Η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα συνεδριάσει επί της υπόθεσης στις 15 Απριλίου 2010.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού διαπιστώθηκε -και μάλιστα από έγγραφα που εντοπίστηκαν κατά την έρευνα- συντονισμένη υποβολή ή μη δηλώσεων δρομολόγησης και προσφορών σε διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές, για παράδειγμα την περίοδο 2002 - 2008. Με απλά λόγια, όταν προκηρυσσόταν από το πρώην υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές των Κυκλάδων, οι εταιρείες ενημέρωναν η μία στην άλλη εάν θα υποβάλουν προσφορά, καθώς και το ύψος αυτής. Η συμφωνία εκ των προτέρων για τις προσφορές ή ακόμη και για τη μη υποβολή προσφορών ή για την εκ περιτροπής υποβολή τους συνιστά επί της ουσίας νόθευση των διαγωνισμών. Για να αντιληφθεί κανείς τις επιπτώσεις αρκεί να αναφερθεί ότι την περίοδο 2003 - 2008 καταβλήθηκαν από το ελληνικό Δημόσιο για τις άγονες γραμμές 256,2 εκατ. ευρώ.
Η δεύτερη κατηγορία που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλόοι είναι η συντονισμένη προσαρμογή τιμών στο αυξημένο κόστος των καυσίμων κατά την περίοδο 2006 - 2008. Δηλαδή οι εταιρείες συμφωνούσαν ότι σε περίπτωση αύξησης του κόστους καυσίμου, θα αύξαναν όλες κατά το ίδιο ποσοστό τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Δημητρα Mανιφαβα
http://www.kykladesnews.gr/%