Ερώτημα υπεβλήθη στην Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού
<<Με βάση το συνημμένου έγγραφο από 22/02/23 ενημερώστε μας με βάση τη νέα νομοθεσία με ΦΕΚ από 29/09/22 εάν είναι μοναδικό το ΚΤΕΛ για το μεταφορικό αστικό και υπεραστικό έργο των δήμων και περιφερειών;>>
Η απάντηση τινάζει στον αέρα τον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής περί αστικής συγκοινωνίας και αποδεικνύει για μια ακόμα φορά ότι απουσιάζει η σοβαρότητα στη λήψη αποφάσεων δυστυχώς αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι δεν ξέρουν τι τους γίνεται
Η απάντηση της Ομοσπονδίας
Μετά και τη δημοσίευση του Νόμου 4974/2022 (ΦΕΚ Α85, 29/9/22) -ο οποίος ως πλέον
πρόσφατος υπερισχύει των προηγουμένων- είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι δεν υφίσταται
κανένας περιορισμός ως προς την συμμετοχή των τουριστικών λεωφορείων σε προκηρύξεις
διαγωνισμών αστικών και υπεραστικών γραμμών σε όλη την χώρα.
Αυτό αποδεικνύεται από τις προβλέψεις του άρθρου 17- Προϋποθέσεις συμμετοχής στον
διαγωνισμό, όπου ρητά αναφέρεται ότι «.. στους διαγωνισμούς μπορούν να συμμετέχουν
επιχειρήσεις που εκτελούν οδικές μεταφορές επιβατών, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ)
1071/2009, είτε αυτόνομα είτε σε κοινοπραξίες.»
Δεν γίνεται καμία αναφορά σε προηγούμενες περιοριστικές διατάξεις ακριβώς διότι η χώρα
είχε την υποχρέωση εφαρμογής των προβλέψεων του Κανονισμού 1071/2009 ο οποίος
απελευθερώνει τις αστικές και υπεραστικές γραμμές και υπερισχύει κάθε προηγούμενης
διάταξης ή ερμηνείας.
Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας