25 Οκτωβρίου 2024

Στις ορέξεις του Ερντογάν το 58,8% του τουρισμού της Χίου

 

Σε απόλυτη εξάρτηση από την Τουρκία είναι ο τουρισμός της Χίου, όπως προκύπτει κι επισήμως από τα αποτελέσματα της έρευνας για το προφίλ και την ταξιδιωτική συμπεριφορά των επισκεπτών της Χίου, που εκπονήθηκε για λογαριασμό του δήμου Χίου από το iTED Lab του τμήματος οικονομικής και διοίκησης τουρισμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν σήμερα – Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2024 – από τους καθηγητές κ.κ. Θεόδωρο Σταυρινούδη και Αλέξιο – Πατάπιο Κόντη, παρουσία του αντιδημάρχου τουρισμού κ. Γιώργου Χριστάκη και θα τεθούν αύριο στις 18:00 στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου σε διαβούλευση και ενημέρωση των εμπλεκόμενων φορέων (δημόσιοι φορείς, επιχειρήσεις καταλυμάτων και εστίασης, τουριστικά γραφεία, χώροι τουριστικού ενδιαφέροντος κ.ά.) αλλά και κάθε ενδιαφερόμενου.

Ζητούμενο και προτεραιότητα για τη Χίο, όπως ειπώθηκε από τους επιστήμονες είναι η διεύρυνση και σε άλλες τουριστικές αγορές, ώστε να μην υπάρχει εξάρτηση από την Τουρκία.

Σε ποσοστό 58,8 % οι συμμετέχοντες στην έρευνα είναι Τούρκοι, σε μεγάλο πόστο έχουν καλό οικονομικό επίπεδο, με την μέση κατά κεφαλή δαπάνη να ανέρχεται στα 610 ευρώ για τις 4-4 μέρες που διαμένουν στη Χίο οι περισσότεροι από αυτούς.

Στο τελευταίο στάθηκαν ο κ. Σταυρινούδης και ο κ. Κόντης τονίζοντας ότι τα χρήματα που αφήνουν οι επισκέπτες στο νησί διαχέονται σε όλους τους κλάδους και παραμένουν στο νησί αφού οι επισκέπτες δεν έρχονται οργανωμένα αλλά είναι κυρίως υψηλού μορφωτικού επιπέδου, είτε οικογένειες είτε άτομα τρίτης ηλικίας στην πλειοψηφία τους αναζητώντας έναν ασφαλή προορισμό με ιστορικά φυσιολατρικά στοιχεία αλλά και ιδιαίτερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά τα οποία συμπληρώνονται και από τη γαστρονομία του τόπου, άλλο ένα στοιχείο που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των επισκεπτών.

Καμπανάκι χτυπούν οι ειδικοί για τη συνάρτηση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε σχέση με την τιμή. “ Στη Σχέση ποιότητας / τιμής οι ερωτώμενοι δείχνουν διχασμένοι με το 38,5% να διατυπώνουν θετικές απόψεις, το 38,2% να έχει ουδέτερη στάση (Ούτε Ναι / Ούτε Όχι), ενώ «Λίγο» και «Καθόλου» ικανοποιημένοι δηλώνει 23,3%.

Αναφορά γίνεται και για τη δυσκολία στην πρόσβαση σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι επισκέπτες δυσκολεύονται αν δεν έχουν εξασφαλίσει ενοικιαζόμενο όχημα να φτάσουν ακόμη και στο μουσείο μαστίχας που αποτελεί το πρώτο σε επισκεψιμότητα μουσείο του νησιού.

Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο που καταγράφηκε στην έρευνα είναι η άνοδος του Airbnb στη Χίο, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους ως προς την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, προϋποθέτει εκπαίδευση όλων όσων ασχολούνται με αυτό και προοιωνίζεται ελλείψεις ακινήτων για μακροχρόνια μίσθωση.

Αναφορικά δε με την επιχειρούμενη εξόρυξη αντιμονίου ο κ. Σταυρινούδης δήλωσε μη ειδικός να απαντήσει, υποστηρίζοντας ωστόσο ότι για τέτοιες ενέργειες πρέπει να υπάρχει σαφής οριοθέτηση για να μην δημιουργηθούν προβλήματα στον τουρισμό και στο τουριστικό προϊόν.

Η μελέτη ολοκληρώθηκε και θα παρουσιαστεί, όπως και τις άλλες που έχουν υλοποιηθεί από τον Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Το ζήτημα είναι αν ο δήμος Χίου θα αναλάβει την πρωτοβουλία να συνεχίσει και να οδηγήσει στο επόμενο στάδιο που είναι η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων στην πράξη, έτσι ώστε όπως τόνισαν οι ειδικοί, οι νέοι μας να παραμείνουν στο νησί αφού για την παραμονή τους ο τουρισμός και η ανάπτυξη του πρέπει να είναι στις βασικές αναπτυξιακές στρατηγικές.

ΠΗΓΗ https://astraparis.gr/