|
Προς πτώχευση οδηγείται η ακτοπλοΐα προειδοποίησε χθες η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ).
Ο Πρόεδρός της ΕΕΝ Απόστολος Βεντούρης με αφορμή την παρουσίαση της μελέτης του Κέντρου Μελετών του Πανεπιστημίου Πειραιά με τίτλο, «Διερεύνηση των προβλημάτων και της Οικονομικής βιωσιμότητας της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας με σκοπό την επιβίωση και την ανάκαμψή της κάτω από τις σύγχρονες διεθνείς και οικονομικές εξελίξεις» τόνισε ότι η ακτοπλοϊκή οικογένεια οδεύει προς την πτώχευση, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουμε ακούσει εναλλακτική πρόταση, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουμε ακούσει αντίλογο. Παράλληλα, εκτίμησε ότι το 2010 οι ζημιές των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα ξεπεράσουν τα 270 εκατ. ευρώ.
Αιτήματα
|
Ο κ. Βεντούρης αφού υπενθύμισε ότι επί σειρά ετών η ΕΕΝ ζητούσε από το κράτος την κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων επί του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου, την κατάργηση των υποχρεωτικών εκπτώσεων, τον εναρμονισμό του εθνικού δικαίου με το κοινοτικό, τον περιορισμό της 10μηνης δρομολόγησης και στελέχωσης των πλοίων, την τροποποίηση του ΚΔΝΔ που ποινικοποιεί την εργασία των αξιωματικών Ε.Ν. εστίασε τις παρατηρήσεις του στην παραδοθείσα μελέτη και συγκεκριμένα στους αριθμοδείκτες λειτουργίας της ακτοπλοΐας, οι οποίοι καταγράφονται όλοι ανεξαιρέτως με σημαντική πτώση.
Ενώ η μελέτη ήδη κοινοποιείται στους αρμοδίους φορείς στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Πρόεδρος της ΕΕΝ κ. Βεντούρης κάλεσε τον υπουργό ΘΥΝΑ κ. Γιάννη Διαμαντίδη «με την πρέπουσα σοβαρότητα και υπευθυνότητα να μελετήσει τα συμπεράσματα της μελέτης και άμεσα να προχωρήσει στις αναγκαίες νομοθετικές τροποποιήσεις», ώστε η ελληνική ακτοπλοΐα να λειτουργήσει κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Επίσης τόνισε ότι τώρα είναι η τελευταία ευκαιρία για να αποφύγουμε την αφελληνοποίηση της εθνικής μας ακτοπλοΐας, η οποία εάν γίνει πέραν των συγκοινωνιακών προβλημάτων θα έχει και βαρύτατες συνέπειες στον τομέα της εθνικής κυριαρχίας και σημασίας για τα νησιά μας.
Κρουαζιέρες
Ο κ. Βεντούρης υπογράμμισε ακόμη ότι το ερώτημα πλέον που τίθεται προς την κυβέρνηση «θα πρέπει κατά τα πρότυπα της ελληνικής κρουαζιέρας να πεθάνουν πρώτα οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις για να λειτουργήσει το κρατικό σύστημα της ''δήθεν'' αυτοσυντήρησης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών μας;», και πόσο άμεσα θα πρέπει να αρχίσουν οι εργασίες ανασυγκρότησης της ακτοπλοΐας, μέσω της εξορθολογιστικής τροποποίησης του ΚΔΝΔ, του εκσυγχρονισμού του Ν. 2932/01 βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92.
Από την πλευρά του ο καθηγητής, Ευάγγελος Σαμπράκος του Πανεπιστημίου Πειραιώς αναφέρθηκε στα συμπεράσματα και τις προτάσεις βιωσιμότητας της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας, που έχουν σκοπό την επιβίωση και την ανάπτυξή της κάτω από τις ασφυκτικές σύγχρονες διεθνείς και εθνικές οικονομικές εξελίξεις.
«Oχι» στη συν-εκμετάλλευση
Ανησυχία ότι η ακτοπλοΐα οδηγείται σε πτώχευση, εξέφρασε ο πρόεδρος της ΕΕΝ κ. Απόστολος Βεντούρης. |
Ο πρόεδρος της ΕΕΝ, Απόστολος Βεντούρης έφθασε μέχρι του σημείου να μιλήσει για ένταξη «της οικονομικής εξαθλίωσης της επιβατηγού ναυτιλίας σε ένα γενικότερο τομέα πλήρους οικονομικής κατάρρευσης της χώρας που θα οδηγήσει σε συνεκμετάλλευση των πετρελαίων του Αιγαίου.
Συνεκμετάλλευση όμως των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών του Αιγαίου κανένας μας δεν πρέπει να δεχτεί», τόνισε ο κ. Βεντούρης, «γιατί με τον τρόπο αυτό καταργείται το 4ο στρατιωτικό σώμα, το όπλο της πατρίδας μας, η ναυτιλία μας, αρχής γενομένης από την επιβατηγό μας ναυτιλία. Ίσως κάποιοι στο εξωτερικό δεν ανέχονται την παγκόσμια πρωτιά της Ελλάδος στη ναυτιλία και κάνουν το παν για να την υποβαθμίσουν» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΕΕΝ.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr