Ο νομος 4375/2016 έχει τροποποιηθεί, ή όχι κ. Μηταράκη; Γιατί αυτό ακριβώς υποστηρίξατε υπέρ της Χίου το έτος 2018 ως βουλευτής!
Κοντή φαίνεται να είναι η μνήμη του σημερινού ενορχηστρωτή της κατάπτυστης ΚΥΑ, του Μηταράκη, για τις αποζημιώσεις της Σάμου από το μεταναστευτικό, αφού το έτος 2018 ανενδοίαστα επικαλέστηκε και προφανώς χρησιμοποίησε με σκοπό να επηρεάσει την κοινή Χιακή γνώμη στην κάλπη, τις ήδη απο το έτος 2017 τροποποιημένες διατάξεις του νόμου 4375/2016, κατηγορώντας τότε ευθέως το Μουζάλα για μεροληψία, ανισονομία και διακριτική μεταχείριση κατά της Χίου, κάνοντας εύκολη πολιτική αντιπαράθεση στην πλάτη των αναξιοπαθούντων Χιωτών που έβλεπαν το βιός τους, την περιουσία τους να απαξιώνεται πλήρως από τη διαχείριση του μεταναστευτικού.
Μάλιστα, την ίδια στιγμή υποστήριξε με σθένος ότι σύμφωνα με τις τροπολογίες του νόμου για τη Λέσβο και την Ειδομένη αποζημιώνονται τα πάντα, κλοπές, διαφυγόντα κέρδη κ.λπ. επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι εάν εξαιρεθεί η Χίος από τις τροπολογίες αυτές δεν υπάρχει νόημα αποζημιώσεων.
Μια προφητική παραδοχή ιδιαίτερα χρήσιμη σήμερα για οσους πιστεύουν ότι η περίπτωση της Σάμου αδικείται στο σύνολο της, δεδομένου ότι δεν εφαρμόζονται ισόνομα οι εν λόγω τροπολογίες με αποτέλεσμα να εξαιρεθούν, ρητά μάλιστα, όλες οι κατηγορίες των καταστροφών και ζημιών που έχουν υποστεί οι πολίτες.
Επιπλέον, η περίπτωση της Σάμου, που φέρει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά καθόσον η μεταναστευτική λαίλαπα, εκτυλίσσεται καθημερινά, ανελλιπώς και διαρκώς επιδεινούμενη, αντιμετωπίζεται, πλέον από όλους τους εμπλεκόμενους, με ιδιαίτερη ελαφρότητα και χαρακτηριστική έλλειψη αντίληψης του χώρου. Μιλάμε για μια ολόκληρη πόλη, την πρωτεύουσα του νησιού, μια αμιγώς αστική περιοχή, όπου ούτε ζωικά ούτε φυτικά κεφάλαια υπάρχουν αντιθέτως υπάρχουν και λειτουργούν όλες οι δραστηριότητες, ακόμη και της Κεντρικής Διοίκησης του Κράτους. Παράλληλα η έξω - αστική ζώνη, όπου βρίσκεται και το ΚΥΤ Σάμου, εξαιτίας της εγγύτητας της με την πόλη της Σάμου και του τρόπου διαχείρισής της, δε μπορεί να θεωρηθεί ως κτηνοτροφικο- αγροτική περιοχή.
Παραδόξως όμως όλων αυτών των διαπιστώσεων και των εξαιρέσεων που τίθενται στην ΚΥΑ, ήδη πιστώθηκε απο το Υπουργείο μετανάστευσης στο Ταμείο του Δήμου Αν.Σάμου το ποσό του €1.156 εκ. αρκετά υψηλότερο από τα 709.000€ που ζήτησε ο Δήμος για τις αποζημιώσεις για τις ζημιές των ιδιοκτησιών για τα έτη από το 2015 και μετά.
Σημειώνεται ότι η σύμφωνα με την ΚΥΑ αποζημιώνεται μόνο η αποκατάσταση της ζημιάς - όχι το υλικό- και μόνο μετά από αυτοψία των οργάνων του Δήμου και μόνο με την προσκόμιση παραστατικών, δένοντας έτσι τα χέρια και της Δημοτικής Αρχής που ανεξαρτήτως του επιτεύγματος της να λάβει όσα ζήτησε, παραμένει υπό τον πλήρη - ορθώς αφού μιλάμε για δημόσιο χρήμα- απολογιστικά έλεγχο του Υπουργείου μετανάστευσης.
Ωστόσο είναι τουλάχιστον οξύμωρο σε μία σεισμόπληκτη περιοχή με όλες τις απορρέουσες τούτου για τους πολίτες συνέπειες, να απαιτείται παραστατικό ( τιμολόγιο, απόδειξη) για την αποκατάσταση μιας ζημιάς που εν όψει του "ρητώς" και "πάσης φύσεως" τίθεται εν αμφιβόλω η αποζημίωσή της.
Ο χειρισμός της κατανομής του χρήματος όπου κι εάν δύναται να δοθεί σε τυχόν δικαιούχους θέλει ιδιαίτερη προσοχή, διότι ο διοικούμενος μπορεί να ελέγχεται, αλλά διατηρεί πάντα το δικαίωμα και να ελέγξει.