«Τέλος στην οικιστική κακοποίηση…»
Θέματα των άγονων αεροπορικών και ακτοπλοϊκών γραμμών, της λειτουργίας του ΣΧΟΠ, καθώς και άλλα ιδιαίτερα ζητήματα της Λήμνου, περιλαμβάνονταν στην ατζέντα της επίσκεψης στο νησί του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκου Σηφουνάκη. Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, παρουσία του γενικού γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, ο κ. Σηφουνάκης αναφέρθηκε στα ιδιαίτερα οικονομικά προβλήματα της χώρας και στους στόχους της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε φυσικά σε θέματα του Αιγαίου, στο οποίο - όπως σημείωσε - «θα στηρίξουμε το μοντέλο της “πράσινης” ανάπτυξης για τα νησιά, με την αξιοποίηση των συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων, που είναι το μοναδικό φυσικό τους κάλλος, ο πολιτισμός τους, η αρχιτεκτονική κληρονομιά τους κ.ά.. Το μοντέλο που προτείνουμε» - υποστήριξε ο υφυπουργός - «έχει στόχο τη μετατροπή των χαρακτηριστικών της νησιωτικότητας από μειονεκτήματα σε πλεονεκτήματα.»
Για την ακτοπλοΐα ο κ. Σηφουνάκης σημείωσε πως οι πολίτες και οι επισκέπτες της Λήμνου «υποφέρουν ακόμη από πράξεις και παραλείψεις της προηγούμενης κυβέρνησης. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ καλείται τώρα», είπε, «να επιλύσει ένα πρόβλημα χρονίζον, το οποίο τα τελευταία χρόνια διογκώθηκε με την εγκατάλειψη της λύσης που είχαμε δρομολογήσει την περίοδο 2000 - 2004.»
Επεσήμανε πως μεγάλος αριθμός των ακτοπλοϊκών γραμμών έχει δεσμευθεί με μακροχρόνιες συμβάσεις. Προς άμεση, όμως, επίλυση του προβλήματος των γραμμών που δεν έχουν κατακυρωθεί γιατί δεν υπήρξε ενδιαφέρον, αποφασίστηκε ότι με την επαναλειτουργία το Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα γίνει η επαναπροκήρυξή τους.
Σημείωσε ακόμη ότι μετά από σύσκεψη με την υπουργό Οικονομίας, Λούκα Κατσέλη, αποφασίστηκε να ξεκινήσει η επικαιροποίηση της μελέτης του Ινστιτούτου Μεταφορών, προκειμένου να δρομολογήσει τη ναυπήγηση νέων πλοίων.
«Βεβαίως θα απαιτηθεί αρκετό χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση ενός τέτοιου προγράμματος. Θα υπάρξει επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού της γραμμής Λαυρίου - Λήμνου για ένα επιπλέον δρομολόγιο, αλλά και δρομολογήσεις για όλο το Αιγαίο, όπου υπάρχει πρόβλημα.»
Για τα αεροπλάνα
Σε ό,τι αφορά στην αεροπορική σύνδεση, υπογράμμισε πως η τελική λύση θα δοθεί με το νέο διαγωνισμό ο οποίος είναι σε εξέλιξη και έχουν ήδη κατατεθεί οι προσφορές. «Βρισκόμαστε στη φάση της αξιολόγησης, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί πολύ σύντομα και να έχουμε τις εταιρείες που θα αναλάβουν την εκτέλεση των δρομολογίων από τον Απρίλιο και μετά για δύο χρόνια.»
Για τη γραμμή Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος υπάρχουν τρεις ενδιαφερόμενοι (οι εταιρείες Athens Airways, Olympic Air και Sky Express) και σύντομα, με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των προσφορών, θα γνωρίζουμε και ποια εταιρεία θα αναλάβει από την 1η Απριλίου έως τις 31 Μαρτίου του 2012.
Επίσης στη συνάντηση με το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών, συζητήθηκαν θέματα που απασχολούν τους αγρότες και τα χρόνια οικονομικά προβλήματα της Ένωσης.
Σε ό,τι αφορά το ΣΧΟΠ επεσήμανε πως είχε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με Μηχανικούς, παρουσία του επάρχου και του δημάρχου Μύρινας, με στόχο «την αποτελεσματική αντιμετώπιση της οικιστικής κακοποίησης του Αιγαίου».
Στη συνάντηση με τους Μηχανικούς και τα μέλη του ΣΧΟΠ έγινε εκτενής συζήτηση και ζητήθηκε να επικρατήσει η κοινή λογική, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και της ιστορίας της Λήμνου. Τόνισε ότι τα Συμβούλια Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος (ΣΧΟΠ) αποτελούν ένα θεσμό, ο οποίος εξυπηρετεί το στόχο μας για «πράσινη» ανάπτυξη, για να υπάρξει τάξη στο οικιστικό χάος, στοχεύοντας στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων των νησιών μας. «Για τα θέματα αυτά», κατέληξε, «έχω αγωνισθεί χρόνια και δε λαμβάνω υπόψη μου κανένα κόστος και δεν αλλάζω θέση. Η Ελληνική Πολιτεία διά της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου έχει την ευθύνη της στελέχωσης του ΣΧΟΠ στο Αιγαίο και κανείς άλλος. Από την πλευρά τους οι μηχανικοί έχουν χρέος να εκπονούν και να υποβάλλουν μελέτες που να συνάδουν με την αρχιτεκτονική μορφολογία των νησιών και να είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς. Λυπάμαι, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία έξι χρόνια η πλειονότητα των οικοδομών που αναγέρθηκαν είναι απαράδεκτες. Αυτό δεν θα συνεχιστεί. Θα αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας.»
Τέλος, ο κ. Σηφουνάκης κατέληξε ενημερώνοντας ότι με εγκύκλιο που θα εκδοθεί, θα δίνεται η δυνατότητα της προσυνεργασίας των Μηχανικών με το ΣΧΟΠ. «Εφ’ εξής η Πολεοδομία θα πρέπει να λειτουργεί υπεύθυνα και όχι ως ανεύθυνος παρατηρητής. Το ΣΧΟΠ θα ελέγχει ως έχει χρέος την εκτέλεση των εγκεκριμένων μελετών με αυτοψίες που θα πραγματοποιούνται στη φάση ανέγερσης των νέων οικοδομικών έργων, έτσι ώστε να μην υπάρχει καμμία δυσλειτουργία ή καθυστέρηση.
πηγή εμπρος
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε φυσικά σε θέματα του Αιγαίου, στο οποίο - όπως σημείωσε - «θα στηρίξουμε το μοντέλο της “πράσινης” ανάπτυξης για τα νησιά, με την αξιοποίηση των συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων, που είναι το μοναδικό φυσικό τους κάλλος, ο πολιτισμός τους, η αρχιτεκτονική κληρονομιά τους κ.ά.. Το μοντέλο που προτείνουμε» - υποστήριξε ο υφυπουργός - «έχει στόχο τη μετατροπή των χαρακτηριστικών της νησιωτικότητας από μειονεκτήματα σε πλεονεκτήματα.»
Για την ακτοπλοΐα ο κ. Σηφουνάκης σημείωσε πως οι πολίτες και οι επισκέπτες της Λήμνου «υποφέρουν ακόμη από πράξεις και παραλείψεις της προηγούμενης κυβέρνησης. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ καλείται τώρα», είπε, «να επιλύσει ένα πρόβλημα χρονίζον, το οποίο τα τελευταία χρόνια διογκώθηκε με την εγκατάλειψη της λύσης που είχαμε δρομολογήσει την περίοδο 2000 - 2004.»
Επεσήμανε πως μεγάλος αριθμός των ακτοπλοϊκών γραμμών έχει δεσμευθεί με μακροχρόνιες συμβάσεις. Προς άμεση, όμως, επίλυση του προβλήματος των γραμμών που δεν έχουν κατακυρωθεί γιατί δεν υπήρξε ενδιαφέρον, αποφασίστηκε ότι με την επαναλειτουργία το Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα γίνει η επαναπροκήρυξή τους.
Σημείωσε ακόμη ότι μετά από σύσκεψη με την υπουργό Οικονομίας, Λούκα Κατσέλη, αποφασίστηκε να ξεκινήσει η επικαιροποίηση της μελέτης του Ινστιτούτου Μεταφορών, προκειμένου να δρομολογήσει τη ναυπήγηση νέων πλοίων.
«Βεβαίως θα απαιτηθεί αρκετό χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση ενός τέτοιου προγράμματος. Θα υπάρξει επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού της γραμμής Λαυρίου - Λήμνου για ένα επιπλέον δρομολόγιο, αλλά και δρομολογήσεις για όλο το Αιγαίο, όπου υπάρχει πρόβλημα.»
Για τα αεροπλάνα
Σε ό,τι αφορά στην αεροπορική σύνδεση, υπογράμμισε πως η τελική λύση θα δοθεί με το νέο διαγωνισμό ο οποίος είναι σε εξέλιξη και έχουν ήδη κατατεθεί οι προσφορές. «Βρισκόμαστε στη φάση της αξιολόγησης, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί πολύ σύντομα και να έχουμε τις εταιρείες που θα αναλάβουν την εκτέλεση των δρομολογίων από τον Απρίλιο και μετά για δύο χρόνια.»
Για τη γραμμή Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος υπάρχουν τρεις ενδιαφερόμενοι (οι εταιρείες Athens Airways, Olympic Air και Sky Express) και σύντομα, με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των προσφορών, θα γνωρίζουμε και ποια εταιρεία θα αναλάβει από την 1η Απριλίου έως τις 31 Μαρτίου του 2012.
Επίσης στη συνάντηση με το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών, συζητήθηκαν θέματα που απασχολούν τους αγρότες και τα χρόνια οικονομικά προβλήματα της Ένωσης.
Σε ό,τι αφορά το ΣΧΟΠ επεσήμανε πως είχε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με Μηχανικούς, παρουσία του επάρχου και του δημάρχου Μύρινας, με στόχο «την αποτελεσματική αντιμετώπιση της οικιστικής κακοποίησης του Αιγαίου».
Στη συνάντηση με τους Μηχανικούς και τα μέλη του ΣΧΟΠ έγινε εκτενής συζήτηση και ζητήθηκε να επικρατήσει η κοινή λογική, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και της ιστορίας της Λήμνου. Τόνισε ότι τα Συμβούλια Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος (ΣΧΟΠ) αποτελούν ένα θεσμό, ο οποίος εξυπηρετεί το στόχο μας για «πράσινη» ανάπτυξη, για να υπάρξει τάξη στο οικιστικό χάος, στοχεύοντας στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων των νησιών μας. «Για τα θέματα αυτά», κατέληξε, «έχω αγωνισθεί χρόνια και δε λαμβάνω υπόψη μου κανένα κόστος και δεν αλλάζω θέση. Η Ελληνική Πολιτεία διά της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου έχει την ευθύνη της στελέχωσης του ΣΧΟΠ στο Αιγαίο και κανείς άλλος. Από την πλευρά τους οι μηχανικοί έχουν χρέος να εκπονούν και να υποβάλλουν μελέτες που να συνάδουν με την αρχιτεκτονική μορφολογία των νησιών και να είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς. Λυπάμαι, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία έξι χρόνια η πλειονότητα των οικοδομών που αναγέρθηκαν είναι απαράδεκτες. Αυτό δεν θα συνεχιστεί. Θα αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας.»
Τέλος, ο κ. Σηφουνάκης κατέληξε ενημερώνοντας ότι με εγκύκλιο που θα εκδοθεί, θα δίνεται η δυνατότητα της προσυνεργασίας των Μηχανικών με το ΣΧΟΠ. «Εφ’ εξής η Πολεοδομία θα πρέπει να λειτουργεί υπεύθυνα και όχι ως ανεύθυνος παρατηρητής. Το ΣΧΟΠ θα ελέγχει ως έχει χρέος την εκτέλεση των εγκεκριμένων μελετών με αυτοψίες που θα πραγματοποιούνται στη φάση ανέγερσης των νέων οικοδομικών έργων, έτσι ώστε να μην υπάρχει καμμία δυσλειτουργία ή καθυστέρηση.
πηγή εμπρος