Παρέμβαση στη συζήτηση με τον Josef Doppelbauer, Εκτελεστικό Διευθυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, πραγματοποίησε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ στο πλαίσιο της Επιτροπής Μεταφορών (TRAN)του Ευρωκοινοβουλίου, αναδεικνύοντας τις αιτίες και τους υπεύθυνους για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του ο Περισσός. Παίρνοντας το λόγο ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης τόνισε τα εξής:
«Ενάμιση χρόνο από το έγκλημα των Τεμπών, στην Ελλάδα με θύματα 57 νεκρούς και οι συγγενείς των θυμάτων όπως κι ο ελληνικός λαός απαιτούν να μην υπάρξει καμία συγκάλυψη όπως επιχειρείται με το θάψιμο της αλήθειας, την απόκρυψη σημαντικών στοιχείων του εγκλήματος και τον αποπροσανατολισμό από την κυβέρνηση της ΝΔ και των άλλων κομμάτων που κυβέρνησαν, για τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες των αρμόδιων υπουργών τους, της ιδιοκτησίας της “Hellenic Train”, του ΟΣΕ και των στελεχών τους, όπως και αυτές του σταθμάρχη.
Είναι καθαρό ότι ένοχη για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα είναι η πορεία της απελευθέρωσης των σιδηροδρόμων από την ΕΕ και τις κυβερνήσεις, της κατάτμησης και της παράδοσης τους στους ομίλους. Είπατε στην ομιλία σας ότι “θα πρέπει να μειωθεί κι άλλο το κόστος”. Μα ακριβώς ένοχη για τέτοια εγκλήματα είναι η υποχρηματοδότηση κι η τεράστια έλλειψη μόνιμου προσωπικού με βάση την πολιτική περί “κόστους – οφέλους που καταδικάζει το σιδηρόδρομο να είναι “γυμνός” από το σύστημα ασφαλείας ΕΤCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών) κι από το ERTMS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας) τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη ΕΕ. Γιατί για τα συστήματα ασφαλείας ισχύει ότι μόλις στο 18% του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου υπάρχει κάλυψη από το ERTMS και μόλις και μετά βίας σε 4 κράτη – μέλη ξεπερνά το 30% η κάλυψη με το ETCS. Γιατί όπως κι εσείς ομολογήσατε εδώ αυτά είναι δαπανηρά. Γι’ αυτό έχουν αυξηθεί κατά 18% οι θάνατοι στις ράγες τον τελευταίο χρόνο καταγραφής τους.
Με βάση τα παραπάνω πώς τοποθετήστε για τις τεράστιες ευθύνες τόσο του ERA όσο και της ΡΑΣ που μεταξύ άλλων έδωσαν άδεια κυκλοφορίας σε αμαξοστοιχίες 30ετιας χωρίς σύγχρονες προδιαγραφές πυρασφάλειας και χωρίς πυράντοχα υλικά κατασκευής με αποτέλεσμα δεκάδες από τα θύματα των Τεμπών να βρουν φριχτό θάνατο εξαιτίας της πυρκαγιάς;», κατέληξε.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ERA προκλητικά απέφυγε να δώσει οποιαδήποτε απάντηση στα ερωτήματα που τέθηκαν από τον ευρωβουλευτή του ΚΚΕ.
ΠΗΓΗ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ