21 Ιανουαρίου 2011

Κίνητρα και... αντικίνητρα στις θαλάσσιες μεταφορές

Ειδικό τιμολογιακό καθεστώς για τα λιμενικά τέλη του ΟΛΠ προανήγγειλε ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης για τις εταιρείες κρουαζιέρας, καθώς παραδέχθηκε ότι αυτά αποτελούν το «αγκάθι» για να υπογραφούν οι συμβάσεις.

Ο Γιάννης Διαμαντίδης αναφερόμενος στο επικείμενο ταξίδι του στην Κίνα, είπε ότι θα τον συνοδεύσουν και έλληνες εφοπλιστές προκειμένου να προωθηθεί και να υλοποιηθεί η διμερής συμφωνία Ελλάδας - Κίνας για την ενίσχυση της ναυτιλίας με 5 δισ. ευρώ.

Αναφερόμενος στην επιστράτευση των ναυτικών είπε ότι θα εισηγηθεί ο ίδιος στον πρωθυπουργό την άρση της επίταξης αρκεί, οι ναυτικοί να μην επιμείνουν στα παράλογα - όπως τα χαρακτήρισε - αιτήματά τους και να έρθουν σε συμφωνία η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας μαζί με την ΠΝΟ .

Αναφερόμενος εξάλλου στην συνάντηση με τους εφοπλιστές στο Μέγαρο Μαξίμου είπε ότι η Ελλάδα αναμένει από τους εφοπλιστές να φέρουν το συνάλλαγμα στη χώρα και να πραγματοποιήσουν επενδύσεις που θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση όπως κάθε άλλη επένδυση.

ΣΕΕΝ: «Καταργήστε τα αχθοφορικά»
Την ίδια στιγμή, την πλήρη στήριξη του στη δικαστική προσφυγή τοπικών πρακτόρων της Σαντορίνης, για την ακύρωση επιβολής προστίμου από τις τοπικές λιμενικές αρχές για μη είσπραξη αχθοφορικών δικαιωμάτων, τονίζει με ανακοίνωσή του , ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και καλεί την πολιτεία να λάβει άμεσα μέτρα για την κατάργησή τους.

"Η κατάργηση των αχθοφορικών αποτελεί όμως μόνο την κορυφή του παγόβουνου. Η κατάργηση του συνόλου των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ συγκεκριμένων ιδιωτικών ομάδων καθώς και ο περιορισμός των κρατήσεων υπέρ του Δημοσίου που επιβαρύνουν τα εισιτήρια μέχρι 40% συνολικά, είναι μονόδρομος για την διατήρηση των ναύλων της Ακτοπλοΐας σε ανταγωνιστικά επίπεδα, ιδιαίτερα υπό τις σημερινές δύσκολες συνθήκες για τις Ακτοπλοϊκές εταιρείες" αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Σύμφωνα με τα Σωματεία Λεμβούχων, τα αχθοφορικά δικαιώματα είναι κατοχυρωμένα από το νόμο (ΦΕΚ 115 Β/07/02/00) και οι πράκτορες είναι υποχρεωμένοι να τα επικολλούν πάνω στα εισιτήρια των επιβατών που εκδίδουν από το νησί και προς όλους τους προορισμούς.

Από την πλευρά τους κύκλοι της ακτοπλοΐας υποστηρίζουν ότι εάν υπήρχε εξορθολογισμός και κατάργηση των επιβαρύνσεων υπέρ τρίτων ο επιβάτης θα πλήρωνε σε χαμηλότερη τιμή το εισιτήριο και τα οφέλη θα ήταν περισσότερα καθώς θα υπήρχε και αύξηση της επιβατικής κίνησης.
πηγή σκαι