Νέο γύρο αντιπαράθεσης μεταξύ των ακτοπλόων εφοπλιστών, με αφορμή τη μη υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας για το 2010 και την 8ήμερη απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου της Attica Group Πέτρος Βέττας στον οποίο ανήκουν οι εταιρείες Blue Star Ferries και Superfast Ferries, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, τόνισε ότι ο Όμιλος, παρά το γεγονός ότι αποδέχθηκε την αύξηση μισθών 2% στους ναυτικούς, την οποία κατέβαλε και αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου, ταλαιπωρήθηκε από τις απεργιακές κινητοποιήσεις, επειδή άλλες εταιρείες του κλάδου δεν συμφώνησαν
Ο κ. Βέττας χαρακτήρισε εξαιρετικά λυπηρό το θέμα της επιστράτευσης των ναυτικών και ζήτησε από το υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας να μπορεί ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας να έχει λόγο και υπογραφή στη συλλογική σύμβαση εργασίας και στα εσωτερικά δρομολόγια της ακτοπλοϊας.
«Οι συμβάσεις ναυτικής εργασίας συνάπτονται μεταξύ οργανώσεων εφοπλιστών και εργατών θάλασσας ελευθέρως από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας ως περισσότερο αντιπροσωπευτικές», τόνισε ο κ.Βέττας αναφερόμενος στο νομικό πλαίσιο που διέπει τις σχέσεις εργοδοσίας και εργαζομένων του νόμου 3276 του 1944 .
«Ζητάμε την πιστοποίηση του έργου μας από το υπουργείο και να μας αναγνωρίσει το δικαίωμα να ορίζουμε και εμείς τις τύχες μας και όχι να είμαστε έξω από τις εξελίξεις» τόνισε ο κ. Βέττας ενώ αναφέρθηκε και σε άλλα αιτήματα της Ενωσης όπως τα αχθοφορικά και τις κρατήσεις υπέρ τρίτων που θα πρέπει όπως τόνισε να εξεταστούν και να αξιολογηθούν.
«Εμείς δεν θεωρούμε τους ναυτικούς ούτε αντιπάλους ούτε αυτούς που μας παίρνουν τα λεφτά από την τσέπη εκβιαστικά, εμείς θεωρούμε ότι οι ναυτικοί είναι προστιθέμενη αξία» τόνισε και πρόσθεσε ότι «το 85% των ναυτικών του ομίλου είναι μόνιμοι συνεργάτες».
«Μια απεργία το καλοκαίρι στον όμιλο τον δικό μας στοιχίζει σε εισόδημα 1,7 εκατ. ευρώ,» δήλωσε Διευθύνων Σύμβουλος και υπογράμμισε ότι «η αύξηση του 2% σε ολόκληρο τον όμιλο είναι περίπου της τάξεως περίπου 1,1 με 1,2 εκατ. ευρώ».
Τόνισε ότι η Attica έχει το 48,81% του συνόλου των δρομολογίων από Πειραιά πλην των πορθμείων του Aργοσαρωνικού, το 55,23% των διακινηθέντων επιβατών, το 52,5% των διακινηθέντων ΙΧ και το 52% των φορτηγών. Μίλησε για δύσκολη κατάσταση στην ακτοπλοΐα που έρχεται και για πρωτοφανή αύξηση των τιμών του πετρελαίου.
Ο κ. Βέττας έβαλε, ενίοτε και σε υψηλούς τόνους, κατά των χειρισμών της ΕΕΝ εστιάζοντας στον Πρόεδρο της Ένωσης κ. Απ. Βεντούρη, σημειώνοντας ότι η μέθοδος της οξύτητας και της σκληρής αντιπαράθεσης επιδείνωσαν την κατάσταση στην ακτοπλοΐα, φέρνοντας προ απροόπτου εταιρείες, οι οποίες είχαν την διάθεση να καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να βρεθεί κοινή συνιστώσα για την υπογραφή ΣΣΕ.
Ο «λαλίστατος» κ. Π. Βέττας του ομίλου ATTICA GROUP θα πρέπει να είναι ήρεμος στη συνέντευξη τύπου όταν μάλιστα επιθυμεί «δια λόγων» να εκπροσωπεί την ακτοπλοϊκή οικογένεια, τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.
«Η αίτηση του ομίλου “ATTICA GROUP” να υπογράφει μεμονωμένη εταιρική σύμβαση με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία η οποία απορρίφθηκε, έγινε στο πλαίσιο να εντάξει εαυτούς στα «καλά» πρωτοπόρα παιδιά για το Υπουργείο και να φέρει επίσημα το dumping στην ακτοπλοΐα. Το ίδιο προσπαθεί τις τελευταίες ημέρες και μέσω του μη κοινοτικού ΣΕΕΝ όπου τα μέλη του πλην Ιταλίας είναι όλοι μη κοινοτικών συμφερόντων», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Γιατί «ένοχα» παραβλέπει ο κ. Π. Βέττας τα αιτήματα της ΕΕΝ για επιβίωση της ακτοπλοΐας και ποτέ δεν αναφέρεται σε αυτά, αφού «μέσα του» συμφωνεί με όλα. Πάλι ίσως θέλει να το παίξει το «καλό παιδί» για την Π.Ν.Ο. και το Υπουργείο, προστίθεται στην ανακοίνωση της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ