10 Ιουνίου 2010

Κίνα και Ινδία ανταγωνίζονται σκληρά στα «Ποσειδώνια 2010»

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων της Ινδίας, όπως και της Κίνας, είναι το χαμηλό κόστος κατασκευής πλοίων.

Δύο γίγαντες της παγκόσμιας οικονομίας, Κίνα και Ινδία, ανταγωνίζονται σκληρά και στα «Ποσειδώνια 2010» με «έπαθλο» τις περισσότερες συμφωνίες με Ελληνες και ξένους εφοπλιστές. Με «όπλο στη φαρέτρα τους» το ελάχιστο δυνατό κόστος παραγωγής, οι δύο χώρες κατέκλισαν το χώρο της έκθεσης, προετοιμάζοντας μεγάλες συμφωνίες στον τομέα της ναυπήγησης και επισκευής πλοίων.

η Ινδία, ο νέος μεγάλος παίκτης της παγκόσμιας οικονομίας, με ένα ΑΕΠ που την κατατάσσει στη δέκατη θέση παγκοσμίως και με αγοραστική δύναμη που την εντάσσει στην τρίτη θέση διεθνώς, εξελίσσεται ραγδαία και στο ναυτιλιακό και ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων της Ινδίας, όπως και της Κίνας, το χαμηλό κόστος κατασκευής.

Σύμφωνα με τον κ. Vijay Kumar, εκπρόσωπο του Shipyards Association της Ινδίας και διευθύνοντα σύμβουλο μίας εκ των μεγαλυτέρων ναυπηγοεπισκευαστικών εταιρειών της νοτιοασιατικής χώρας, ο μοναδικός σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής ανταγωνιστής της Ινδίας είναι η Κίνα.

«Η Ινδία είναι κατά μέσο όρο πέντε έως επτά τοις εκατό πιο ανταγωνιστική σε επίπεδο κόστους από την Κίνα, ενώ έχει την ικανότητα να μειώσει ακόμη περισσότερο τα κόστη της φθάνοντας έως και 15% ανάλογα με τα δεδομένα του κάθε έργου».

Επισημαίνεται ότι στον τομέα του διεθνούς ναυτικού εμπορίου η χώρα κατέχει την έκτη θέση σε παγκόσμια κλίμακα, με 8% της εισαγωγικής και εξαγωγικής δραστηριότητας της χώρας να μεταφέρεται από ιδιόκτητα ινδικά πλοία, σύμφωνα με τον Vijay Kumar.

Από την άλλη πλευρά, η Κίνα δηλώνει ότι το ένα τέταρτο των παραγγελιών που έχει προέρχεται από ελληνικές εταιρείες, ενώ σκοπεύει να αυξήσει το ποσοστό αυτό στο 30%. Ο Steven Zhang, Deputy Manager του Repair & Conversion Department της Κίνας, δηλώνει: «Το 2009 επισκευάσαμε συνολικά 400 διεθνή πλοία και πιστεύουμε ότι αυτός ο όγκος θα διατηρηθεί και το 2010, παρά τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης.

Η Νορβηγία και το Χονγκ Κονγκ αποτελούν, επίσης, δύο σημαντικές αγορές για εμάς, αλλά θέλουμε να απευθύνουμε ένα μήνυμα ειδικό για τους Ελληνες πλοιοκτήτες: «Εκτιμούμε βαθύτατα την εμπιστοσύνη που επιδεικνύει η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα στις υπηρεσίες μας και τους ευχαριστούμε για τη διαρκή ροή παραγγελιών. Οι λειτουργίες μας φημίζονται για τις συμφέρουσες προσφορές μας προς τους πελάτες, οι οποίοι εκτιμούν την ισορροπία μεταξύ της υψηλής ποιότητας και της αποτελεσματικότητας που παρέχεται από τα 6 ναυπηγεία μας στην Κίνα», ανέφερε ο Zhang. Η Cosco, μάλιστα, σχεδιάζει το λανσάρισμα ακόμα ενός ναυπηγείου μέσα στο 2010.

Αλλά και στη γειτονική Κορέα δεν παραδίδουν τα όπλα στον ανταγωνισμό και έλαβαν για το σκοπό αυτό μια σημαντική στρατηγική απόφαση να απέχει από τον κλάδο της επισκευής και να επικεντρωθεί σε ναυπηγοκατασκευαστικές δραστηριότητες που επιτρέπουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.

«Το 1999 ιδρύσαμε μια θυγατρική ναυπηγοεπισκευαστική εταιρεία στο Βιετνάμ για να εισέλθουμε στον κλάδο, αλλά από την επόμενη χρονιά και οι δύο πλατφόρμες θα επικεντρωθούν μόνο στην κατασκευή νέων πλοίων», δήλωσε ο M. H. Park, εκπρόσωπος της Hyundai MIPO Dockyard Co.

Παράλληλα, στη Σιγκαπούρη διατηρούν την αισιοδοξία τους για μικρή ανάπτυξη του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, κατέχοντας την πρώτη θέση στα πλοία τύπου FPSO/FSO. «Ως επακόλουθο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, είδαμε μια μικρή ανάπτυξη μόνο στο δεύτερο μισό του 2009, εν συγκρίσει με τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου, η οποία ενισχύθηκε και από τη δραστηριότητα των offshore εταιρειών», δήλωσε η κα Winnie Low, Executive Director της Association of Singapore Marine, μιλώντας στα «Ποσειδώνια 2010», την 22η διοργάνωση της μεγαλύτερης διεθνώς ναυτιλιακής έκθεσης που διεξάγεται στο Εκθεσιακό Κέντρο Ελληνικού.

«Η Σιγκαπούρη έχει 20% μερίδιο αγοράς του παγκόσμιου ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα, γεγονός που οφείλεται στη στρατηγική γεωγραφική θέση της χώρας, η οποία αποτελεί το συνδετικό κρίκο μεταξύ ανατολής και δύσης, στις υπερσύγχρονες υποδομές, στο ευρύ φάσμα των ναυτιλιακών υπηρεσιών και στα πρότυπα μοντέλα διοίκησης έργων», συμπλήρωσε.

Ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος της Σιγκαπούρης, που μετρά 45 χρόνια ιστορίας, με 80 διαπιστευμένα ναυπηγεία και περίπου 7.000 επισκευές πλοίων ετησίως, συνεισφέρει με 4,6 δισ. δολάρια στον τζίρο του ναυτιλιακού της κλάδου, αντιπροσωπεύοντας το 42% των συνολικών ναυτιλιακών της δραστηριοτήτων.

Στην Ευρώπη

Οι μεγαλύτεροι Ευρωπαίοι ναυπηγοεπισκευαστές είναι λιγότερο αισιόδοξοι για τις προοπτικές του κλάδου. Το ολλανδικό ναυπηγείο επισκευών Damen, που έχει έδρα στο Rotterdam και κατέχει ηγετική θέση, σημείωσε ύφεση στο δεύτερο μισό του 2009, λόγω των αρνητικών συνεπειών που είχε ως απόρροια η παγκόσμια οικονομική κρίση.

«Πριν από 3 χρόνια οι εργασίες μας σημείωναν ραγδαία ανάπτυξη, αλλά το τελευταίο εξάμηνο του 2009 ήταν ακόμα πιο αδύναμες από το πρώτο εξάμηνο», ανέφερε ο J. Hans van Doorn, διευθυντής Πωλήσεων. «Επικεντρωνόμαστε κυρίως στη Δυτική και Βόρεια Ευρώπη και οι καλύτεροι πελάτες μας προέρχονται από την Ολλανδία, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Νορβηγία και τη Γερμανία, χάρη στη γεωγραφική θέση του Rotterdam και στην ηγετική θέση της πόλης ως θαλάσσιος κόμβος», συμπλήρωσε.

«Συμμετέχουμε στις Εκθέσεις "Ποσειδώνια" για δεκαετίες, καθώς πιστεύουμε ότι αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως εκδηλώσεις κοινωνικής δικτύωσης της ναυτιλιακής κοινότητας και θα επανέλθουμε οπωσδήποτε σε δύο χρόνια», ολοκλήρωσε ο κ. Doorn.