19 Ιανουαρίου 2010

Επιστολή-παρέμβαση από το Επιμελητήριο Λέσβου

Διαβουλεύσεις μεταξύ υπουργείων για το μεταφορικό κόστος


Η πολυδιάσπαση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κάνει εξαιρετικά περίπλοκη υπόθεση την επίλυση του ζητήματος που έχει δημιουργηθεί με τις μεταφορές των φορτηγών από τα πλοία της ακτοπλοΐας. Η παρέμβαση του Επιμελητηρίου Λέσβου στο γενικό γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρης Χαλκιώτη, δεν είχε αποτέλεσμα, καθώς έως χθες το μεσημέρι δεν είχε δοθεί καμμία απάντηση.

Ο λόγος είναι ότι η απόφαση που ανατρέπει το υφιστάμενο καθεστώς λήφθηκε από τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Αθανάσιο Μπούσιο. Όμως το Λιμενικό Σώμα τώρα ελέγχεται από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Κατά συνέπεια, για να λυθεί το θέμα δεν αρκεί μόνο η πολιτική βούληση του υπουργείο Υποδομών, πρέπει να συμφωνήσει και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Το ‘ριξαν στις επιστολές…

Βλέποντας αυτήν τη δυστοκία το Επιμελητήριο Λέσβου, έστειλε επιστολή προς τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, και τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Νίκο Σηφουνάκη, ζητώντας να δώσουν λύση. Το ίδιο έγγραφο στάλθηκε και στους βουλευτές του νομού Λέσβου, τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Αθανάσιο Μπούσιο, και στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης. Παράλληλα, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου ζήτησε την παρέμβαση του ΕΟΑΕΝ, αφού το θέμα απασχολεί όλα τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου.
Μεταξύ άλλων, στην επιστολή υπογραμμίζεται ότι η απόφαση που απαγορεύει τη μεταφορά ρυμουλκούμενων οχημάτων πάνω στις καρότσες των φορτηγών έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση μεταξύ του επιχειρηματικού κόσμου του νομού μας.
Διότι δημιουργούνται τα παρακάτω προβλήματα:
- Μεγάλη αύξηση σε όλα γενικά τα αγαθά, αφού το μεταφορικό κόστος ενός τέτοιου ρυμουλκούμενου από Μυτιλήνη για Πειραιά ανέρχεται σε 600 ευρώ περίπου.
- Περαιτέρω μείωση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων που παράγονται στα νησιά μας.
- Κυκλοφοριακό πρόβλημα στις ανεπαρκείς χερσαίες περιοχές των λιμανιών των νησιών.
Το μέτρο αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις προσδοκίες των κατοίκων των ακριτικών νησιών μας για μείωση του μεταφορικού κόστους (μεταφορικό ισοδύναμο).
Τέλος, το Επιμελητήριο Λέσβου σημειώνει ότι το μέτρο αυτό πλήττει σοβαρά την οικονομία του νομού μας στην παρούσα κρίσιμη οικονομική συγκυρία που βρισκόμαστε. Συγκεκριμένα ζητάει τα κενά ρυμουλκούμενα οχήματα να θεωρούνται φορτία, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς τους από άλλα οχήματα όπως μέχρι σήμερα. Ταυτόχρονα, όμως, θα πρέπει να υποχρεώνονται οι εν λόγω μεταφορείς να τηρούν όλους τους κανόνες ασφαλείας