AMEΣH ήταν η αντίδραση της Πανελλήνιας Eνωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού εξαιτίας του περιεχομένου εγκυκλίου του Yπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με το οποίο είναι στην ευθύνη των πλοιάρχων το «τσεκάρισμα» της ορθότητας των ναυτικών χαρτών αλλά και στοιχείων που χρησιμοποιούν για τη χάραξη πορείας.
Η Πανελλήνια Eνωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) σημείωσε το «ανεδαφικό» του περιεχομένου της σχετικής εγκυκλίου επισημαίνοντας τις ανυπέρβλητες τεχνικές και άλλες δυσκολίες, μη αφήνοντας περιθώριο για παρανοήσεις περί του αδύνατου της εφαρμογής της εγκυκλίου. Σύμφωνα με εκτιμήσεις έγκυρων κύκλων η απάντηση στην εγκύκλιο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ήσσονος σημασίας αν δεν ερχόταν χρονικά κοντά με την υπόθεση της διερεύνησης από το ΑΣΝΑ του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου στη Σαντορίνη, όπου μεταξύ των άλλων στο πόρισμα γίνεται δεκτό το εσφαλμένο των χαρτών που χρησιμοποιήθηκαν. Η ΠΕΠΕΝ πάντως σημειώνει ότι είναι αδύνατο να ελεγχθούν από τους πλοιάρχους ή από τις εταιρίες τα στοιχεία των χαρτών, καθώς αφενός δεν είναι μέρος των καθηκόντων τους και αφετέρου δεν υπάρχουν οι τεχνολογικές και επιστημονικές δυνατότητες περί αυτού. Στο μεταξύ χθες η ΠΕΠΕΝ με ανακοίνωσή της σχολίασε το πρόσφατο πόρισμα του ΑΣΝΑ για το ατύχημα του "SEA DIAMOND». Ειδικότερα αναφέρει τα ακόλουθα: «Μας προκαλεί λύπη το γεγονός, ότι η έκθεση του ΑΣΝΑ που διερεύνησε τα αίτια και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το ναυτικό ατύχημα του "SEA DIAMOND», προβαίνει σε καταλογισμό ευθυνών στον πλοίαρχο και στον ύπαρχο, παραβλέποντας το αναμφισβήτητο γεγονός της εσφαλμένης εγγραφής στον χάρτη του βάθους του πυθμένα, όπου επήλθε η πρόσκρουση του πλοίου. Oμως η λανθασμένη αυτή εγγραφή του ισχύοντος χάρτη, που είχε εκδώσει η Υδρογραφική Υπηρεσία, ήταν εκείνη στην οποία ώφειλαν να στηριχτούν και στηρίχθηκαν ο πλοίαρχος και οι αξιωματικοί γέφυρας για να πιστεύουν ότι το πλοίο θα διέλθει με ασφάλεια. Αν ο χάρτης είχε συνταχθεί σωστά, όπως θα έπρεπε να είχε γίνει, δεν θα είχε συμβεί το παραμικρό. Είναι ολοφάνερη η προσπάθεια να αποσιωποιηθούν οι μεγάλες ευθύνες και παραλείψεις των κρατικών αρχών. Στην ίδια προσπάθεια εντάσσεται και η δήθεν άγνοια και μη ενημέρωση της τοπικής λιμενικής αρχής για τα διαδραματιζόμενα μπροστά της. Η στοχοποίηση του πλοιάρχου και των αξιωματικών γεφύρας με υπονοούμενα, αντιφατικές σκέψεις και αστήρικτες κρίσεις, δεν συμβάλλει στην αναζήτηση της αλήθειας. Τελικά, δεν “αρμενίζουμε στραβά” αλλά “στραβός ήταν ο γιαλός”, έτσι όπως τον παρουσίαζαν αυτοί που έφτιαξαν τον χάρτη». |