18 Ιουνίου 2024

Accor: Σχεδόν όλοι οι ταξιδιώτες διαβάζουν κριτικές επισκεπτών πριν από την κράτηση σε ξενοδοχείο ή resort

 

To 97% των επισκεπτών διαβάζουν κριτικές των καταλυμάτων πριν από την κράτηση σε ξενοδοχείο ή resort, σύμφωνα με νέα έκθεση της Accor.

Η έκθεση, η οποία βασίστηκε σε έρευνα σε δείγμα 5.000 ταξιδιωτών από 5 Ευρωπαϊκές χώρες (Πολωνία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Ην. Βασίλειο) οι οποίοι κατά το τελευταίο 12μηνο έμειναν σε ξενοδοχείο η resort, έδειξε ότι σχεδόν 4 στους 10 (38%) επισκέπτες διαβάζουν κριτικές κάθε φορά που κάνουν κράτηση διαμονής, ενώ άλλο ένα 38% τις διαβάζει κάθε φορά που πρόκειται να κάνει κράτηση.

Οι κριτικές των επισκεπτών και οι αξιολογήσεις είναι ο δεύτερος πιο σημαντικός παράγοντας στη διαδικασία απόφασης για κράτηση, μετά τα δωμάτια και τις ανέσεις που προσφέρει το ξενοδοχείο και ξεπερνώντας κριτήρια όπως το φαγητό και οι επιλογές γεύματος, η σύνδεση στο Wi-Fi και τα πρότυπα υγείας και υγιεινής.

Κατά μέσο όρο, οι επισκέπτες διαβάζουν 9 κριτικές (8,63) για κάθε ξενοδοχείο η resort στο οποίο σκέφτονται να κάνουν κράτηση, και οι Πολωνοί διαβάζουν τις περισσότερες (10,58).

Οι πληροφορίες που ενδιαφέρουν περισσότερο τους ταξιδιώτες πριν κάνουν κράτηση διαμονής είναι το πόσο καθαρό είναι ένα ξενοδοχείο ή θέρετρο. Όταν τους ζητήθηκε να προσδιορίσουν τρεις τομείς για τους οποίους θα ήθελαν να διαβάσουν περισσότερα, το 52% δήλωσε την καθαριότητα και ακολούθησε η σχέση ποιότητας-τιμής (27%), τα υπνοδωμάτια (26%), η τοποθεσία (21%) και η φιλικότητα του προσωπικού ( 19%).

Οι κριτικές είναι πιο σημαντικές για τα ζευγάρια και τις οικογένειες από τους μεμονωμένους ταξιδιώτες. Από αυτούς που διαβάζουν κριτικές, το 85% όσων θέλουν να κλείσουν ένα ταξίδι με τον/τη σύντροφο, πιστεύουν ότι οι κριτικές πελατών είναι σημαντικές. Σχεδόν αντίστοιχο ποσοστό (82%) ανέφερε ότι οι κριτικές είναι σημαντικές κατά την κράτηση για οικογενειακές διακοπές. Ακόμη και στις κρατήσεις για μεμονωμένο ταξίδι, το 66% ανέφερε ότι η ανάγνωση κριτικών είναι κρίσιμο μέρος της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, με το 55% των ταξιδιωτών που κάνουν επαγγελματικά ταξίδια να συμφωνούν.

Το 63% εξ όσων διαβάζουν κριτικές προσπαθούν να ακολουθήσουν μια ισορροπημένη προσέγγιση, φροντίζοντας να αναγνωρίζουν τόσο τις θετικές όσο και αρνητικές κριτικές, με τους ερωτηθέντες από το Ηνωμένο Βασίλειο να τείνουν να το κάνουν περισσότερο από τις υπόλοιπες εθνικότητες.

Περισσότερα από τα δύο τρίτα (67%) των ταξιδιωτών που διαβάζουν κριτικές θα αγνοήσουν αυτές που είναι παλαιότερες από έξι μήνες, επιβεβαιώνοντας τη σημασία των πρόσφατων κριτικών.

Μετά τη διαμονή στο ξενοδοχείο ή το resort, σχεδόν έξι στους δέκα (57%) δηλώνουν ότι γράφουν κριτικές για τουλάχιστον τις μισές διαμονές τους. Το 10% των ερωτηθέντων το κάνει μετά από κάθε διαμονή και ένα άλλο 30% περισσότερες φορές. Η έκθεση αποκαλύπτει ότι οι ταξιδιώτες από την Πολωνία τείνουν περισσότερο από τις υπόλοιπες εθνικότητες να γράφουν κριτικές (95%) και ακολουθούν οι Ισπανοί (94%), οι Γερμανοί (85%) και οι Γάλλοι (84%), με τους επισκέπτες του Ηνωμένου Βασιλείου (79%) να έχουν τις λιγότερες πιθανότητες να το κάνουν.

Τα μέλη των προγραμμάτων επιβράβευσης είναι πιο πιθανό να ολοκληρώσουν τη διαμονή τους σε ξενοδοχείο ή θέρετρο με μια κριτική, σε ποσοστό 94% έναντι 79% των μη μελών.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το 71% των ερωτηθέντων εκτιμά τα ξενοδοχεία που αφιερώνουν χρόνο για να απαντήσουν σε κριτικές, καθώς αποδεικνύει ότι τα σχόλια των πελατών εκτιμώνται ιδιαίτερα. Αυτό το συναίσθημα ήταν ισχυρότερο στην Ισπανία, με το 78% των ερωτηθέντων να συμφωνεί, και το χαμηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο, με 59%. Ωστόσο, το 12% θεωρεί ότι η απάντηση στις κριτικές δεν είναι υπέρ των ξενοδοχείων ή resort, δηλώνοντας ότι μπορεί να φαίνεται ανειλικρινής ή απλώς μια επιχειρηματική απαίτηση.