5 Αυγούστου 2009

ΕΓΓΡΑΦΟ ΣΤΟ ΥΕΝ ΓΙΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ -ΕΓ-ΟΓ-ΤΑΧ ΜΕ ΜΥΤΙΛΗΝΗ (1)

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ

ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ-ΑΙΓΑΙΟΥ &

ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

-ΓΡΑΦΕΙΟ κ.ΥΠΟΥΡΓΟΥ

-ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ

κ. Π.Καμμένου

- ΓΡΑΦΕΙΟ Γ.Γκ. Χ.ΚΟΥΡΟΥΣΗ

-ΓΡΑΦΕΙΟ κ.Γ.Γ.Π.Β.ΑΙΓΑΙΟΥ

-ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΑΜΟΥ

κ. ΘΑΛ. ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ

κ. ΝΟΜΑΡΧΗ ΧΙΟΥ
-κ. ΝΟΜΑΡΧΗ ΛΕΣΒΟΥ


-κ.ΕΠΑΡΧΟ ΙΚΑΡΙΑΣ


-κ.ΕΠΑΡΧΟ ΛΗΜΝΟΥ






ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ-ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ

ΕΝΔΟΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΗΣΙΩΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ

ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

__________________

1)Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 7ης Δεκεμβρίου 1992 στα άρθρα 1-5 διασαφηνίζονται οι έννοιες των όρων «σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας», « υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας» και όλοι γενικά οι όροι της άρσης του καμποτάζ και της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών μελών.

2)Στο Ν.2932/2001 ΦΕΚ 145Α ή και επονομαζόμενο και Νόμο Παπουτσή-με τίτλο: Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές-Σύσταση Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής-Μετατροπή Λιμενικών Ταμείων σε Ανώνυμες Εταιρείες κ.α διατάξεις που τόσα προβλήματα έχει δημιουργήσει στα 8 χρόνια μη πιστής εφαρμογής του, στo άρθρο δεύτερο, παράγραφος 3 αναφέρεται επακριβώς :

-2-

«Το κράτος, οι οργανισμοί διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων και οι οργανισμοί της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτης και δεύτερης βαθμίδας, μεριμνούν στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη ,τη λειτουργία και οργάνωση των λιμένων, καθώς και για την εξασφάλιση υπό συνθήκες ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού της παροχής ασφαλών, σταθερών, αξιόπιστων και ποιοτικών θαλάσσιων υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων ,της προστασίας των συμφερόντων του επιβατικού κοινού, της οικονομικής ανάπτυξης των νησιών, της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της εδαφικής συνέχειας της χώρας.»

3)Στην παράγραφο 4 του ίδιου άρθρου -4- αναφέρεται η δημιουργία του Γενικού δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που καλύπτει τους λιμένες όλων ανεξαιρέτως των νησιών ,που καθορίζεται από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) μέχρι 31 Οκτωβρίου έκαστου έτους με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.Στην παράγραφο 6 του ίδιου άρθρου, αναφέρεται ότι με απόφαση του εκάστοτε υπουργού, ύστερα από γνώμη του ΣΑΣ, μπορεί να επιβάλλονται στους πλοιοκτήτες, υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας, για την εξυπηρέτηση λόγων δημοσίου συμφέροντος και περιλαμβάνουν χωρίς να δημιουργούν διακρίσεις ,όρους που αφορούν τους λιμένες, οι οποίοι επιβάλλεται να εξυπηρετούνται, την τακτική εξυπηρέτηση, τη συνέχεια, την συχνότητα και ικανότητα παροχής μεταφορικών υπηρεσιών, τα ναύλα και τη στελέχωση των πλοίων.

4)Στο άρθρο 8 : Σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, αναφέρεται ότι ο Υπουργός μπορεί να συνάπτει σύμβαση ή συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας 3-5 ετών για την αποκλειστική εξυπηρέτηση συγκεκριμένης γραμμής, όταν διαπιστώσει ότι αυτές που υποβλήθηκαν δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της συνέχειας και τακτικότητας του δικτύου, της πλήρους εξυπηρέτησης του μεταφορικού έργου, της ποιότητας και της τιμολόγησης της παροχής υπηρεσιών.

5)Οι παράγραφοι 2&4 του άρθρου 3,η παράγραφος 3 του άρθρου 4,η παράγραφος 3 του άρθρου 5,η παράγραφος 2 του άρθρου 7 και η προσθήκη της νέας παραγράφου στο άρθρο 8 του νόμου 2932/2001 τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 25-28 του Ν.3153/2003 ΦΕΚ 153Α , οι δε παράγραφοι 5 του άρθρου 4 και οι παράγραφοι 1 του άρθρου 5 και η παράγραφος 5 του άρθρου 8 αντικαταστάθηκαν με τα άρθρα 18 κ΄19 του Ν.3409/ 2005 ΦΕΚ 273 /2005

6)Με το ΠΔ 344/003 ΦΕΚ Α314 εναρμονίζεται η Ελληνική Νομοθεσία με

τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92 στις διαφορές της μεταφοράς επιβατών-εμπορευμάτων και θαλασσίων ενδομεταφορών μεταξύ των ηπειρωτικών λιμένων.

7)Με το άρθρο 27του Ν.3511/06 ΦΕΚ Α 258 :

<<Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος>>, τροποποιείται ξανά η παράγραφος 5 του άρθρου 8 του Ν.2932/01 στην οποία προστίθεται εδάφιο που αφορά την παράταση των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας μέχρι και 4 μήνες, αρχής γενομένης από την 1η /11/2006.

8)Από την πρώτη Υπουργική Απόφαση «Περί καθορισμού του Δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και διάκριση των τακτικών δρομολογιακών γραμμών σε κατηγορίες» αρ.Απόφασης 3332.3/10/28.11.01 που αφορούσε την εφαρμογή του δικτύου απο 01/11/2002-31/10/2003 ,μέχρι σήμερα 2009, που αφορά την εφαρμογή του δικτύου από 01/11/2008-31/10/2009 αρ. Απόφασης 3331.1/01/2007 ΦΕΚ Β 52/2008 και για7 συναπτά

έτη, στην παράγραφο 3 ανακυκλώνεται συνεχώς η επίμαχη πρόταση :

Προκειμένου να διασφαλισθεί η συνοχή του νησιωτικού χώρου και η εδαφική συνέχεια της χώρας αξιολογείται το δίκτυο που προκύπτει από την παράγραφο 2 με κριτήρια την ποιότητα προσφοράς ως προς την συνεκτικότητα του δικτύου για την κάλυψη της ζήτησης μετακινήσεων επιβατών και φορτίων, την συχνότητα εκάστης σύνδεσης, την κατανομή χωρητικότητας και τις δυνατότητες των λιμενικών υποδομών.

Ειδικότερα ελέγχεται εάν:

Α)Οι νησιωτικοί λιμένες που αποτελούν έδρα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ή

Επαρχείου, συνδέονται καθημερινά με ηπειρωτικά λιμάνια καθ’ όλο το έτος με μια

τουλάχιστον κύρια γραμμή.

Β)Τα υπόλοιπα νησιά του Παραρτήματος Α, συνδέονται τουλάχιστον τρείς(3) ημέρες την εβδομάδα με την έδρα της Ν.Α ή του Επαρχείου που υπάγονται διοικητικά καθόλο το έτος με τοπικές γραμμές.

Γ)Τα νησιά που ανήκουν Διοικητικά στην αυτή Περιφέρεια, συνδέονται ΑΠΑΞ της εβδομάδος απευθείας ή με ανταπόκριση με την έδρα της Περιφέρειας.

Δ)Εξυπηρετούνται επιμέρους συνδέσεις μεταξύ των νησιών που κρίνονται από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών απαραίτητες ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ.

Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ

_____________

Με τις Προσκλήσεις για σύναψη σύμβασης Δημόσιας Υπηρεσίας των Δ/νσεων Μεταφορών των Υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και σήμερα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, από το 2003 μέχρι σήμερα 2009, καλούνται οι πλοιοκτήτες που ενδιαφέρονταν να υποβάλλουν αιτήσεις -φακέλους προκειμένου να δρομολογήσουν πλοία τους συνάπτοντας είτε μονοετείς, είτε 2ετείς, είτε 3ετείς, είτε 5ετείς και τα τελευταία χρόνια 12ετείς συμβάσεις εξυπηρέτησης κύριων ή περιφερειακών γραμμών εφαρμογής του εκάστοτε δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Παρά τις νομοθετικές διατάξεις και τις Υπουργικές αποφάσεις που σας προαναφέραμε προκειμένου να δείξουμε την πρόβλεψη και την πρόνοια του νομοθέτη για το δίκιο των αιτημάτων μας, κατά την εφαρμογή της τρίτης φάσης του Νόμου 2932/01 ,του άρθρου 8,δηλαδή της επιδότησης των γραμμών χωρίς οικονομικό ενδιαφέρον, γίνεται κατ’ εξακολούθηση διάκριση και επιλογή δρομολογιακών γραμμών, ερήμην της επίσημης γνώμης και των πραγματικών αναγκών των νομών της κάθε Περιφέρειας, κι ας αναφέρεται στo άρθρο δεύτερο, παράγραφος 3 του ανωτέρω νόμου ότι <<οι οργανισμοί της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτης και δεύτερης βαθμίδας, μεριμνούν στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους για την εξασφάλιση υπό συνθήκες ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού της παροχής ασφαλών, σταθερών, αξιόπιστων και ποιοτικών θαλάσσιων υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων ,της προστασίας των συμφερόντων του επιβατικού κοινού, της οικονομικής ανάπτυξης των νησιών, της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της εδαφικής συνέχειας της χώρας.»

Και εκτός από τις κατάφορες διακρίσεις στις επιλογές των δρομολογίων, εις βάρος των νησιών του νομού μας, που τις γνωστοποιήσαμε και τις επικαιροποιήσαμε

με 10άδες έγγραφα και αποφάσεις του Νομαρχιακού και του Επαρχιακού Συμβουλίου του Νομού Σάμου, γίνονται κατάφορες διακρίσεις καί στην επιλογή του τύπου των επιδοτούμενων πλοίων.

Έτσι για μεν τις γραμμές που εξυπηρετούν τα νησιά της Π.Β Αιγαίου γίνεται χρήση υπέργηρων συμβατικών Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων, χαμηλής ταχύτητας και κόστους, σε σχέση με τα προσφερόμενα μισθώματα που έχουν αυξηθεί υπέρογκα την τελευταία 5ετία, για δε τα νησιά της Π.Ν.Αιγαίου που την αποτελούν οι νομοί Δωδεκανήσου & Κυκλάδων η εξυπηρέτηση γίνεται με Νέας Τεχνολογίας ταχύπλοα Ε/Γ-Ο/Γ.

Εάν έχουμε την υπομονή και διαβάσουμε όλες τις μέχρι σήμερα προκηρύξεις όλων των γραμμών από τα συναρμόδια υπουργεία, θα παρατηρήσουμε ότι από το 2005 μέχρι σήμερα, στις μεν επιδοτούμενες δρομολογιακές γραμμές της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με έδρες την ΣΥΡΟ και την ΡΟΔΟ γίνεται αναφορά στην χρήση Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ σκάφους, εκτός της κάλυψης των αναγκών με συμβατικό Ε/Γ-Ο/Γ, στις δε δρομολογιακές γραμμές της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, δεν γίνεται καμία αναφορά στην χρήση ταχυπλόων σκαφών, αντίθετα τα επιδοτούμενα πλοία έχουν μέσο όριο ηλικίας περίπου 35 έτη.

Συγκεκριμένα:

1)Με την ΔΜ/Φ.231.91/9390/18.10.2005 Απόφαση του ΥΠΑΙ&ΝΠ που αφορά τον Διεθνή δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό της 15/06/2005 για σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας από 01/11/2005-31/10/2006 κατακυρώθηκε για την γραμμή: ΡΟΔΟΣ-ΜΕΓΙΣΤΗ (ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ) εκτός από την εταιρεία ΛΑΝΕ με τρία(3) δρομολόγια από και προς το νησί σε συνέχεια του δρομολογίου από τον Πειραιά με τα Ε/Γ-Ο/Γ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ & ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ,έναντι 7199€ και άλλο δρομολόγιο,στην εταιρεία ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ Ν.Ε και συγκεκριμένα ένα(1) δρομολόγιο/εβδομάδα από 15/5-15/10 με το Ε/Γ-Ο/ΓΚΑΤ. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ΕΞΠΡΕΣ. έναντι 7.200€/ δρομολόγιο.

2)Με την ΔΜ/Φ.231.09/10157/14-11-2005 Πρόσκληση ενδιαφερομένων πλοιοκτητών για εκτέλεση δρομολογίων με επιδότηση από 1/1/2006-31/10/2006 δηλαδή έξτρα από την προκήρυξη του διαγωνισμού ΔΜ/Φ.231.01/5133/24-05-2005 που διενεργήθηκε στις 15-06-2005 και κατακυρώθηκε με την ως άνω με α/α 1αναφερθείσα απόφαση, το Υπουργείο προτίθετο να προβεί με την διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, στη σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με επιδότηση για δύο (2) εντελώς νέες γραμμές που αφορούσαν την γραμμή:

ΚΩΣ-ΝΙΣΥΡΟΣ-ΤΗΛΟΣ-ΣΥΜΗ-ΡΟΔΟΣ και επιστροφή με Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο για δύο (2) δρομολόγια και 7.700€/δρομολόγιο, και τη γραμμή :ΡΟΔΟΣ-ΚΩΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΛΕΡΟΣ-ΛΕΙΨΟΙ-ΠΑΤΜΟΣ και επιστροφή με Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ ή αντίστοιχα με Ε/Γ-Ο/Γ συμβατικό αλλά με ταχύτητα > των 25 ν.μ/ώρα. για 2 δρομολόγια και 8.000 €/δρομολόγιο.

3)Ομοίως και στην προκήρυξη ΔΜ/Φ.231.01/8117/25.09.2006 του ΥΠ.ΑΙ & Ν.Π που αφορά τον διαγωνισμό της 20/11/2006 για τις δρομολογιακές γραμμές του 2007 εντάχθηκαν στον πίνακα των ακτοπλοϊκών γραμμών σύναψης συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας οι ως άνω περιγραφείσες α/α 1 & 2 γραμμές.

4)Ομοίως και στην προκήρυξη ΔΜ/Φ.231.01/1055/06.02.2007 του ΥΠ.ΑΙ & Ν.Π που αφορούσε τον διαγωνισμό της 16 Μαρτίου 2007.

5)Ομοίως και στην προκήρυξη ΔΜ/Φ.231.41/9898/04 .10.2007 του ΥΠ.ΑΙ&Ν.Π που αφορούσε τον διαγωνισμό της 22 Οκτωβρίου 2007 για αποκλειστική εξυπηρέτηση 14 ακτοπλοϊκών γραμμών , σε δύο(2) απο αυτές: ΡΟΔΟΣ-ΜΕΓΙΣΤΗ (ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ) και επιστροφή και : ΡΟΔΟΣ-ΚΩΣ-ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΛΕΡΟΣ-ΛΕΙΨΟΙ-ΠΑΤΜΟΣ και επιστροφή εζητείτο για την κάλυψή τους Ε.Γ-Ο.Γ ΤΑΧ.

6)Ομοίως και στην προκήρυξη ΔΜ/Φ.231.01/11184/12 Νοεμβρίου 2007 του ΥΠ.ΑΙ & Ν.Π που αφορούσε τον διαγωνισμό της 08 Ιανουαρίου 2008 οι ανωτέρω δύο(2) γραμμές καλύφθηκαν με Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ και επιδοτήθηκαν με 9.100€ και 15.400€/δρομολόγιο αντίστοιχα.

7)Ομοίως και στην προκήρυξη ΔΜ/Φ.231.01/2672/14.03.2008 του ΥΠΑΙ&ΝΠ που αφορούσε τον διαγωνισμό της 7ης Μαίου 2008

8)Ομοίως και στην προκήρυξη ΔΜ/Φ231.01/4403/05.05.2008 του ΥΠΑΙ &ΝΠ που αφορούσε τον διαγωνισμό της 30 Ιουνίου 2008 που αφορούσε την δρομολογιακή γραμμή :ΡΟΔΟΣ-ΚΩΣ-ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΛΕΡΟΣ-ΛΕΙΨΟΙ-ΠΑΤΜΟΣ στην οποία προστέθηκε και το ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ

9)Στον διαγωνισμό της 20ης Οκτωβρίου 2008, που αφορούσε την προκήρυξη ΔΜ/Φ231.01/8902/10 Σεπτεμβρίου 2008,εκτός των ως άνω περιγραφέντων δρομολογιακών γραμμών με Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ,προστέθηκε και η δρομολογιακή γραμμή: ΡΟΔΟΣ-ΧΑΛΚΗ-ΤΗΛΟΣ-ΝΙΣΥΡΟΣ-ΚΩΣ και επιστροφή με 14.900€/δρομολόγιο και επιδότηση 3 δρομολογίων /εβδομάδα πλέον ενός ελέυθερου δρομολογίου κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου.

10)Στην Προκήρυξη ΔΜ/Φ.231.01/135/09 Ιανουαρίου 2009 ,που αφορούσε τον διαγωνισμό της 11ης Μαρτίου 2009 του ΥΠΑΙ&ΝΠ καθώς και του επαναληπτικού που αφορούσε 16 δρομολογιακές γραμμές, για σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας μέχρι 12 ετών:

1)Η γραμμή: ΡΟΔΟΣ-ΧΑΛΚΗ-ΤΗΛΟΣ-ΝΙΣΥΡΟΣ-ΚΩΣ και επιστροφή, κατακυρώθηκε στην ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ και στο Ε/Γ-Ο/Γ ΚΑΤ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ PRIDE έναντι 14.900€/δρομολόγιο,

2)Η γραμμή: ΡΟΔΟΣ -ΚΩΣ -ΚΑΛΥΜΝΟΣ - ΛΕΡΟΣ - ΛΕΙΨΟΙ - ΠΑΤΜΟΣ-ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ στην ως άνω εταιρεία και πλοίο, έναντι 21.700€/δρομολόγιο, για δε τις δρομολογιακές γραμμές που εξυπηρετούν την ενδοεπικοινωνία των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με έδρα την Σύρο, παρόλο που στον ανωτέρω διαγωνισμό της προκήρυξης της 9ης Ιανουαρίου 2009 ΔΜ/Φ.231.01/135 δεν εζητείτο πλοίο Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ, εντούτοις η επιτροπή αξιολόγησης των προσφορών, κατακύρωσε τις ζητούμενες δρομολογιακές γραμμές σε ναυτιλιακές εταιρείες που δήλωσαν Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧΥΠΛΟΑ, ως εξής:

3)ΣΥΡΟΣ - ΤΗΝΟΣ - ΑΝΔΡΟΣ στο Ε/Γ - Ο/Γ ΤΑΧ ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ της Ν.Ε ΛΕΣΒΟΥ Α.Ε έναντι 8.377,00 €/δρομολόγιο.

4)ΣΥΡΟΣ-ΚΥΘΝΟΣ-ΚΕΑ-ΛΑΥΡΙΟ στο Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ της Ν.Ε ΛΕΣΒΟΥ Α.Ε έναντι 13.659,00€/δρομολόγιο.

5)ΣΥΡΟΣ-ΠΑΡΟΣ-ΝΑΞΟΣ-ΔΟΝΟΥΣΑ-ΑΙΓΙΑΛΗ-ΚΑΤΑΠΟΛΑ-ΚΟΥΦΟΝΗΣΙΑ ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ-ΗΡΑΚΛΕΙΑ-ΝΑΞΟΣ-ΠΑΡΟΣ-ΣΥΡΟΣ στο Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ της Ν.Ε ΛΕΣΒΟΥ Α.Ε έναντι 23.129,00€/δρομολόγιο

6) ΣΥΡΟΣ-ΠΑΡΟΣ-ΝΑΞΟΣ-ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ-ΣΙΚΙΝΟΣ-ΙΟΣ -ΘΗΡΑΣΙΑ-ΘΗΡΑ –ΑΝΑΦΗ στο Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ.ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ της Ν.ΕΤΑΙΡΕΙΑΣΛΕΣΒΟΥ Α.Ε έναντι 27.501,00€ /δρομολόγιο.

7) ΣΥΡΟΣ-ΚΥΘΝΟΣ-ΚΕΑ-ΛΑΥΡΙΟ στο Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ. ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι της ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΕΣΒΟΥ Α.Ε έναντι 13.659,00€ /δρομολόγιο.

8) ΣΥΡΟΣ - ΠΑΡΟΣ - ΝΑΞΟΣ - ΙΟΣ - ΣΙΚΙΝΟΣ - ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ-ΚΙΜΩΛΟΣ - ΜΗΛΟΣ στο Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ. ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι της ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΕΣΒΟΥ Α.Ε έναντι 27.537,00€/δρομολόγιο.

9) ΣΥΡΟΣ-ΠΑΡΟΣ-ΣΕΡΙΦΟΣ-ΣΙΦΝΟΣ-ΚΙΜΩΛΟΣ-ΜΗΛΟΣ στο Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ. ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι της ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΕΣΒΟΥ Α.Ε έναντι 23.129,00€/δρομολόγιο

10) ΣΥΡΟΣ-ΤΗΝΟΣ-ΑΝΔΡΟΣ στο Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ. ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι της ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΕΣΒΟΥ Α.Ε έναντι 8.377,00€/δρομολόγιο .

11)ΣΥΡΟΣ-ΤΗΝΟΣ-ΑΝΔΡΟΣ στο Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ HIGH SPEED I της ANEK AE έναντι 7.449,00€/δρομολόγιο

12) ΣΥΡΟΣ-ΚΥΘΝΟΣ-ΚΕΑ-ΛΑΥΡΙΟ στο Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ. HIGH SPEED I της ANEK AE έναντι 12.440,00€ /δρομολόγιο.

13) ΣΥΡΟΣ - ΠΑΡΟΣ - ΝΑΞΟΣ - ΔΟΝΟΥΣΑ - ΑΙΓΙΑΛΗ -ΚΑΤΑΠΟΛΑ-ΚΟΥΦΟΝΗΣΙΑ ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ-ΗΡΑΚΛΕΙΑ-ΝΑΞΟΣ-ΠΑΡΟΣ-ΣΥΡΟΣ στο Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ. HIGH SPEED I της ANEK AE έναντι 21.149,00€ /δρομολόγιο.

14) ΣΥΡΟΣ-ΠΑΡΟΣ-ΝΑΞΟΣ-ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ-ΣΙΚΙΝΟΣ-ΙΟΣ-ΘΗΡΑΣΙΑ-ΘΗΡΑ-ΑΝΑΦΗ στο Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ HIGH SPEED I της ANEK AE έναντι 25.190,00€ /δρομολόγιο.

15) ΣΥΡΟΣ-ΝΑΞΟΣ-ΙΟΣ-ΘΗΡΑ-ΣΙΚΙΝΟΣ-ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ-ΚΙΜΩΛΟΣ-ΜΗΛΟΣ στο Ε/Γ-Ο/Γ HIGH SPEED I της ANEK AE έναντι 27.850,00€ /δρομολόγιο, πλέον των πυκνών δρομολογιακών γραμμών που συνδέουν τα ανωτέρω νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με τον Πειραιά, την Σύρο και την Ρόδο, έδρες της Περιφέρειας με συμβατικά Ε/Γ-Ο/Γ αλλά και συμβατικά Νέας Τεχνολογίας υψηλής ταχύτητας πλοία, στις γραμμές κορμού.

Μετά τα ανωτέρω εκτενώς και αναλυτικώς αναφερθέντα αποδεικνύεται ξεκάθαρα η πρόθεση της πολιτείας να επιδίδεται σε διακρίσεις, εις βάρος των νησιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου με την δημιουργία Περιφερειών δύο(2) ταχυτήτων

σ’ ότι αφορά την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, την εδαφική και κοινωνική συνοχή των νησιών, σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα και το Κέντρο.

Κατόπιν τούτων,

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ

Την άμεση προκήρυξη επιδοτούμενης δρομολογιακής γραμμής που θα συνδέει ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΣ και ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΩΣ και ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ,κατ΄ελάχιστο, τις Πρωτεύουσες των νομών και των Επαρχείων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου (Ικαρία-Σάμος-Χίος-Λέσβος-Λήμνος)μεταξύ τους και με την έδρα της Περιφέρειας (Μυτιλήνη),με Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧΥΠΛΟΟ κατηγορίας ταχύτητας HIGH SPEED CRAFT, με αυθημερόν επιστροφή, ώστε να διακινούνται καθημερινά και απρόσκοπτα οι πολίτες της Περιφέρειας προκειμένου να διατηρηθεί η εδαφική , οικονομική και κοινωνική συνοχή των νησιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.

Εάν η Πολιτεία αρνηθεί να ικανοποιήσει το ανωτέρω απόλυτα δίκαιο και καθολικό

αίτημα των πολιτών του Νομού Σάμου, τότε δεν απομένει άλλο από το να

προχωρήσουμε δυναμικά στο αίτημα της μετάθεσής μας από την Περιφέρεια Β.Αιγαίου, που δεν μας εξυπηρετεί και μάλλον μας δημιουργεί σημαντικά προβλήματα, στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Η ένταξή μας στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου εξασφαλίζει την καθημερινή μας σύνδεση με τα Κέντρα της Περιφέρειας και συμβαδίζει με την ιστορία μας, τις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτιστικές θρησκευτικές σχέσεις και διαδρομές των ανθρώπων του Νομού μας.

Υπενθυμίζουμε ότι, ότι έχει δοκιμασθεί και επιβιώσει στο χρόνο, συνήθως είναι πολύ πιο δυνατό και γόνιμο απ’ ότι γεννιέται στον πολιτικό πιλοτικό δοκιμαστικό σωλήνα, για να εξυπηρετήσει αθροιστικά ,πληθυσμιακά ή και άλλα συγκυριακά στοχεύματα που δεν εξυπηρετούν εντέλει τις τοπικές κοινωνίες και την προοπτική τους.

Με εκτίμηση

Εμμανουήλ Ν. Κάρλας

Νομάρχης

Σάμου,Ικαρίας & Φούρνων-Κορσεών