26 Απριλίου 2010

Δεμένα για 24 ώρες τα πλοία της ακτοπλοΐας για το καμποτάζ

ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΘΗΚΕ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Άγκυρα, υποχρεωτικά, κατεβάζουν σήμερα όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας, καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αποφάσισε την πραγματοποίηση 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης. Αιτία αποτελεί η ομολογούμενη, δια στόματος Πρωθυπουργού, πρόθεση της Κυβέρνησης, να άρει το καμποτάζ στην κρουαζιέρα.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των ναυτικών, η άνευ όρων άρση του καμποτάζ θα πλήξει τις θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτικών αφού, ακόμα και τα επτά υπό Ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια της εταιρίας ΛΟΥΗΣ, ενδεχομένως να υψώσουν ξένη σημαία και να εκμεταλλευθούν τα ευεργετήματα που θα επιτρέπουν τη ναυτολόγηση χαμηλόμισθων ναυτικών.

Υπάρχει, ωστόσο, ο νόμος που προβλέπει ότι «πλοία τα οποία πραγματοποιούν κυκλικά δρομολόγια, υποχρεούνται να εφαρμόζουν τη συλλογική σύμβαση της χώρας με τις υψηλότερες αποδοχές». Σε κάθε περίπτωση, όμως, κανείς δεν θα μπορεί να υποχρεώσει την όποια ξένη εταιρία να προσλάβει Έλληνες ναυτικούς, εκτός και εάν υπάρξει συμφωνία μεταξύ της Κυβέρνησης και των ξένων εταιριών, που επιδιώκουν να περιλάβουν ελληνικά λιμάνια στις κρουαζιέρες τους.


Στην άλλη πλευρά της όχθης βρίσκονται οι ξενοδόχοι και οι έμποροι, οι οποίοι εκτιμούν ότι με τη διατήρηση του καμποτάζ χάνονται περίπου 1,5 δις ευρώ από τις διανυκτερεύσεις των επιβατών στα ξενοδοχεία.

Πάντως, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία είναι αποφασισμένη να κάνει τα αδύνατα δυνατά, ώστε να διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας των Ελλήνων Ναυτικών. Γι αυτό και δένει σήμερα, και για 24 ώρες, όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας. Ακολουθεί και δεύτερη απεργία το ερχόμενο Σάββατο, 1η Μαΐου. Να σημειωθεί ότι μέχρι πέρυσι, κάθε Πρωτομαγιά, οι ναυτικοί πραγματοποιούσαν μόνο τετράωρη στάση εργασίας. Αυτή τη φορά, όμως, δεν αποκλείεται η Π.Ν.Ο. να τραβήξει την απεργία της Πρωτομαγιάς για μέρες, καθώς ο Πρωθυπουργός έδωσε προθεσμία μέχρι τις 15 Μαΐου, προκειμένου να παρουσιαστεί το πόρισμα της Ειδικής Επιτροπής.

Το αποτέλεσμα όμως αυτής της απεργίας θα είναι ολέθριο για την Ελληνική Οικονομία, αφού αρκετά νησιωτικά προϊόντα, που προορίζονται για εξαγωγή, δεν θα έχουν τρόπο μεταφοράς, ενώ και αρκετά προϊόντα, που προορίζονται για τα νησιά, επίσης δεν θα μεταφερθούν στους προορισμούς τους.

Σύνταξη : Θεοδοσία Κοντζόγλου
http://www.atticapress.gr/newsroom/marine/5955-tied-for-24-hours-on-coastal-vessels-for-cabotage.html