Τις προτάσεις των τουριστικών επιχειρηματιών για την ανάκαμψη του κλάδου θα προωθήσει μετά τις γιορτές στα αρμόδια Υπουργεία, η Βουλευτής Δωδεκανήσου Μίκα Ιατρίδη, που πρόσφατα είχε σειρά συναντήσεων με συλλογικά όργανα του κλάδου.
Οι τουριστικοί επιχειρηματίες προτείνουν μέτρα για να καταστεί ο ελληνικός προορισμός ανταγωνιστικός προς τις χώρες κυρίως της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που αποτελούν παραδοσιακά οι καλύτεροι επισκέπτες των νησιών μας, με ταυτόχρονη συνέχιση του καθεστώτος ενίσχυσης των ανεπτυγμένων τουριστικών περιοχών, χωρίς εξαιρέσεις.
Κρίνεται δε αναγκαίο στα πρότυπα άλλων τουριστικά ανταγωνιστριών προορισμών να αναπτυχθούν στρατηγικές υποδομές, όπως γήπεδα γκόλφ και μαρίνες και να εξειδικευθεί το ατελές ειδικό χωροταξικό σχέδιο για τον τουρισμό.
Επίσης η Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας θα συζητήσει και τη διαμόρφωση νέας στρατηγικής αερομεταφορών και την άμεση εφαρμογή προγράμματος κινήτρων προσέλκυσης τακτικών και χαμηλού κόστους πτήσεων στα Δωδεκάνησα σε 8μηνη ή 12μήνη βάση με παράλληλη βελτίωση των ναυτιλιακών συνδέσεων όλων των λιμένων των νησιών μας.
Στόχος όπως είπε η Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας είναι η άμεση οριστικοποίηση των αξόνων του ΕΣΠΑ για τον τουρισμό με επίσπευση της εφαρμογής όλων των προγραμμάτων.
Σχολιάζοντας μάλιστα την απάντηση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Γερουλάνου, σε ερώτηση της ιδίας, για την απουσία μέτρων στήριξης και προβολής του τουριστικού προϊόντος στα Δωδεκάνησα είπε πως το νέο Υπουργείο είτε αγνοεί τι θα πει τουρισμός είτε δε γνωρίζει τι θα πει τουριστική προβολή για την προσέλκυση ξένων επισκεπτών.
Δεν μπορεί είπε η κα. Βουλευτής μετά από χρόνια προσπαθειών και εμπειρίας, ακόμα και από τοπικά μέσα και φορείς όπως ΠΡΟΤΟΥΡ, ΔΟΤ, Ενιαίου Φορέα της Κω, ΕΒΕΔ, Επαρχείων, Δήμων και άλλων, να διαγράφονται μονοκονδυλιάς και να επιχειρούνται, μάλιστα σε δύσκολους καιρούς, αμφίβολα και παρακινδυνευμένα εγχειρήματα.
Δεν μπορεί να έρχεται σήμερα ο κ. Γερουλάνος να μας πείσει ότι η διαφήμιση μέσω του τύπου, είτε έντυπου, είτε ηλεκτρονικού, στις χώρες του εξωτερικού δεν αποδίδει και το μόνο που αποδίδει είναι η διαφήμιση μέσω διαδικτύου.
Καλά θα κάνει ο κ. Υπουργός να προχωρήσει στην ορθολογική κατανομή των κονδυλίων του Υπουργείου του και να περικόψει τις σπατάλες, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θα τον αφήσουμε να μας στερήσει των πολύτιμων υπηρεσιών της δοκιμασμένης τουριστικής διαφήμισης μέσω εντύπων και τηλεοράσεων.
Διότι αν δεν αντιδράσουμε, αυτοί που τελικά θα χάσουν δεν είναι άλλοι, παρά μόνο οι κάτοικοι των νησιών μας και οι επιχειρηματίες που κινδυνεύουν να απολέσουν και τους τελευταίους πόρους που τους απομένουν από τον τουρισμό για να ζήσουν.
(Ακολουθεί απάντηση Υπουργού)
Θέμα: «Απουσία μέτρων στήριξης και προβολής του τουριστικού προϊόντος στα Δωδεκάνησα και στις Κυκλάδες»
Σχετικό: Η με αριθμό πρωτ. 6566/24-2-10 Ερώτηση των Βουλευτών κ. Τσαμπίκας Ιατρίδη και κ. Ιωάννη Βρούτση
Σε απάντηση του ανωτέρου σχετικού εγγράφου που κατέθεσαν στη Βουλή των Ελλήνων οι Βουλευτές κ. Τσαμπίκα Ιατρίδη και κ. Ιωάννης Βρούτσης, σας γνωρίζουμε ότι η στρατηγική του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, έχει στόχο μεταξύ άλλων και την αποτελεσματική προβολή της Ελλάδας και των περιοχών που έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα στον ελληνικό τουρισμό, όπως τα Δωδεκάνησα και οι Κυκλάδες.
Αναφορικά με τα μέτρα για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και τον σχεδιασμό αυτής, σας γνωρίζουμε ότι, στο πλαίσιο σχεδιασμού της νέας Προγραμματικής Περιόδου 2007 - 2013, μέσω του Επιχειρηματικού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα» (ΕΠΑΝ ΙΙ) το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, Τομέας Τουρισμού, αφενός εκπονεί μελέτες, τόσο για τη γενικότερη Στρατηγική (που αφορούν σε ενισχύσεις και σε υποδομές) όσο και για τις Ειδικές και Εναλλακτικές μορφές Τουρισμού και αφετέρου, προβλέπει οικονομικές ενισχύσεις ιδιωτικών επενδυτικών σχεδίων που αφορούν στον Τουριστικό Τομέα προωθώντας ολοκληρωμένες και καινοτόμες παρεμβάσεις. Οι περιοχές εφαρμογής των δράσεων αυτών καλύπτουν όλη την Ελλάδα, αλλά οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα διαθέτουν ιδιαίτερη βαρύτητα στα προγράμματα αυτά.
Λαμβάνοντας υπόψη τη δυσχερή δημοσιονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας και τις οφειλές του ΕΟΤ σε ξένα ΜΜΕ έχουν περισταλεί οι δαπάνες για τον παραδοσιακό τρόπο προβολής του τουριστικού μας προϊόντος (μεγάλες και δαπανηρές διαφημιστικές εκστρατείες σε έντυπα σε εκθέσεις). Εξάλλου, σύμφωνα με όλες τις διαθέσιμες μελέτες για την τουριστική προβολή, η κύρια πηγή ενημέρωσης των επισκεπτών είναι το διαδίκτυο και τα τουριστικά γραφεία αφού παρέχουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να σχεδιάσει το ταξίδι του σύμφωνα με τις προσωπικές ανάγκες και επιθυμίες. Αντίθετα, η παραδοσιακή διαφήμιση επηρεάζει ελάχιστα τους επισκέπτες (μόνο 2%) κατά το σχεδιασμό του ταξιδιού τους.
Συνεπώς, το υπουργείο μας θεωρεί σκόπιμο τον επαναπροσδιορισμό των μέσων και των μεθόδων τουριστικής προβολής και τον προσανατολισμό σε εναλλακτικά, καινοτόμα, σύγχρονα μέσα ενημέρωσης, οικονομικότερα της παραδοσιακής διαφήμισης, πιο αξιόπιστα στα μάτια των επισκεπτών και αποτελεσματικότερα. Τέτοια είναι η προβολή μέσω διαδικτύου, αλλά και οι στοχευμένες δράσεις προσέγγισης συγκεκριμένων κοινών (επισκέπτες, παράγοντες του τουριστικού κλάδου, διαμορφωτές κοινής γνώμης).
Η Ελλάδα απουσίαζε εντελώς από το πεδίο αυτό ως και το 2009. Και στο σημείο αυτό, κάναμε κυριολεκτικά αγώνα δρόμου: καταφέραμε να έχουμε μια πρώτη βασική δομή του νέου portal του ΕΟΤ, το οποίο συνδέεται ευθέως με τη φετινή καμπάνια και απαντά στη διεύθυνση: www.visitgreece.gr. Σύμφωνα με το μέχρι στιγμής προγραμματισμό, το portal θα είναι στον αέρα στις 15 Μαρτίου. Παράλληλα, αυτή τη στιγμή δημιουργείται και η βασική ομάδα, η οποία θα αναλάβει τον καθημερινό έλεγχο και τον εμπλουτισμό του περιεχομένου αλλά και γενικά τον έλεγχο της εικόνας της Ελλάδας από απόψεως τουρισμού στο διαδίκτυο. Ακολουθούμε πλέον μια διαδικασία συνεχούς εμπλουτισμού του περιεχομένου και οι προσφερόμενες υπηρεσίες προς τους χρήστες οι οποίες θα αυξάνονται συνεχώς. Δημιουργούμε μια ισχυρή κεντρική παρουσία στο Internet, η οποία θα γίνεται ολοένα και πιο δυναμική. Το Internet, θα αποτελέσει και προνομιακό χώρο στόχευσης της φετινής καμπάνιας. Σκοπεύουμε να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα προβολής που υπάρχει, είτε μέσα από τις εφαρμογές κοινωνικής διαδικτύωσης, είτε με τη χρήση των social media, είτε με διαδικτυακή διαφήμιση. Οι δυνατότητες που έχουμε στο Ιnternet είναι τεράστιες και είναι απολύτως βέβαιο ότι οι συγκεκριμένες ενέργειες θα είναι απολύτως στοχευμένες, αλλά και εξαιρετικά αποτελεσματικές.
Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού βεβαίως, δεν παραμελεί και τους παραδοσιακούς τρόπους προβολής της χώρας. Το διαφημιστικό πρόγραμμα προβολής της χώρας στο εξωτερικό περιλαμβάνει τη συνέχεια διαφημιστικών ενεργειών, οι οποίες είχαν εγκριθεί κατά το προηγούμενο έτος, ενώ παράλληλα για το έτος 2010 - 11, οι δράσεις αυτές θα ενισχυθούν άμεσα με νέες διαφημιστικές ενέργειες, οι οποίες βρίσκονται υπό εξέταση, με σταθερό σκοπό την προαγωγή και ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος και την ισχυροποίηση αυτού σε αγορές του εξωτερικού.
Εξάλλου, η παρουσία της Ελλάδας στις Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού έχει ήδη εξασφαλισθεί από τις αρχές του έτους. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το Πρόγραμμα Συμμετοχής σε Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού στο εξωτερικό για το 2010 έχει εγκριθεί η παρουσία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού σε τουριστικές εκθέσεις εξέχουσας σημασίας και μεγάλες επισκεψιμότητας, όπως οι Fitur (Μαδρίτη 20-24/1/10). Salon de Vacances (Βρυξέλλες 4-8/2/10, Ελλάδα τιμώμενη χώρα), ΒΙΤ (Μιλάνο, 18-21/2/2010), ΙΤΒ (Βερολίνο, 10-14/3-10), ΜΙΤ (Μόσχα 17-20/3/10, Ελλάδα τιμώμενη χώρα), Beijing International Tourism Expo (Πεκίνο, 25-27/610), World Travel Market Λονδίνο 8-11/11/10). Συνολικά ο ΕΟΤ θα λάβει μέρος σε περισσότερες από 100 διεθνείς εκθέσεις ( το πρόγραμμα συμμετοχής είναι ήδη αναρτημένο στον ισότοπο του ΕΟΤ: www.gnto.gr)
Στο πλαίσιο αυτό, οι Νομοί των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων βρίσκονται πολύ ψηλά στις προτεραιότητες των δράσεων προβολής του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας.