Από το http://neoinileias.blogspot.com/
Σάλος έχει προκληθεί στην μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα με το πρωτοφανές περιστατικό να αποσύρουν τα θέματα των μαθηματικών για να στείλουν άλλα. Στην συνέχεια και αφού πέρασε αρκετός χρόνος η εξεταστική επιτροπή έστειλε τα ίδια θέματα με την προσθήκη μόνο μιας παρένθεσης.
Το γεγονός έδωσε σε αρκετούς υποψήφιους χρόνο να συζητήσουν τα θέματα. Επίσης, αρκετοί υποψήφιοι διαπίστωσαν και ασάφειες στη διατύπωση.
Η προφανής προχειρότητα ή πλημμέλεια της διενέργειας των εξετάσεων έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση και έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από ανάλογα περιστατικά που έχουν συμβεί στο παρελθόν, εξελίξεις όμως που...
πρακτικά φανερώνουν ότι στις Πανελλήνιες εξετάσεις υπάρχει τεράστιο έλλειμμα αξιοπιστίας με άμεση συνέπεια το υπάρχον σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ να αμφισβητείται για την αποτελεσματικότητα του και την διασφάλιση του αδιάβλητου των εξετάσεων.
πρακτικά φανερώνουν ότι στις Πανελλήνιες εξετάσεις υπάρχει τεράστιο έλλειμμα αξιοπιστίας με άμεση συνέπεια το υπάρχον σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ να αμφισβητείται για την αποτελεσματικότητα του και την διασφάλιση του αδιάβλητου των εξετάσεων.
Μερικά από τα “λάθη” που έχουν πλήξει κατά το παρελθόν το θεσμό είναι:
● Η διαρροή πριν μερικά χρόνια θεμάτων σε φροντιστήρια, πριν ακόμα ολοκληρωθεί η διαδικασία των εξετάσεων.
● Η νοθεία στις βαθμολογίες του μαθήματος των Αγγλικών το 2007, η οποία ήρθε στο φως της δημοσιότητας μετά από καταγγελίες καθηγητών.
● Η διαρροή πριν μερικά χρόνια θεμάτων σε φροντιστήρια, πριν ακόμα ολοκληρωθεί η διαδικασία των εξετάσεων.
● Η νοθεία στις βαθμολογίες του μαθήματος των Αγγλικών το 2007, η οποία ήρθε στο φως της δημοσιότητας μετά από καταγγελίες καθηγητών.
● Η ανάρτηση λανθασμένων και στη συνέχεια, νέων βαθμολογιώνστο ίδιο μάθημα.
● Η λανθασμένη ανάρτηση βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. κ.α.
●Εκτός των παραπάνω, η υποκειμενική αξιολόγηση των γραπτών καθώς κανένας δεν δεσμεύει την αξιολογική κρίση των βαθμολογητών ή έχει κρίνει την επάρκεια των βαθμολογητών να βαθμολογούν γραπτά αυξημένου βαθμού δυσκολίας και απαιτήσεων, όπως είναι τα γραπτά στις Πανελλήνιες εξετάσεις ενισχύουν την άποψη που λέει ότι το επαγγελματικό και επιστημονικό μέλλον χιλιάδων νέων βρίσκεται ουσιαστικά στις διαθέσεις, τα πιστεύω και την ψυχολογία που θα έχουν την στιγμή που διορθώνουν τα γραπτά οι βαθμολογητές.
Με δεδομένες τις προφανείς παραλείψεις, τις αδυναμίες και τα λάθη που έχουν συμβεί στο παρελθόν και όλα οσα διαδραματίζονται την τρέχουσα περίοδο, αν μη τι άλλο το ζήτημα της εισαγωγής στα πανεπιστήμια θα πρέπει να προβληματίσει τους εμπλεκομένους.
●Εκτός των παραπάνω, η υποκειμενική αξιολόγηση των γραπτών καθώς κανένας δεν δεσμεύει την αξιολογική κρίση των βαθμολογητών ή έχει κρίνει την επάρκεια των βαθμολογητών να βαθμολογούν γραπτά αυξημένου βαθμού δυσκολίας και απαιτήσεων, όπως είναι τα γραπτά στις Πανελλήνιες εξετάσεις ενισχύουν την άποψη που λέει ότι το επαγγελματικό και επιστημονικό μέλλον χιλιάδων νέων βρίσκεται ουσιαστικά στις διαθέσεις, τα πιστεύω και την ψυχολογία που θα έχουν την στιγμή που διορθώνουν τα γραπτά οι βαθμολογητές.
Με δεδομένες τις προφανείς παραλείψεις, τις αδυναμίες και τα λάθη που έχουν συμβεί στο παρελθόν και όλα οσα διαδραματίζονται την τρέχουσα περίοδο, αν μη τι άλλο το ζήτημα της εισαγωγής στα πανεπιστήμια θα πρέπει να προβληματίσει τους εμπλεκομένους.