Την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ώστε να εφαρμοστεί άμεσα η δικαστική απόφαση της Εισαγγελίας Κορίνθου για την απελευθέρωση των υπό αγγλική σημαία και ιταλικών συμφερόντων οχηματαγωγών πλοίων «RoΡax 1» και «Ro-Ρax 2» ζητεί η ιταλική εταιρεία Αdriatic Lines, καθώς ναυτικοί-μέλη της ΠΝΟ κρατούν τα δύο πλοία για έβδομη ημέρα αποκλεισμένα στο λιμάνι της Κορίνθου ζητώντας την άμεση ναυτολόγηση ελλήνων ναυτικών.
Την ίδια ώρα το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας που έχει αναλάβει και τις σχετικές διαπραγματεύσεις εμφανίζεται να πελαγοδρομεί δημιουργώντας την εντύπωση ότι περιμένει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί να λυθεί από μόνο του. Οσες απόπειρες συμβιβασμού πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των περασμένων ημερών έπεσαν στο κενό, με τους εκπροσώπους της Αdriatic Lines να ζητούν την άμεση εφαρμογή της απόφασης των ελληνικών δικαστικών Αρχών, τις οποίες δεν εφαρμόζει το υπουργείο.
Ο ιταλός ιδιοκτήτης των δύο σκαφών κ. Μάρκο Αλμπέρτι από την πλευρά του επαναλαμβάνει ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχει σε καμία από τις συναντήσεις που του έχει προτείνει το ΥΠΟΙΑΝ και προσπαθεί να διεθνοποιήσει το πρόβλημα, προσθέτοντας ότι θα συναντηθεί με τους εκπροσώπους του υπουργείου μόνο παρουσία των πρεσβευτών της Ιταλίας και της Βρετανίας και μόνο εφόσον η συνάντηση αυτή αφορά την απελευθέρωση των δύο σκαφών που παραμένουν δεμένα στο λιμάνι της Κορίνθου.
Από την πλευρά της η ΠΝΟ εμμένει στις θέσεις της, θεωρώντας ότι αν κάνει πίσω στην περίπτωση των συγκεκριμένων δύο σκαφών θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για το σύνολο των θέσεων εργασίας που διατηρούν σήμερα οι έλληνες ναυτικοί στις διεθνείς γραμμές που συνδέουν με πλοία την Ελλάδα με την Ιταλία.
Ωστόσο και με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία η Αdriatic Lines δεν είναι παράνομη και για τον λόγο αυτόν οι νομικοί της σύμβουλοι κατάφεραν με ευκολία να αποσπάσουν θετική απόφαση από τις ελληνικές δικαστικές αρχές. Οχυρωμένη η εταιρεία πίσω από την απόφαση αυτή αλλά και από το κοινοτικό δίκαιο έχει πετάξει την «καυτή πατάτα» της λύσης του προβλήματος στα χέρια του γενικού γραμματέα Ναυτιλιακής Πολιτικής καθηγητή κ. Γ. Βλάχου.
Ο κ. Βλάχος, παρά τις έντονες προσπάθειες των πρώτων ημερών, δεν κατάφερε να βρει λύση στο πρόβλημα καθώς και η Αdriatic Lines έχει απορρίψει κάθε πιθανότητα συμβιβασμού με την ΠΝΟ, διασύροντας με τον τρόπο αυτόν το ΥΠΟΙΑΝ σε Ιταλία και Βρετανία, κατηγορώντας το ότι και αυτό παρανομεί αφού αρνείται να εφαρμόσει δικαστικές αποφάσεις της ελληνικής Δικαιοσύνης. Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση της Αdriatic Lines, «τα δύο πλοία έχουν ακινητοποιηθεί παράνομα από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία,ενώ η απόφαση των ασφαλιστικών μέτρων υπέρ της εταιρείας, που εκδόθηκε από το ελληνικό δικαστήριο, με την οποία διατάχθηκε η αποδέσμευση των πλοίων δεν έχει ακόμη εκτελεστεί. Οι ελληνικές αρχές», προσθέτει στην ίδια ανακοίνωση, «έπρεπε να έχουν άρει την ακινητοποίηση αλλά δεν το έχουν πράξει, με αποτέλεσμα να μην εκτελούν απόφαση ασφαλιστικών μέτρων που έχει εκδοθεί από την ελληνική Δικαιοσύνη».
Από την πλευρά του ο κ. Βλάχος υιοθετεί την άποψη της ΠΝΟ περί προβλημάτων ασφάλειας ναυσιπλοΐας των δύο πλοίων, καθώς σε σχετική ανακοίνωση του ΥΠΟΙΑΝ για το θέμα αναφέρει τα ακόλουθα: «Η ελληνική κυβέρνηση, λόγω και της ηγετικής θέσης της χώρας στη διεθνή ναυτιλία, λαμβάνει πάρα πολύ σοβαρά κάθε θέμα που αφορά την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, των επιβατών και των εργαζομένων,καθώς και τη συναφή ναυτιλιακή νομοθεσία».
Τέλος, ας σημειωθεί ότι χθες κανονικά και χωρίς προβλήματα κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά το κρουαζιερόπλοιο «Ζenith», το οποίο αποβίβασε 970 επιβάτες και επιβίβασε άλλους 1.000 χωρίς προβλήματα εξαιτίας κινητοποιήσεων των ναυτεργατών. Πάντως έως και χθες το σχέδιο νόμου για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα δεν είχε προωθηθεί στη Βουλή για κύρωση.