Ο Βουλευτής Ν. Χίου Κωστής Μουσουρούλης, μιλώντας στις 7/9/2010, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά την ενημέρωση των μελών της, για το υπό κατάθεση νομοσχέδιο «Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές», ζήτησε από τον Υπουργό Μεταφορών κ. Δημήτρη Ρέππα ειδική μέριμνα για τις μεταφορές σε επίπεδο νησιού ή νησιωτικού συμπλέγματος:
«Γνωρίζουμε όλοι ότι στα νησιά οι μεταφορές είναι μη ανταποδοτικές και ο ανταγωνισμός δε μπορεί να λειτουργήσει. Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υποσχέθηκε να αντιμετωπίσει το ζήτημα, με το περίφημο μεταφορικό ισοδύναμο, δηλαδή την εξομοίωση του κόστους της θαλάσσιας, με την οδική μεταφορά ανά χιλιόμετρο. Το υποσχέθηκε προγραμματικά, ξεκίνησε κάποια συζήτηση και 11 μήνες μετά φτάσαμε στο σημείο να έχει ανατεθεί κάποια μελέτη από την κα Κατσέλη για να δει η Κυβέρνηση τι μέλλει γενέσθαι. Θα ήθελα κύριε Υπουργέ, να αποσπάσω, σήμερα, τη δέσμευσή σας ότι θα συμπεριλάβετε στο νομοσχέδιο, για την οργάνωση της νέας αγοράς, τη διάσταση της νησιωτικής Ελλάδας. Θα πρέπει να δώσετε τη δυνατότητα, με ειδικά κίνητρα και με περισσότερη ευελιξία, να οργανωθούν εταιρείες σε επίπεδο νησιού ή νησιωτικού συμπλέγματος», είπε και πρόσθεσε:
«Είναι μια ευκαιρία να λειτουργήσει σωστά ο κλάδος και στη νησιωτική Ελλάδα που δεν διαθέτει το βασικό στοιχείο για να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός, δηλαδή την κρίσιμη μάζα μεταφορικής ύλης».
Επίσης, ο Κωστής Μουσουρούλης, αναφέρθηκε στη ρύθμιση του νομοσχεδίου για απελευθέρωση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών για φορτηγά δημόσιας χρήσης, υπό την προϋπόθεση να διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή, ζητώντας διευκρινίσεις, καθώς υφίσταται ο κίνδυνος συγκέντρωσης σε κάποιους τομείς: «Οι λίγοι που θα διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή, αυτομάτως, θα βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση ακόμα και με εκείνον που μόλις απέκτησε μία άδεια με το προηγούμενο καθεστώς», σημείωσε.
Τέλος, σε σχέση με την παροχή κινήτρων ανάπτυξης της αγοράς, ο Κωστής Μουσουρούλης πρότεινε συγκεκριμένες προτάσεις, όπως: την απόσυρση παλαιότερων οχημάτων, την ενίσχυση των δυνατοτήτων εξαγορών ή συγχωνεύσεων ακόμη και για τις πρώτες εταιρείες που θα δημιουργηθούν, τη σύσταση ενός ιδιότυπου χρηματιστηρίου για τις άδειες που έχουν, μέχρι τώρα, χορηγηθεί, κίνητρα μέσω της εφαρμογής προγραμμάτων πχ για τηλεματική, για χρήση νέων τεχνολογιών κ.ο.κ., κίνητρα τόνωσης της εξωστρέφειας.