12 Απριλίου 2010

Το τουρκικό σχέδιο περαιτέρω διείσδυσης στην ελληνική αγορά


Σταθης Kουσουνης

Mε το μήνυμα «Η Τουρκία είναι έτοιμη», που υποστηρίζει τη διαφημιστική τουριστική καμπάνια, το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της γειτονικής χώρας επιχειρεί να διεισδύσει περαιτέρω στην ελληνική αγορά για την προσέλκυση επισκεπτών.

Το τουρκικό υπουργείο έχει σχεδιάσει από τον περασμένο Οκτώβριο την προβολή και διαφήμιση του τουρισμού της γειτονικής χώρας για το 2010, περιλαμβάνοντας και την Ελλάδα. Το σχέδιο όπως το είχε παρουσιάσει η «Κ» προβλέπει τη διάθεση, κατά τη φετινή σεζόν, μέσω των γραφείων εξωτερικού της γειτονικής χώρας συνολικού ποσού 45 εκατ. δολ. Παράλληλα, η Τουρκία έχει υιοθετήσει ένα επιθετικό και πρωτότυπο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Κωνσταντινούπολης με αφορμή το γεγονός ότι φέτος είναι η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Η Ελλάδα μαζί με τη Ρουμανία βρίσκονται στην αρμοδιότητα του γραφείου του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας με έδρα τη Βουλγαρία. Το κονδύλι που δεσμεύθηκε προς διαχείριση για τις τρεις χώρες στο γραφείο της Σόφιας ανέρχεται σε 1,4 εκατ. δολ. Διαφημιστικές καταχωρίσεις της Τουρκίας για την προσέλκυση Ελλήνων τουριστών έκαναν την εμφάνισή τους στα ελληνικά Μέσα για τη φετινή σεζόν ανήμερα το Πάσχα, για ευνόητους λόγους. Να σημειωθεί ότι η Τουρκία δρομολογεί και έμμεσες δράσεις για την ενίσχυση του τουριστικού της προϊόντος πέραν των άμεσων διαφημιστικών ενεργειών.

Ηδη, το πρώτο δίμηνο του 2010 παρατηρείται ισχυρό τουριστικό ρεύμα από την Ελλάδα προς την Τουρκία σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της γειτονικής χώρας, σε συνέχεια της ανοδικής τάσης όπως έχει διαμορφωθεί τα προηγούμενα χρόνια. Φέτος, στο διάστημα Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου οι αφίξεις στη Τουρκία από την Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 12,3% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, φθάνοντας τις 64.558. Το 2009 οι αφίξεις από την Ελλάδα προς τη Τουρκία έφθασαν τις 616.489 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7,7% σε σχέση με το 2008, οπότε οι αφίξεις ήταν 572.212 εμφανίζοντας αύξηση 27,7% σε σχέση με το 2007. Οι αφίξεις του 2009 σε σχέση με τις αφίξεις του 2006 αυξήθηκαν κατά, περίπου, 200.000.

Σχολιάζοντας, ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Γιώργος Δρακόπουλος την πολιτική που ακολουθεί η Τουρκία σε θέματα τουριστικής προβολής της στη χώρα μας, επισημαίνει πως: «H Τουρκία έχει αντιληφθεί ότι μπορεί να αντλήσει πελατεία από την Ελλάδα. Την έχει κατατάξει στις αναπτυσσόμενες γι' αυτήν αγορές λόγω εγγύτητας και υψηλής δαπάνης των Ελλήνων τουριστών. Είναι προφανές πως βαδίζει βάσει συγκεκριμένου σχεδίου. Και γι' αυτόν το λόγο δεν είναι τυχαίες οι εμφανίσεις της σε ελληνικά περιοδικά και εφημερίδες. Γενικότερα, η Τουρκία είναι συνεπής στην επικοινωνιακή της δραστηριότητα, η οποία δεν περιορίζεται σε άμεση διαφήμιση, αλλά έχει μεγάλο μερίδιο της λεγόμενης bellow the line και στο lobbying με τα διεθνή Μέσα, κάτι στο οποίο η χώρα μας είναι, διαχρονικά, παντελώς, ανύπαρκτη».

πηγη καθημερινή