο και σε πρώτες ύλες αφορά σε τόνους και μάλιστα, καθημερινά.
Εντέχνως(;) δε, επιχείρησε να υποβιβάσει τη νέα “θηλιά” που μπαίνει στις νησιωτικές επιχειρήσεις και τους καταναλωτές με… πλάγιο τρόπο, στρέφοντας την τοποθέτησή του αμέσως μετά, στη μη αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για το 2025(!), την ίδια στιγμή που γι’ αυτό, συνεισφέρουν τα Λιμενικά Ταμεία με μείωση των εσόδων τους, για την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων. Η υπουργική στάση του παρουσιάζεται αναντίστοιχη με τις πραγματικές ανάγκες της ήδη πολλαπλά επιβαρυμένης νησιωτικότητας λόγω της μη ύπαρξης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, του απλήρωτου Μεταφορικού Ισοδύναμου για σχεδόν 3 χρόνια προς τις επιχειρήσεις, καθώς και της γενικότερης ακρίβειας που συνοδεύει τη ζωή στον νησιωτικό νομό, συγκριτικά με την ηπειρωτική χώρα.
Σε συνέχεια των αντιδράσεων που ανέδειξε, με χθεσινό ρεπορτάζ της, η “Κοινή Γνώμη” για το θέμα της αύξησης των ναύλων στα φορτηγά και που προήλθε από δημάρχους των Κυκλάδων, από προέδρους Εμπορικών Συλλόγων καθώς και από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, η εφημερίδα επικοινώνησε αρχικά με τον κ. Κικίλια, ο οποίος μας παρέπεμψε στις δηλώσεις που έκανε για το θέμα στη Βουλή, επιλέγοντας προφανώς να γυρίσει την “πλάτη” στην αγωνία φορέων και εκπροσώπων της νησιωτικής επιχειρηματικότητας και κοινωνίας.
Παράλληλα, η “Κοινή Γνώμη” ζήτησε να πάρουν θέση οι τέσσερις βουλευτές του νομού. Με μοναδική “φωτεινή” εξαίρεση τον κυβερνητικό βουλευτή, Μάρκο Καφούρο που αναγνώρισε πως πρόκειται για μία αιφνιδιαστική αύξηση που δεν πρέπει να πλήξει νησιωτικές επιχειρήσεις και καταναλωτές στα νησιά, οι Γιάννης Βρούτσης, Κατερίνα Μονογυιού και Φίλιππος Φόρτωμας επέλεξαν να… καλυφθούν απέναντι στις αντιδράσεις, επικαλούμενοι και επαναλαμβάνοντας τις δηλώσεις του Βασίλη Κικίλια στη Βουλή.
Ωστόσο, ο υπουργός και κυρίως οι βουλευτές που στηρίχθηκαν από τις τοπικές κοινωνίες θα πρέπει να γνωρίζουν πως όχι μόνον απαιτούν πολιτικές και νομοθετικές παρεμβάσεις για δίκαιη αντιμετώπιση των νησιών, αλλά παραμένουν σταθεροί και διεκδικητικοί, στο αίτημά τους και για επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.
Αδιαφόρησε για τη νησιωτική πραγματικότητα ο Β. Κικίλιας
Σε ανακοίνωση προέβη το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τις τοποθετήσεις του Βασίλη Κικίλια, μέσα στη Βουλή, σχετικά με τις τιμολογιακές πολιτικές στις ακτοπλοϊκές μεταφορές. Σύμφωνα με όσα επισημαίνονται στο περιεχόμενό της, ο ίδιος μιλώντας για την αύξηση στους ναύλους των φορτηγών, τόνισε πως “το Υπουργείο, σε ό,τι έχει να κάνει με τα φορτηγά, ούτε τα πείραξε, ούτε τα άλλαξε, ούτε πρόκειται να τα αλλάξει”. Παράλληλα, υποβαθμίζοντας την κρισιμότητα του θέματος και των αναγκών μεταφοράς τόνων σε προϊόντα και πρώτες ύλες, συμπλήρωσε πως “σε τι αναλογούν οι αυξήσεις αυτές; Αν υπολογίσετε- ειλικρινώς- είναι 1-2 σεντ ανά κιλό”. Υποστήριξε μάλιστα πως τέτοιου είδους διαφοροποιήσεις δεν μπορούν να αποτυπωθούν ως μετακύλιση στις νησιωτικές αγορές, λέγοντας πως “εάν κάποιοι πιστεύουν ότι θα προσπαθήσουν να κερδοσκοπήσουν μετακυλίοντας – το επαναλαμβάνω, με ένα, με δύο cents ανά κιλό – στην αγορά, να το ξεχάσουν αυτό. Υπάρχει και η Γενική Γραμματεία Εμπορίου. Υπάρχει η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αυτό δεν θα γίνει ανεκτό σε καμία των περιπτώσεων”.
Στη συνέχεια, επέμεινε στη νομοθετική παρέμβαση με τη μείωση των λιμενικών τελών για να μην υπάρξει αύξηση των εισιτηρίων των επιβατών. “αυτό το οποίο έκανε η ελληνική κυβέρνηση είναι να βρει τρόπο – και τον βρήκε, διά εμού και του συνόλου της Προεδρίας της Κυβέρνησης, που έχει την ευθύνη για την οικονομική πολιτική – με μία τροπολογία την οποία έφερα εδώ στη Βουλή και ψηφίστηκε, για να μην αυξηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για τους συμπολίτες μας επιβάτες, καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ενώ, ήδη, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες το είχαν ανακοινώσει από 1η Μαΐου και οι αυξήσεις θα ήταν 13% έως 15%”.
Με τα παραπάνω ολοκλήρωσε τις αναφορές του για το μεταφορικό έργο, ενώ στη συνέχεια μίλησε για τις επισκέψεις του στα νησιά, υποστηρίζοντας τέλος και παντελώς αποπροσανατολιστικά, πως για την κυβέρνηση η υπεράσπιση της νησιωτικότητας “είναι εθνικό και πατριωτικό καθήκον”.
Μ. Καφούρος: “Ναι στην επιστροφή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ”
Αντανακλαστικά επέδειξε ο βουλευτής Κυκλάδων, Μάρκος Καφούρος αναφορικά με την αγωνία που βιώνουν νησιωτικές επιχειρήσεις και καταναλωτές από την αύξηση των ναύλων στα φορτηγά, που θα φέρει νέα επιβάρυνση στη νησιωτική οικονομία και ζωή.
Μάλιστα, όπως τονίζει, αναμένεται να αναλάβει κάθε δυνατή πρωτοβουλία για να υπάρξει μία βιώσιμη λύση, ενώ επισημαίνει και υποστηρίζει πως το αίτημα της επιστροφής των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ είναι δίκαιο και πρέπει να ικανοποιηθεί.
“Η οριζόντια και αιφνιδιαστική αύξηση των ναύλων από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για τους κλάδους των μέσων οδικής μεταφοράς εμπορευμάτων και αγαθών στα νησιά, συμβάλλει στην ακύρωση του αιτήματος των νησιωτικών επιχειρήσεων για μια δίκαιη και ισόρροπη ανάπτυξη στη πράξη”, αναγνωρίζει αρχικά ο κ. Καφούρος, τονίζοντας πως “η εξέλιξη αυτή προκαλεί την εύλογη αντίδραση από δημάρχους και Εμπορικούς Συλλόγους των Κυκλάδων που βλέπουν την ανταγωνιστικότητα των νησιωτικών επιχειρήσεων να πλήττεται, τη χρονική στιγμή που εκκινεί μια προβληματική σεζόν που δοκιμάζεται και από τα “απόνερα” της πρόσφατης σεισμικής δραστηριότητας”.
Ως βουλευτής Κυκλάδων, επισημαίνει πως σταθερά έχει υποστηρίξει την ομαλοποίηση του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου, σημειώνοντας σχετικά πως, “έχω αναδείξει επανειλημμένα τα δίκαια αιτήματα των νησιωτικών επιχειρήσεων όπως η καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τις επιχειρήσεις” και ως εκ τούτου, δηλώνει πως για το θέμα που “καίει” σήμερα, “η θέση μου σχετικά με τις αυξήσεις των ναύλων για τα φορτηγά δεν μπορεί παρά να ταυτίζεται με τις ανησυχίες των νησιωτικών επιχειρήσεων στις Κυκλάδες”.
Σε αυτό το πλαίσιο, σημειώνει πως “είναι επιτακτική η ανάγκη για άμεση διαβούλευση του αρμόδιου Υπουργείου με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες αλλά ακούγοντας και τη “φωνή” των νησιωτών και προς αυτή την κατεύθυνση θα αναλάβω ως Κυκλαδίτης βουλευτής κάθε πρόσφορη πρωτοβουλία με στόχο να υπάρξει μια βιώσιμη λύση “κόστους –οφέλους” για τις επιχειρήσεις των νησιών μας”.
Ενισχυτικά για τις νησιωτικές επιχειρήσεις, ξεκαθαρίζει πως τάσσεται υπέρ της επιστροφής των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. “Πιστεύω ότι οι παρούσες οικονομικές συνθήκες επιβάλλουν να αξιολογηθεί από το αρμόδιο Υπουργείο το πάγιο αίτημα τους για την επιστροφή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά. Σύμφωνα με την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2022/542, η Ελλάδα μπορεί να εφαρμόζει μεταξύ άλλων και στο νομό Κυκλάδων συντελεστές ΦΠΑ έως 30% χαμηλότερους από τους αντίστοιχους συντελεστές που εφαρμόζονται στην ηπειρωτική Ελλάδα. Είναι ένα μέτρο που θα επιτρέψει τη παροχή ίσων ευκαιριών στις νησιωτικές επιχειρήσεις αποκαθιστώντας την ισονομία, το οποίο ως βουλευτής Κυκλάδων επίσης προτίθεμαι να στηρίξω και να προωθήσω”, υπογραμμίζει σε απόλυτο τόνο.
“Κρυφτό” για τις αυξήσεις και την επιβάρυνση των νησιωτικών επιχειρήσεων από τον Γ. Βρούτση
Σε πλήρη αντίθεση με τα παραπάνω, ο αν. υπουργός Αθλητισμού και βουλευτής Κυκλάδων, Γιάννης Βρούτσης με τις δηλώσεις του αναφορικά με την αύξηση του μεταφορικού κόστους πρώτων υλών και προϊόντων, δείχνει πως δεν αφουγκράζεται την αγωνία της νησιωτικής επιχειρηματικότητας και της τοπικής κοινωνίας, αφού συντάσσεται πιστά με τη γραμμή που χάραξε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, χθες, επιδιώκοντας να υποστηρίξει πως η επιβάρυνση είναι αμελητέα. Στην εξαιρετικά λιτή δήλωσή του, για το θέμα, αδιαφορώντας για τις αντιδράσεις φορέων, Εμπορικών Συλλόγων και δημάρχων, τόνισε πως “η κυβέρνηση τοποθετήθηκε με δελτίο Τύπου και ανακοίνωση του αρμόδιου υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η οποία με καλύπτει απόλυτα”.
Σε παρόμοιο τόνο μάλιστα, τοποθετείται και για τα θέματα των καθυστερήσεων του Μεταφορικού Ισοδύναμου και της μη επιστροφής μέχρι στιγμής των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Αν και όπως σημειώνει “είναι δίκαια τα αιτήματα των νησιωτών”, ωστόσο, επί της ουσίας, περιορίζεται στο να υπερασπιστεί την κυβερνητική πολιτική, ασχέτως αν αυτή δεν θέτει στην πρώτη γραμμή τις ανάγκες των νησιωτών.
“Έχουν αποδείξει, έμπρακτα, η ελληνική κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης ότι τα νησιά μας είναι προτεραιότητα της πολιτικής τους και αντιλαμβάνονται και συνειδητοποιούν τα προβλήματα που έχει η νησιωτικότητα. Είναι δεδομένο πως το έμπειρο και αποτελεσματικό οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, που καθημερινά εξετάζει τρόπους ενίσχυσης των πολιτών, όταν βρεθεί ο κατάλληλος δημοσιονομικός χώρος, θα φροντίσει, καθώς τα νησιά μας αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα”, δηλώνει, καταλήγοντας στο θέμα.
Τάχθηκε με τον υπουργό και το “μικρό κόστος” ο Φ. Φόρτωμας
Με μοναδική παρατήρηση πως δεν πρέπει να μετακυλιστεί κανένα κόστος στις νησιωτικές επιχειρήσεις, ο βουλευτής Κυκλάδων, Φίλιππος Φόρτωμας επέλεξε παρομοίως να πάρει αποστάσεις από τα γεγονότα που έχουν θορυβήσει επιχειρηματίες και καταναλωτές στα νησιά, χωρίς να στηλιτεύσει πως η κυβέρνηση δεν έχει αφουγκραστεί - ως φαίνεται -, τι θα σημάνει η αύξηση των ναύλων στα φορτηγά.
"Ως προς το ζήτημα της αύξησης των ναύλων των φορτηγών, υπενθυμίζω ότι η κυβέρνηση έδρασε προληπτικά και αποτελεσματικά και με επείγουσα τροπολογία που κατέθεσε εγκαίρως, ρύθμισε το ζήτημα μειώνοντας τα τέλη ελλιμενισμού προκειμένου να μην αυξηθούν οι τιμές των ναύλων από 1ης Μαΐου. Όπως είναι ευρέως γνωστό, οι αυξήσεις θα ανέρχονταν σε 13 με 15% σύμφωνα με σχετικούς υπολογισμούς. Οι αυξήσεις που ανακοινώθηκαν σήμερα από ορισμένες ακτοπλοϊκές αφορούν στα ναύλα των φορτηγών και όχι των επιβατών, και, όπως ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός κ. Κικίλιας αντιστοιχούν σε εξαιρετικά μικρό κόστος ανά κιλό στα εμπορεύματα, τύπου 1-2%. Στο πλαίσιο αυτό θεωρώ κι εγώ ότι οποιαδήποτε μετακύλιση του κόστους θα είναι αδικαιολόγητη”, σημείωσε, ενώ παρακάτω, επεσήμανε πως για το Μεταφορικό Ισοδύναμο και ο ίδιος είναι εν αναμονή ανακοινώσεων, σε συνέχεια εξορθολογισμού του μέτρου για να πάψουν οι καθυστερήσεις στις καταβολές.
“Ως προς το ζήτημα του Μεταφορικού Ισοδύναμου, όπως γνωρίζετε, έχω επανειλημμένως τοποθετηθεί υπέρ της ανάγκης επανασχεδιασμού και εξορθολογισμού του μέτρου, στη βάση της εμπειρίας που έχει ήδη αποκτηθεί, με στόχο την βέλτιστη λειτουργία του και προκειμένου να αποφεύγονται αδικαιολόγητες καθυστερήσεις που τελικά πλήττουν αυτούς που τις έχουν ανάγκη”, δήλωσε, ενώ τέλος, αναφερόμενος στο θέμα της επαναφοράς του ειδικού καθεστώτος στα νησιά υπενθύμισε πως έχει κάνει σχετικές παρεμβάσεις προς τους υπουργούς Ναυτιλίας και Οικονομικών.
“Ως προς το ζήτημα της επαναφοράς του μειωμένου ΦΠΑ για τα νησιά, έχω ήδη τοποθετηθεί σε ερώτηση που καταθέσαμε με τον συνάδελφο βουλευτή κ. Υψηλάντη τον Ιανουάριο, στην οποία θέσαμε στους αρμόδιους Υπουργούς Ναυτιλίας και Οικονομικών το ευρύτερο ζήτημα εάν προτίθενται να λάβουν οριζόντια μέτρα, όπως η επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά, προς αποκατάσταση της γενικότερης αδικίας που δημιουργείται λόγω της γεωγραφικής ασυνέχειας της νησιωτικής Ελλάδας και του τεράστιου μεταφορικού κόστους που αυξάνει συνολικά και το κόστος ζωής στα νησιά μας”, ανέφερε, καταλήγοντας.
Αποστάσεις για το νέο οικονομικό “βαρίδι” κρατά η Κ. Μονογυιού
Απόσταση από τις πραγματικές ανάγκες της νησιωτικής κοινωνίας και αγοράς, φαίνεται να παίρνει και η βουλευτής Κυκλάδων, Κατερίνα Μονογυιού, συμμεριζόμενη πλήρως τις θέσεις του Βασίλη Κικίλια, για το πρόβλημα της αύξησης των ναύλων στα φορτηγά.
Στη δήλωσή της, για το σοβαρό ζήτημα που εντόπισαν και ανέδειξαν εκπρόσωποι επιχειρηματιών, εμπόρων καθώς και δήμαρχοι του νομού, η ίδια σημειώνει: “Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει αποδείξει έμπρακτα την ευαισθησία της απέναντι στα νησιά και τις ιδιαιτερότητές τους. Η πρόσφατη αναπροσαρμογή τιμών στα ναύλα των φορτηγών από κάποιες ναυτιλιακές εταιρείες, δεν αποτελεί κυβερνητική απόφαση. Το Υπουργείο ούτε τα πείραξε, ούτε τα άλλαξε, ούτε πρόκειται να τα αλλάξει.
Από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας τόνισε ότι οι όποιες αυξήσεις που παρατηρούνται στα ναύλα των φορτηγών, αντιστοιχούν σε εξαιρετικά μικρό κόστος ανά κιλό στα εμπορεύματα, περί τα 1-2 σεντς ανά κιλό.Ξεκαθάρισε ταυτόχρονα, τέτοιου μεγέθους διαφοροποιήσεις δεν μπορούν να αποτυπωθούν ως μετακύλιση στις νησιωτικές αγορές. Αυτό δεν θα γίνει ανεκτό σε καμία των περιπτώσεων από την κυβέρνηση”.
Την ίδια ώρα, θέλησε από την πλευρά της, να εστιάσει στη μη αύξηση προς το παρόν των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για τους πολίτες. “Υπενθυμίζω ότι το αρμόδιο Υπουργείο και η κυβέρνηση έφερε τροπολογία στη Βουλή, για να μην αυξηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Παρόλο, που οι ακτοπλοϊκές εταιρείες το είχαν ανακοινώσει από 1η Μαΐου και οι αυξήσεις θα ήταν 13% έως 15%”. Συμπληρώνει θεωρητικά, δε, πως, “ο Κυριάκος Μητσοτάκης και το κυβερνητικό επιτελείο παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις και λαμβάνουν κάθε δυνατό μέτρο για την προστασία του εισοδήματος των πολιτών των Κυκλάδων και της βιωσιμότητας των νησιωτικών επιχειρήσεων”.
Παρακάτω, σε ερώτηση για το απλήρωτο Μεταφορικό Ισοδύναμο εδώ και σχεδόν 3 χρόνια προς τις νησιωτικές επιχειρήσεις, η ίδια αναγνωρίζει πως “υπήρξε ένα σημαντικό “εργαλείο” ενίσχυσης της νησιωτικότητας”, ωστόσο δικαιολογεί εν μέρει τις καθυστερήσεις στην πληρωμή του, επικαλούμενη γενικότερες συγκυρίες: “Η κυβέρνηση, μέσα σε εξαιρετικά δύσκολες συγκυρίες (πανδημία, ενεργειακή κρίση, πληθωρισμός), έδωσε προτεραιότητα σε άμεσες παρεμβάσεις στήριξης των πολιτών και των επιχειρήσεων. Πλέον, με τη σταδιακή σταθεροποίηση της οικονομίας, υπάρχει η κυβερνητική βούληση να προχωρήσει η επανενεργοποίηση του μέτρου”.
Για τη στάση της στο συγκεκριμένο θέμα κοινοβουλευτικά, προσθέτει πως “ο υπουργός Ναυτιλίας έχει ήδη δείξει διάθεση διαλόγου με όλους τους νησιωτικούς φορείς και η Βουλή και εγώ προσωπικά ως βουλευτής Κυκλάδων, θα στηρίξουμε οποιαδήποτε πρωτοβουλία που θα ενισχύσει τη νησιωτική επιχειρηματικότητα. Είμαι βέβαιη πως σύντομα θα δούμε εξελίξεις και προς αυτή την κατεύθυνση”.
Τέλος, για το σοβαρό θέμα της επαναφοράς των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, η κα. Μονογυιού αναγνωρίζει πως αποτελεί ένα δίκαιο αίτημα των νησιωτών, για το οποίο και η ίδια έχει κάνει σχετικές παρεμβάσεις, ωστόσο, καταλήγει γενικόλογα, εκφράζοντας την πεποίθησή της, πως αυτό το μέτρο θα επανέλθει μελλοντικά.
“Η επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά είναι ένα δίκαιο και πάγιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών, το οποίο στηρίζω με συνέπεια και επιμονή. Δυστυχώς είναι ένα από τα μέτρα που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εφάρμοσε, βλάπτοντας την νησιωτικότητα. Ως βουλευτής Κυκλάδων, έχω επισημάνει το ζήτημα αυτό σε όλους τους αρμόδιους υπουργούς πολλές φορές, με τεκμηριωμένες παρεμβάσεις και αιτήματα. Πρόκειται για μια προτεραιότητα στην κοινοβουλευτική μου δράση και το αναδεικνύω με κάθε ευκαιρία και σε όλους τους τόνους, τόσο εντός όσο και εκτός Βουλής”, δήλωσε η βουλευτής, καταλήγοντας πως “η Νέα Δημοκρατία και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχουν αποδείξει ότι αντιλαμβάνονται τις ιδιαίτερες ανάγκες των νησιωτικών περιοχών. Παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες των τελευταίων ετών, η κυβέρνηση πέτυχε τη διατήρηση φορολογικών ελαφρύνσεων και ενισχύσεων για τους πιο ευάλωτους. Πιστεύω ακράδαντα ότι, με σταθερότητα και υπευθυνότητα, μπορούμε να πετύχουμε την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ ως ένα ουσιαστικό μέτρο ενίσχυσης της νησιωτικής επιχειρηματικότητας και ισότητας”.
Συντάκτης: Άννα - Τερέζα Δαλμυρά
ΠΗΓΗ https://www.koinignomi.gr/