26 Ιουλίου 2010

ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ !



Της
Ημερησία
Αναδημοσίευση
ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΚΑΛΛΗ


Κρίσιμη συνεδρίαση αυτή την Πέμπτη στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Γραμμών για τη λειτουργία των άγονων γραμμών στα νησιά για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο, 2011-2012. Σύμφωνα με πληροφορίες στις δύο προκηρύξεις των διαγωνισμών που θα παρουσιαστούν στις εταιρείες, τόσο από το υπουργείο Οικονομίας - Ανταγωνιστικότητας - Ναυτιλίας όσο και από το υπουργείο Υποδομών - Μεταφορών - Δικτύων, τίθεται θέμα μείωσης των μισθωμάτων κατά περίπου 5%, αλλά και μείωσης των πέντε κατηγοριών που υπάρχουν σήμερα στα μισθώματα σε τρεις.
33 γραμμές
Από το ΥΠΟΙΑΝ προκηρύσσονται συνολικά 20 άγονες γραμμές και 13 από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Το 2010 στον κρατικό προϋπολογισμό είχαν προβλεφθεί κονδύλια ύψους 100 εκατ. ευρώ για την κάλυψη των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών γραμμών.
Για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο με την περικοπή των κατηγοριών των μισθωμάτων -με βάση τις ηλικίες των πλοίων- από πέντε σε τρεις, επιχειρείται η μείωση των σχετικών κονδυλίων. Υπολογίζεται ότι από τον επίναυλο του 3% που υπάρχει σε όλα τα εισιτήρια των πλοίων και στις ελεύθερες δρομολογήσεις, το κράτος εισπράττει περί τα 30 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, με τα οποία καλύπτει ένα μέρος των επιδοτήσεων.
Οι αλλαγές στις προκηρύξεις των διαγωνισμών είχαν τεθεί υπόψη των εκπροσώπων των ακτοπλοϊκών εταιρειών στην προηγούμενη συνεδρίαση του ΣΑΣ όμως υπήρξε ισχυρή αντίδραση από την πλευρά τους, με αποτέλεσμα το θέμα να πάρει αναβολή και να οριστεί γρήγορα νέα συνεδρίαση. Πληροφορίες αναφέρουν ότι και στη νέα συνεδρίαση οι αντιδράσεις των εταιρειών θα είναι το ίδιο έντονες.
Θεωρούν ότι με τη μεγάλη αύξηση των καυσίμων τους τελευταίους μήνες, έως και 80%, η λειτουργία των πλοίων στις άγονες γραμμές θα είναι ασύμφορη.
Μάλιστα σε ορισμένες υπάρχει η άποψη ότι τον Νοέμβριο τα δύο υπουργεία θα αναζητούν εναγωνίως πλοία να τα δρομολογήσουν στις άγονες, καθώς τα νέα ουσιαστικά μειωμένα μισθώματα πιθανότατα δεν θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον τους.

Να σημειωθεί ότι από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών - Δικτύων είχε ζητηθεί εγγράφως στις αρχές του 2010 από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να μειώσουν κατά 10% τα τρέχοντα μισθώματα των πλοίων, όμως η απάντηση και τότε ήταν αρνητική, καθώς οι συμβάσεις είχαν ήδη υπογραφεί, ενώ οι εταιρείες είχαν προϋπολογίσει τις επιδοτήσεις.
Καθυστερήσεις

Οπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενες συνεδριάσεις του ΣΑΣ, από την πλευρά του ΥΠΟΙΑΝ παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση στην καταβολή των επιδοτήσεων προς τις εταιρείες, η οποία όπως ισχυρίζονται οι ακτοπλόοι φθάνει τους έξι μήνες και αφορά ένα ποσό της τάξεως των 10 εκατομμυρίων ευρώ.