4 Φεβρουαρίου 2011

«Υφυπουργείο Μικρομεσαίας Επιχειρηματικότητας πρότεινε ο Ροντούλης στη Βουλή.»

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhLMbmjbj3RqgrV-Pvbcr1ZNKlhVufBvI0X5gR-dqB28dfiHN2Vj7O94D_5onGdi5YTCmOJE9F3LwNcsvCme9sZnOU0phOdEhS1elrgbkqza8NIrkjQYFJ2doYOFOQ1SUNBmh_ctifWAdye/s400/laos-shma.jpg

http://www.kosmoslarissa.gr/images/news/125208632472_mrg.jpg

Τρείς καινοτόμες προτάσεις για το Ελληνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ), κατέθεσε στη Βουλή, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ. και βουλευτής Λάρισας Αστέριος Ροντούλης.

Αναπτύσσοντας τις θέσεις του, ο Λαρισαίος βουλευτής, τόνισε τα παρακάτω:

«Το νομοσχέδιο για την σύσταση του ΕΤΕΑΝ είναι νομοσχέδιο εικονικής πραγματικότητας, μία άσκηση επί χάρτου, χωρίς λειτουργικά μέτρα για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, και αυτό διότι έχει πολλές ελλείψεις.

Εντοπίζοντας τις ελλείψεις, ο Λαρισαίος βουλευτής, πρότεινε τρία μέτρα, έτσι ώστε να καταστεί το ΕΤΕΑΝ πραγματικά χρήσιμο για την στήριξη της μικρομεσαίας επιχείρησης.

Πρώτον: Μείζονος σημασίας είναι η σύσταση Υφυπουργείου Μικρομεσαίας Επιχειρηματικότητας, το οποίο θα έχει ως ρόλο την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στηρίζοντας δράσεις που συνδέονται, τόσο με την βιωσιμότητά τους, όσο και με την ανάπτυξή τους. Για παράδειγμα, η ναυτιλία που συμμετέχει με μικρότερο όγκο εισροών στο Ακαθάριστο Εθνικό μας Προϊόν, έχει για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων (πρώην Υπουργείο Ναυτιλίας). Γιατί, λοιπόν, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά, τον όγκο της ελληνικής επιχειρηματικότητας και προσφέρουν άνω του 90% της προστιθέμενης αξίας στη χώρα, να μην έχουν τη δική τους σταθερή επιτελική δομή;», αναρωτήθηκε ο κ. Ροντούλης.

Δεύτερον: Αναζητώντας στο παρελθόν αγκυλώσεις και αδυναμίες που σημειώθηκαν σε παρόμοιες διαδικασίες στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, εντοπίζουμε την αχίλλειο πτέρνα του ΤΕΜΠΜΕ, που δεν ήταν άλλη από τον κεντρικό ρόλο των τραπεζών και συγκεκριμένα από την καταχρηστική τους πρακτική ως προς την αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων. Ο τρόπος λειτουργίας των τραπεζών δημιούργησε στην αγορά μια αίσθηση αδικίας και αναξιοκρατίας. Έτσι προτείνεται, για την αξιοκρατική επιλογή των επενδυτικών σχεδίων, η ένταξη στην απαιτούμενη εγκριτική διαδικασία των ενδιάμεσων φορέων διαχείρισης που υφίστανται, ήδη, στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και δραστηριοποιούνται με επιτυχία. Με αυτό τον τρόπο θα στηριχτεί η υγιής επιχειρηματική πρόταση, αφού θα υπάρχουν μετρήσιμοι δείκτες και συγκεκριμένα κριτήρια για την επιλογή των αξιολογότερων επενδυτικών προτάσεων.

Τρίτον: Προτείνεται, τα Ειδικά Ταμεία που τίθενται υπό την ευρύτερη ομπρέλα του ΕΤΕΑΝ και αποτελούν τα χρηματοδοτικά εργαλεία (το Ταμείο Επιχειρηματικότητας, το Ταμείο Αγροτικής Επιχειρηματικότητας, το Ενάλιο Ταμείο, το Ταμείο «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον», το Ταμείο Κοινωνικής Οικονομίας) να αναφερθούν ρητώς στο παρόν Νομοσχέδιο με κατανεμημένους πόρους, ώστε να είναι μετρήσιμα τα αποτελέσματα τους».