Αλλάζουν, όπως όλα δείχνουν, τα δεδομένα στη σύνδεση της Λέσβου με την Τουρκία. Οι αδελφοί Ζαλέ διαρρέουν πως σκέπτονται στα σοβαρά να αποσύρουν τα πλοία τους που συνδέουν τη Λέσβο με την Τουρκία και το «Midili 1», μετά το άνοιγμα του λιμανιού στο Αϊβαλί, επανέρχεται στα τακτικά του δρομολόγια. Αλλά το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι η ΝΕΛ μπαίνει δυναμικά στις γραμμές Λέσβου - Τουρκίας, επιδιώκοντας να κερδίσει «τη μερίδα του λέοντος» στη συγκεκριμένη αγορά. Αν υλοποιηθούν οι σχεδιασμοί τής ΝΕΛ, είναι βέβαιο ότι θα αλλάξουν δραματικά οι ισορροπίες στις γραμμές Λέσβου - Τουρκίας και για πρώτη φορά ελληνική εταιρεία ενδέχεται να αποκτήσει τον έλεγχό τους.
Μετά τον Ιανουάριο θα ξεκινήσει τα δρομολόγια το πλοίο «Κωνσταντίνος Γ.» στη γραμμή Μυτιλήνη - Δικελί και πιθανότατα θα προσεγγίζει και άλλα λιμάνια των απέναντι τουρκικών παραλίων. Αυτό ανέφερε ο γενικός εντεταλμένος τής ΝΕΛ, Ιωάννης Αβραντίνης.
Το πλοίο, μετά από ιδιαίτερα χρονοβόρες διαδικασίες, απενεπλάκη από τα οικονομικά βάρη του και πέρασε στον έλεγχο της ΝΕΛ. Προ ημερών, όπως είχε γράψει το «Ε», το πλοίο απέπλευσε από τη Μυτιλήνη και τώρα βρίσκεται στον Πειραιά για επισκευές και συντήρηση. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών και την επιθεώρησή του, θα επιστρέψει στη Μυτιλήνη. Η βασική εργασία του πλοίου, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, είναι να μεταφέρει φορτηγά από την Τουρκία στη Μυτιλήνη. Τα φορτηγά θα φεύγουν για τον Πειραιά με τα πλοία τής ΝΕΛ και από εκεί, μέσω λιμένος Κορίνθου, θα πηγαίνουν στην Ιταλία. Ας σημειωθεί πως η Ναυτιλιακή έχει δρομολογήσει οχηματαγωγό πλοίο (Ro-Ro) στη γραμμή Κόρινθος - Ιταλία.
Δρομολογήσεις
Παράλληλα, όμως, με το «Κωνσταντίνος Γ.» η ΝΕΛ θέλει να πάρει ένα μεγάλο μέρος και από την επιβατική κίνηση που υπάρχει στις γραμμές Μυτιλήνη - Αϊβαλί, Μυτιλήνη - Δικελί και Μυτιλήνη - Φώκαια. Η ΝΕΛ θέλει να εξελιχθεί στο βασικό φορέα που θα μεταφέρει Τούρκους τουρίστες από/προς τη Λέσβο. Η τιμή του εισιτηρίου, μάλιστα, θα είναι ιδιαίτερα δελεαστική, καθώς η Εταιρεία θέλει να ενισχύσει το ενδιαφέρον των Τούρκων τουριστών για το νησί.
Στο μεταξύ, το πλοίο «Μidili 1» - μετά το άνοιγμα του λιμανιού του Αϊβαλιού - επιστρέφει στα τακτικά του δρομολόγια, όπως δήλωσε στο «Ε» ο κεντρικός πράκτοράς του στη Μυτιλήνη, Αντώνης Πίκουλος, έτσι ώστε σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα να εξυπηρετείται η μεταφορά επιβατών από τη Μυτιλήνη προς το Αϊβαλί και αντίστροφα.
Αποχωρούν οι αδελφοί Ζαλέ
Οι αδελφοί Ζαλέ τώρα, απειλούν να αποσύρουν τα πλοία τους από τη γραμμή Μυτιλήνη - Αϊβαλί. Αιτία φαίνεται πως είναι ένα πρόστιμο 45.000 ευρώ που θα κληθούν να πληρώσουν για τη μεταφορά τριών επιβατών που δεν είχαν δικαίωμα εισόδου στην Ελλάδα, αφού δεν είχαν βίζα. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν κληθεί από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου να καταθέσουν τις απόψεις τους για το θέμα.
Όπως δήλωσε στο «Ε» η κεντρική πράκτορας των πλοίων των αδελφών Ζαλέ, Μαρία Πρωτοψάλτη, «είναι πολύ πιθανό να σταματήσει η σύνδεση με την Τουρκία, καθώς οι αδελφοί Ζαλέ θεωρούν πως οι τοπικές αρχές τούς αντιμετωπίζουν με εχθρότητα εδώ και έξι μήνες. Προφανώς πρόκειται για επιχείρηση που έχει ως στόχο το κέρδος», λέει η κ. Πρωτοψάλτη. Και συνεχίζει: «Αλλά θα πρέπει να αναγνωριστεί στους αδελφούς Ζαλέ ότι η παρουσία τους επί 30 χρόνια στη γραμμή συνέβαλε στην ανάπτυξη καλών σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών, που είχαν ως αποτέλεσμα φέτος πάνω από 6.000 Τούρκοι τουρίστες να έρθουν στο νησί μας.» Η κ. Πρωτοψάλτη πιστεύει πως οι αρμόδιες ελληνικές αρχές θα πρέπει να αντιμετωπίσουν το ζήτημα με επιείκεια.
Πάντως, κι ενώ είναι λογικό οι αδελφοί Ζαλέ να είναι ενοχλημένοι από το υψηλό πρόστιμο που κατ’ αρχάς καλούνται να πληρώσουν, θεωρείται πολύ δύσκολο να εγκαταλείψουν τη γραμμή Μυτιλήνη - Αϊβαλί, καθώς τα έσοδα που θα χάσουν είναι πολύ περισσότερα από το πρόστιμο που τελικά θα αποφασιστεί (εάν κάτι τέτοιο όντως αποφασιστεί) να πληρώσουν.
πηγή Εμπρός
Μετά τον Ιανουάριο θα ξεκινήσει τα δρομολόγια το πλοίο «Κωνσταντίνος Γ.» στη γραμμή Μυτιλήνη - Δικελί και πιθανότατα θα προσεγγίζει και άλλα λιμάνια των απέναντι τουρκικών παραλίων. Αυτό ανέφερε ο γενικός εντεταλμένος τής ΝΕΛ, Ιωάννης Αβραντίνης.
Το πλοίο, μετά από ιδιαίτερα χρονοβόρες διαδικασίες, απενεπλάκη από τα οικονομικά βάρη του και πέρασε στον έλεγχο της ΝΕΛ. Προ ημερών, όπως είχε γράψει το «Ε», το πλοίο απέπλευσε από τη Μυτιλήνη και τώρα βρίσκεται στον Πειραιά για επισκευές και συντήρηση. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών και την επιθεώρησή του, θα επιστρέψει στη Μυτιλήνη. Η βασική εργασία του πλοίου, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, είναι να μεταφέρει φορτηγά από την Τουρκία στη Μυτιλήνη. Τα φορτηγά θα φεύγουν για τον Πειραιά με τα πλοία τής ΝΕΛ και από εκεί, μέσω λιμένος Κορίνθου, θα πηγαίνουν στην Ιταλία. Ας σημειωθεί πως η Ναυτιλιακή έχει δρομολογήσει οχηματαγωγό πλοίο (Ro-Ro) στη γραμμή Κόρινθος - Ιταλία.
Δρομολογήσεις
Παράλληλα, όμως, με το «Κωνσταντίνος Γ.» η ΝΕΛ θέλει να πάρει ένα μεγάλο μέρος και από την επιβατική κίνηση που υπάρχει στις γραμμές Μυτιλήνη - Αϊβαλί, Μυτιλήνη - Δικελί και Μυτιλήνη - Φώκαια. Η ΝΕΛ θέλει να εξελιχθεί στο βασικό φορέα που θα μεταφέρει Τούρκους τουρίστες από/προς τη Λέσβο. Η τιμή του εισιτηρίου, μάλιστα, θα είναι ιδιαίτερα δελεαστική, καθώς η Εταιρεία θέλει να ενισχύσει το ενδιαφέρον των Τούρκων τουριστών για το νησί.
Στο μεταξύ, το πλοίο «Μidili 1» - μετά το άνοιγμα του λιμανιού του Αϊβαλιού - επιστρέφει στα τακτικά του δρομολόγια, όπως δήλωσε στο «Ε» ο κεντρικός πράκτοράς του στη Μυτιλήνη, Αντώνης Πίκουλος, έτσι ώστε σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα να εξυπηρετείται η μεταφορά επιβατών από τη Μυτιλήνη προς το Αϊβαλί και αντίστροφα.
Αποχωρούν οι αδελφοί Ζαλέ
Οι αδελφοί Ζαλέ τώρα, απειλούν να αποσύρουν τα πλοία τους από τη γραμμή Μυτιλήνη - Αϊβαλί. Αιτία φαίνεται πως είναι ένα πρόστιμο 45.000 ευρώ που θα κληθούν να πληρώσουν για τη μεταφορά τριών επιβατών που δεν είχαν δικαίωμα εισόδου στην Ελλάδα, αφού δεν είχαν βίζα. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν κληθεί από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου να καταθέσουν τις απόψεις τους για το θέμα.
Όπως δήλωσε στο «Ε» η κεντρική πράκτορας των πλοίων των αδελφών Ζαλέ, Μαρία Πρωτοψάλτη, «είναι πολύ πιθανό να σταματήσει η σύνδεση με την Τουρκία, καθώς οι αδελφοί Ζαλέ θεωρούν πως οι τοπικές αρχές τούς αντιμετωπίζουν με εχθρότητα εδώ και έξι μήνες. Προφανώς πρόκειται για επιχείρηση που έχει ως στόχο το κέρδος», λέει η κ. Πρωτοψάλτη. Και συνεχίζει: «Αλλά θα πρέπει να αναγνωριστεί στους αδελφούς Ζαλέ ότι η παρουσία τους επί 30 χρόνια στη γραμμή συνέβαλε στην ανάπτυξη καλών σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών, που είχαν ως αποτέλεσμα φέτος πάνω από 6.000 Τούρκοι τουρίστες να έρθουν στο νησί μας.» Η κ. Πρωτοψάλτη πιστεύει πως οι αρμόδιες ελληνικές αρχές θα πρέπει να αντιμετωπίσουν το ζήτημα με επιείκεια.
Πάντως, κι ενώ είναι λογικό οι αδελφοί Ζαλέ να είναι ενοχλημένοι από το υψηλό πρόστιμο που κατ’ αρχάς καλούνται να πληρώσουν, θεωρείται πολύ δύσκολο να εγκαταλείψουν τη γραμμή Μυτιλήνη - Αϊβαλί, καθώς τα έσοδα που θα χάσουν είναι πολύ περισσότερα από το πρόστιμο που τελικά θα αποφασιστεί (εάν κάτι τέτοιο όντως αποφασιστεί) να πληρώσουν.
πηγή Εμπρός