4 Απριλίου 2024

Διαμαρτυρία για τα δρομολόγια Δωδεκανήσου και Κυκλάδων

 

Επιστολή από δημάρχους νησιών στον υπουργό Ναυτιλίας με παράπονα κυρίως για την καθυστέρηση στην ανάρτηση του θερινού πλάνου και την υποβάθμιση της ποιότητας των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών
Οι διαμαρτυρίες και τα παράπονα επαγγελματιών, κατοίκων και φορέων της νησιωτικής χώρας σχετικά με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, τον καθορισμό τους ή και τη συχνότητά τους συνεχίζονται. 

Αυτή τη φορά δήμαρχοι από τα Δωδεκάνησα αλλά και από τις Κυκλάδες με επιστολή τους προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανίδη, εκφράζουν τη διαμαρτυρία τους για τη μη ανάδειξη ακόμα των εταιρειών που θα εκτελούν δρομολόγια τους θερινούς μήνες.

Υποστηρίζουν ότι για πρώτη φορά μέσα στη δεκαετία ακόμα δεν υπάρχουν αναρτημένα πλάνα με τα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών εταιρειών που θα εξυπηρετούν τα νησιά και μάλιστα στην έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Δημοκρατική» της Ρόδου, την επιστολή υπογράφουν οι δήμαρχοι Κω, Καλύμνου, Λέρου, Ρόδου, Πάτμου, Χάλκης, Τήλου, Νισύρου, Σάμου, Φούρνων, Ικαρίας, Αγαθονησίου, Μεγίστης και Λειψών. Σε αυτήν αναφέρουν ότι εξαιτίας της καθυστέρησης της ανάρτησης των δρομολογίων, οι κρατήσεις στα τουριστικά καταλύματα είναι ελάχιστες, αφού χωρίς πλοία δεν μπορεί να γίνει σωστός προγραμματισμός διακοπών, ενώ κάνουν γνωστό ότι οι κάτοικοι των νησιών που εκπροσωπούν είναι αγανακτισμένοι με αυτήν την κατάσταση και καθημερινά οι δήμαρχοι γίνονται σάκος του μποξ για την εκτόνωση του θυμού που τους έχει προκαλέσει αυτή η αβεβαιότητα.

Οι δήμαρχοι ισχυρίζονται ότι το πρόβλημα το δημιούργησε το ίδιο το υπουργείο γιατί στην τελευταία προκήρυξη χαλάρωσε τους όρους συμμετοχής στον διαγωνισμό, με αποτέλεσμα να μπορεί να συμμετάσχει «ο κάθε πικραμένος» εις βάρος της ποιότητας των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών που απολάμβαναν έως σήμερα οι νησιώτες. Γεγονός που, όπως σημειώνουν, γεννά πολλά ερωτήματα, όπως για παράδειγμα για ποιον λόγο αφαιρέθηκε ο όρος «ταχύπλοο σκάφος» απ’ τον διαγωνισμό, με αποτέλεσμα ο κάτοικος του νησιού της άγονης γραμμής να θαλασσοδέρνεται με τις ώρες μέσα σε ένα συμβατικό πλοίο και φυσικά να ξοδεύει χρήματα, που δεν έχει, προκειμένου να διανυκτερεύει σε μεγαλύτερα νησιά για να διεκπεραιώσει ζητήματα τα οποία μέχρι πρότινος τα διεκπεραίωνε αυθημερόν επιστρέφοντας στο νησί του. «Είναι ή όχι κραυγαλέα υποβάθμιση της ποιότητας ζωής αλλά και υποτίμηση της αξίας των νησιωτών; Θέλουμε να πηγαίνουμε μπροστά ή πίσω; Ποιος είναι ο ιθύνων νους της πολιτικής που εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή στο υπουργείο;» αναρωτιούνται.

Τέλος, ζητούν από τον υπουργό να επαναφέρει τους όρους στους επόμενους διαγωνισμούς προς το συμφέρον των νησιωτών και να προχωρήσει σε πολυετείς συμβάσεις, πενταετείς ή και δεκαετείς.

ΠΗΓΗ https://www.efsyn.gr/