7 Ιουνίου 2010

Επίκαιρη ερώτηση για το «Μεταφορικό Ισοδύναμο», μια υπόθεση εξαιρετικής σπουδαιότητας για την περιοχή της Δωδεκανήσου

Νικόλαος Ηλ. Ζωίδης Ρόδος, 7 Ιουνίου 2010

Βουλευτής Δωδεκανήσου

ΠΑΣΟΚ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Επίκαιρη ερώτηση για το «Μεταφορικό Ισοδύναμο», μια υπόθεση εξαιρετικής σπουδαιότητας για την περιοχή της Δωδεκανήσου, κατέθεσε στην Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη, ο βουλευτής Δωδεκανήσου Νίκος Ζωίδης.

Η υπόθεση, θα συζητηθεί το πρωί της ερχόμενης Πέμπτης 10 Ιουνίου στο κοινοβούλιο όπου η αρμόδια Υπουργός θα κληθεί να απαντήσει, σε ποιο στάδιο βρίσκεται η θεσμική αυτή κατοχύρωση, η οποία μάλιστα απέκτησε πολιτική οντότητα από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της χώρας Γ. Παπανδρέου, στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.

Στην επίκαιρη ερώτηση ο βουλευτής Δωδεκανήσου Νίκος Ζωίδης, αναφέρει συγκεκριμένα:

«Το μεταφορικό ισοδύναμο, είναι μια προσπάθεια που γίνεται υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας, που ξεκίνησε ουσιαστικά από το ΣΥΝΔΚΕ, αγκαλιάστηκε από την Τοπική Αυτοδιοίκηση της Νησιωτικής Ελλάδας, έγινε ο0μόφωνα επί της αρχής από το συνέδριο της ΚΕΔΚΕ στη Θεσσαλονίκη και έτυχε οικουμενικής αποδοχής, από το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων της χώρας.

Απέκτησε όπως πολιτική οντότητα όταν εξαγγέλθηκε από τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, καθώς επίσης και από τους αρμόδιους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Κατσέλη.

Το μεταφορικό ισοδύναμο, ορίζει την ισοδυναμία του μέσου μεταφοράς σχετικά με την συχνότητα της υπηρεσίας, το κόστος, τον χρόνο και την παρεχόμενη υπηρεσία.

Είναι νομικό και συνταγματικό δικαίωμα που προβλέπεται από το εθνικό και ευρωπαϊκό δίκαιο όλων όσων χρησιμοποιούν τις θαλάσσιες μεταφορές και γίνεται σήμερα επιτακτική ανάγκη γιατί αποτελεί μια αξιόπιστη αναπτυξιακή πρόταση στη σημερινή οικονομική συγκυρία που είναι εθνικό ζητούμενο.

Η διευκόλυνση της μετακίνησης στη νησιωτική Ελλάδα, διευρύνει την παραγωγική βάση της χώρας στο νευραλγικό τομέα του τουρισμού και δίνει απάντηση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα.

Επειδή λοιπόν δεν είναι απλά ένα έργο υποδομής αλλά μια δυνατή επενδυτική δράση με άμεσα μετρήσιμα οικονομικά αποτελέσματα, ερωτάστε κ. Υπουργέ,

1) Που ευρίσκεται χρονικά η θεσμική κατοχύρωση του Μεταφορικού Ισοδύναμου (0,060 Ε /ν.μ.) και η πιλοτική εφαρμογή του στις γραμμές «δημοσίας υπηρεσιας» στην τουριστική θέση; Κάτι που δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και άρα είναι άμεσα εφαρμόσιμο.

2) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η αναθεώρηση των ΕΣΠΑ, εν σχέση με την ένταξη αυτής της δράσης, με το ποσό των 600 εκ. ευρώ, όπως έχει κοστολογηθεί η πλήρης εφαρμογή αυτής της πολιτικής;»