http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=13901&subid=2&pubid=36957148
Της Αγγελικής Καλλή
Ο περιορισμός της κίνησης προς τα νησιά «απογείωσε» στην χθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών τις «κόντρες» μεταξύ των επιχειρήσεων της ακτοπλοΐας. Υψηλόβαθμα στελέχη τους, μεταξύ των οποίων και ο διευθύνων σύμβουλος της ANEK και της Hellenic SeaWays, Γιάννης Βαρδινογιάννης, παρακολούθησαν τη διαδικασία.
Ο όμιλος της ΑΝΕΚ - HSW έκανε λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό στην περίπτωση της αίτησης που κατέθεσε η ΝΕΛ για τη δρομολόγηση δύο πλοίων ro - ro προς τα Δωδεκάνησα και τη γραμμή Χίου - Μυτιλήνης, ενώ η αγορά υπερκαλύπτεται με την προσφορά μεγάλης χωρητικότητας από τα ήδη δρομολογημένα επιβατηγά-οχημα-ταγωγά. Η Blue Star ζήτησε να αλλάξουν οι ώρες απόπλου των δύο πλοίων ώστε να μην συμπίπτουν με τις αφιξο-αναχωρήσεις των δικών της επιβατηγών- οχηματαγωγών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γ. Αβραντίνης, είπε ότι με τα δύο ro - ro δεν παράγεται αθέμιτος ανταγωνισμός αλλά θεμιτός, καθώς μειώνονται οι τιμές μεταφοράς για τα φορτία προς τα νησιά, ενώ πρόσθεσε ότι αποφάσισε να δρομολογήσει τα δύο ro - ro αφού υπάρχει ζήτηση από την αγορά. Ο ίδιος έθεσε θέμα επιβολής επίναυλου καυσίμου στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας, θέμα που δε δέχθηκε να συζητήσει το ΣΑΣ.
Ελλειψη
Το προεδρείο του ΣΑΣ έθεσε προς τη ΝΕΛ ζήτημα έλλειψης αφετήριου λιμένα για τα ro - ro της, καθώς ο Πειραιάς δεν μπορεί να τα εξυπηρετήσει, σύμφωνα τον ΟΛΠ. Ο εκπρόσωπος της ΝΕΛ δήλωσε ότι θέσεις υπάρχουν και ζήτησε τη δρομολόγηση των πλοίων της από την Καρβουνόσκαλα έως τα τέλη Οκτωβρίου.
Εξάλλου, η θυγατρική της ΑΝΕΚ, ΛΑΝΕ, ζήτησε, μέσω του εκπροσώπου της Μ. Γαλανάκη, να μην εξεταστεί το εκτός ημερήσιας διάταξης αίτημα της ΝΕΛ για δρομολόγηση του πλοίου της «Μυτιλήνη» τη θερινή περίοδο στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη. Όπως είπε, τέτοια αιτήματα ανατρέπουν συνεχώς τα δρομολόγια των εταιρειών. Η ΛΑΝΕ δραστηριοποιείται στη γραμμή με το «Λισσός».