25 Οκτωβρίου 2009

Ευνοημένοι αναμένεται να είναι οι ιδιοκτήτες καινούργιων αυτοκινήτων μικρού κυβισμού

ENTOΣ της εβδομάδας αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τις νέες ρυθμίσεις για τα νέα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας και την απόσυρση. Ευνοημένοι αναμένεται να είναι οι ιδιοκτήτες καινούργιων αυτοκινήτων μικρού κυβισμού, καθώς οι ανακοινώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Yπουργείου Περιβάλλοντος αναμένεται να περιλαμβάνουν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα παλαιότερων ετών και μεγάλου κυβισμού, μειώσεις τελών στα οχήματα μικρού κυβισμού και μηδενική επιδότηση για αγορά νέου Ι.Χ. άνω των 2.000 cc.

Αναλυτικότερα, η πρόταση που έχει κατατεθεί στο υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει μείωση των τελών κυκλοφορίας σε σχέση με τα προηγούμενα πράσινα τέλη για όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 1995 και μετά και έχουν κινητήρα με κυβισμό 1.350 κ. εκ.

Για την κατηγορία από 1.350 έως 1.928 κ. εκ. δεν προβλέπεται καμία τροποποίηση, ενώ αυξάνονται σημαντικά τα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα άνω των 1.929 κ. εκ.

Σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας που πλήρωσαν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για το 2009, σημειώνεται μείωση των ποσών που πρέπει να πληρώσουν για το έτος 2010 μόνον στα Ι.Χ. αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά την 1.1.2005, ανεξαρτήτως κυβισμού.

Ειδικά για τα αυτοκίνητα αυτά, η νέα πρόταση είναι ακριβώς ίδια με τα πράσινα τέλη κυκλοφορίας της προηγούμενης κυβέρνησης, δηλαδή δεν προβλέπεται καμία διαφοροποίηση.

Αντίθετα, προβλέπεται αύξηση για τα παλαιότερα του 2005 οχήματα, με βάση τον κυβισμό και την παλαιότητα και όχι τους εκπεμπόμενους ρύπους. Για τα παλιότερα προτείνεται μείωση από 25 έως 75 ευρώ για τα μικρού κυβισμού και αύξηση από 50 ΅εως 150 ευρώ για τα μεγαλύτερου κυβισμού.

Eτσι, αν για ένα Ι.Χ. 1.300 κυβικών που έχει κυκλοφορήσει προ του 2.000 ο ιδιοκτήτης του θα πλήρωνε με τη ρύθμιση Σουφλιά 212 ευρώ, θα κληθεί να πληρώσει 162 ευρώ, ενώ για ένα αντίστοιχο 2.000 κυβικών, θα πληρώσει 596 αντί των 546 ευρώ της ρύθμισης Σουφλιά.