|
Η ποντοπόρος ναυτιλίας πηγαίνει υπό τη σκέπη της Λούκας Κατσέλη, υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Όμως το σπουδαιότερο κομμάτι για την ποντοπόρο είναι οι «μάχες» που δίνει στο εξωτερικό και ειδικότερα στα διεθνή fora, όπου καθορίζονται οι πολιτικές που θα ακολουθηθούν σε παγκόσμιο αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο, για θέματα ασφαλείας, ρύπανσης, ποινικοποίησης του ναυτικού επαγγέλματος, φόρων για τους ρύπους κα που έχουν και οικονομικές επιπτώσεις. Η Ελλάδα ως παγκόσμια ναυτική δύναμη αλλά και κυρίαρχος στην Ευρώπη στον κλάδο αυτό της οικονομίας εκπροσωπείτο από υψηλόβαθμούς Αξιωματικούς του Λιμενικού οι οποίοι έχουν δύο πτυχία ανώτατων σχολών τουλάχιστον, μιλούν ξένες γλώσσες και έχουν εξειδίκευση στα σοβαρά αυτά ζητήματα. Τώρα οι Λιμενικοί υπάγονται στο υπουργείο προστασίας του Πολίτη άρα παύουν να ασχολούνται με την ποντοπόρο ναυτιλία.
Θα πρέπει λογικά οι Αξιωματικοί του Λιμενικού να βάλουν στην άκρη την καριέρα τους, να αποκοπούν από το σώμα για κάποιους μήνες προκειμένου να ανέβουν στην Αθήνα για να εκπαιδεύσουν πολιτικούς υπαλλήλους για αυτά τα σοβαρά θέματα. Ολιγάριθμα μαθήματα για υποθέσεις που «καίνε».
Επίσης στην Ακτοπλοϊα το από εγκρίσεις δρομολογίων μέχρι θέματα ασφάλεια ς ήταν υπό την ευθύνη των Λιμενικών. Τώρα η διεύθυνση θαλασσίων συγκοινωνιών ανεβαίνει στην Λ. Κατσέλη. Και εκεί θα χρειαστούν «μαθήματα» σε υπαλλήλους χωρίς εμπειρία στο θέμα.
Όμως την Ακτοπλοϊα διεκδικούσε και ο Δημήτρης Ρέππας στο υπουργείο Υποδομών και Δικτύων.
Όσο αφορά τη φύλαξη, το Λιμενικό φαίνεται ότι θα έχει ευθύνη για ότι γίνεται μέσα στα λιμάνια, αλλά όχι για τον έλεγχο στην είσοδό τους στο χερσαίο μέρος. Άρα θα πρέπει να προσληφθούν ιδιωτικές εταιρείες.