15 Μαΐου 2025

“Παγωμένη” η ξενοδοχειακή αγορά στην Τουρκία | Εκπτώσεις και προσφορές για “αναθέρμανση” των κρατήσεων



Με τις κρατήσεις να είναι “παγωμένες” στην Τουρκία για το φετινό καλοκαίρι, οι ξενοδόχοι της χώρας εμφανίζονται όλο και πιο πρόθυμοι σε μειώσεις τιμών και άλλες προσφορές, σε μια προσπάθεια “αναθέρμανσης” της αγοράς, όπως προέκυψε σε έρευνα που διεξήγαγε η γερμανική, τουριστική ιστεσελίδα touristik aktuell, μεταξύ γερμανικών, τουριστικών πρακτόρων. 


Το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ έχει σε πολλά ρεπορτάζ αναδείξει τον προβληματισμό για την εφετινή τουριστική σεζόν στην Τουρκία, ενώ στο τελευταίο τεύχος του Χ&Τ, η “ΜΑΣΚΑ” επισήμανε: “…Αυτή όµως που δείχνει να έχει σοβαρό πρόβληµα όσο προχωράει η σεζόν είναι η Τουρκία, στην οποία οι κρατήσεις δεν µπαίνουν µε τους αναµενόµενους ρυθµούς, γεγονός που προβληµατίζει σοβαρά τους ξενοδόχους. Οι σεισµοί στην Κωνσταντινούπολη και η άνοδος των τιµών είναι οι δύο λόγοι που επικαλούνται οι περισσότεροι, οι οποίοι ωστόσο δύσκολα µπορούν να αµβλυνθούν, άµεσα τουλάχιστον”!

Είναι γεγονός ότι, οι τιμές για διακοπές στην Τουρκία έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, με τον διευθύνοντα σύμβουλο του tour operator, Schmetterling, Ömer Karaca, να ασκεί “δριμύ κατηγορώ”, μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο της συνεργασίας των ταξιδιωτικών γραφείων, που πραγματοποιήθηκε στο Bodrum της Τουρκίας. Όπως είπε, το κόστος για 13 ήμερες διακοπών, σε βάση all-inclusive, στο ξενοδοχείο Diamond Princess, στο Manavgat, για παράδειγμα, έχει αυξηθεί από 1.337 ευρώ το άτομο τον Αύγουστο του 2022, σε 1.878 ευρώ τον Αύγουστο του 2024. “Και μιλάμε για το ίδιο ακριβώς δωμάτιο”, είπε με έμφαση.

Οι τουριστικοί πράκτορες προσαντολίζονται σε ξενοδοχεία χαμηλότερων κατηγοριών

Μέχρι στιγμής, οι τουριστικοί πράκτορες έχουν αντιδράσει στις αυξήσεις των τιμών κυρίως με την προσαρμογή των ξενοδοχειακών χαρτοφυλακίων τους. “Έχουμε συμπεριλάβει ειδικά στο πρόγραμμά μας θέρετρα που απευθύνονται σε οικογένειες με πιο περιορισμένη οικονομική δυναμική”, εξηγεί ο Alexander Wrede, αγοραστής του Alltours και αναφέρει ως παραδείγματα τα Alltoura Club Hotel La Benata και το Hotel Silver στη Σίδη, καθώς και το Mary Hotel στην Αλάνια.

Τόσο ο Alltours, όσο και άλλοι τουριστικοί πράκτορες εστιάζουν όλο και περισσότερο σε θέρετρα δεύτερης και τρίτης κατηγορίας, ιδίως στις περιοχές της Σίδης και της Αλάνιας. Σ

Η TUI, από την άλλη, έχει επεκτείνει σημαντικά το τμήμα τριών αστέρων και έχει προβεί σε “ελκυστικές εκπτώσεις για παιδιά” με πολλές αλυσίδες ξενοδοχείων στην Τουρκία.

Αυτό ισχύει και για άλλους τουριστικούς πράκτορες, όπως ο εξειδικευμένος στην Τουρκία Bentour, ο οποίος έχει, επίσης, ξεκινήσει τις πρώτες του εκστρατείες “Χρήματα για διακοπές”, με ορισμένους ξενοδόχους.

Ο Schauinsland-Reisen είναι ο πρώτος τουριστικός πράκτορας στη γερμανική αγορά, που προσφέρει το προϊόν All-inclusive Light στην τουρκική Ριβιέρα, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα γεύματα και τα ποτά, αλλά όχι αλκοόλ.

To πρόγραμμα, το οποίο αρχικά διατίθεται σε τρία ξενοδοχεία, προσφέρει στους ταξιδιώτες τη δυνατότητα να εξοικονομήσουν έως και 50 ευρώ το άτομο την εβδομάδα.

Η ανταπόκριση των ανταγωνιστικών τουριστικών πρακτόρων είναι ανάμεικτη, με τον Sebnem Iscen, επικεφαλής του τμήματος προϊόντων της Anex Tour, να εμφανίζεται επιφυλακτικός, αφού το κόστος δεν μειώνεται στον επιθυμητό βαθμό, ενώ η Coral Travel, από την άλλη, θεωρεί ότι πρόκειται για έναν ευέλικτο τρόπο, προκειμένου να συνεχίσουν να προσφέρουν στους πελάτες ελκυστικές τιμές.

Οι αεροπορικές εταιρίες διακοπών επεκτείνουν την προσφορά τους για την Τουρκία

Οι αεροπορικές εταιρίες αισιοδοξούν ότι η ζήτηση για την Τουρκία θα ενισχυθεί στην πορεία, παρά τις αυξημένες τιμές στη χώρα. Η ηγέτιδα εταιρία της αγοράς Sun Express, μια κοινοπραξία μεταξύ της Lufthansa και της Turkish Airlines, αύξησε τη χωρητικότητα στα δρομολόγια από τις γερμανόφωνες αγορές προς την Αττάλεια κατά 12%, με αφορμή την 35η επέτειο της εταιρίας.

“Βλέπουμε ισχυρές προκρατήσεις για το καλοκαίρι με αύξηση 20%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος”, αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του αερομεταφορέα, Max Kownatzki.

Η Freebird Airlines, η οποία γιορτάζει την 25η επέτειό της, επεκτείνει επίσης τις δραστηριότητές της. “Έχουμε διαθέσει στην αγορά περίπου 110.000 επιπλέον θέσεις”, δήλωσε ο διευθυντής μάρκετινγκ Tugba Güner. Νέα δρομολόγια έχουν προστεθεί από το Μέμινγκεν και το Βίζε προς την Αττάλεια και μια δεύτερη πτήση την εβδομάδα από το Ντίσελντορφ προς το Νταλαμάν.

Η Corendon Airlines, ωστόσο, ενεργεί πιο συγκρατημένα. Η αεροπορική εταιρία, η οποία γιορτάζει την 20ή επέτειό της, δεν έχει αυξήσει τη χωρητικότητά της, σε σχέση με το προηγούμενο έτος και επικεντρώνεται σε “σταθερές, πτητικές λειτουργίες”, σύμφωνα με δηλώσεις της.

Πτωτικές οι αφίξεις στο 3μηνο

Ωστόσο, τους πρώτους τρεις μήνες του 2025, η Τουρκία υποδέχθηκε συνολικά 6,7 εκατομμύρια ξένους τουρίστες, μειωμένους κατά 5%, σε σχέση με πέρυσι, με τους Ιρανούς να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των ξένων επισκεπτών (733.000), σημειώνοντας ελαφρά μείωση κατά 2%, με επόμενους τους Ρώσους, οι οποίοι σημείωσαν πτώση κατά 12% σε 601.000, ενώ ακόμη μεγαλύτερη ήταν η μείωση του αριθμού των Γερμανών που επισκέφθηκαν την Τουρκία -κατά 17% σε 572.000.

Σύμφωνα, όμως, με τον κ. Engin Ceylan, από την Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων Τουρκίας (TÜRSAB), αύξηση προβλέπεται στον αριθμό των τουριστών που προέρχονται από αγορές, όπως η Κίνα, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

ΠΗΓΗ https://money-tourism.gr/