18 Μαρτίου 2009

Η πώληση της Ο.Α. σε ιδιωτική εταιρία, γεννά ερωτηματικά

Την αγωνία των κατοίκων των μικρών νησιών της Δωδεκανήσου για να μην διακοπή η αεροπορική σύνδεση με τα άλλα νησιά και την Αθήνα εξέφρασε με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής κ. Νικητιάδης.

Ο κ. Νικητιάδης με την ερώτησή του ζητά να μάθει αν με την πώληση της Ολυμπιακής η κυβέρνηση έχει φροντίσει να διασφαλίσει τα συμφέροντα των μικρών νησιών.

Ειδικότερα ο κ. Νικητιάδης στην ερώτηση του αναφέρει: «Η πώληση της Ο.Α. σε ιδιωτική εταιρία, γεννά ερωτηματικά για το μέλλον των πτήσεων αυτών, ενόψει μάλιστα της τουριστικής περιόδου και της μεγάλης οικονομικής κρίσης η οποία αναμένεται να πλήξει σε σημαντικό βαθμό τον τουριστικό τομέα. Μια ενδεχόμενη μείωση των αεροπορικών συνδέσεων του Καστελόριζου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Λέρου και της Αστυπάλαιας με την Αθήνα, τη Ρόδο και την Κω, θα έχει ως συνέπεια να κορυφωθεί το αίσθημα απομόνωσης, καθιστώντας τους κατοίκους ομήρους των θαλασσοταραχών, και της ανασφάλειας για λόγους υγείας και επικοινωνίας. Επίσης θα οδηγήσει στην μείωση των εμπορικών συναλλαγών, την αποθάρρυνση των επενδύσεων και σε δυσμενέστατες επιπτώσεις στον τουρισμό».

Με δεδομένη την προβληματική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των νησιών της Δωδεκανήσου ο κ. Νικητιάδης υπογραμμίζει τα παρατράγουδα που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια με τις επιδοτούμενες «άγονες» γραμμές και καλεί τον αρμόδιο Υπουργό να λάβει τα απαραίτητα μέτρα που θα διασφαλίσουν την συνέχιση των αεροπορικών δρομολογίων από την ανάδοχο εταιρία της Ολυμπιακής.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης του Βουλευτή κ. Νικητιάδη είναι το εξής:

Κύριε Υπουργέ

Στο κατακόρυφο έχει φτάσει η αγωνία και η ανησυχία των κατοίκων των μικρών νησιών της Δωδεκανήσου μετά την ανακοίνωση από την κυβέρνηση της επίτευξης συμφωνίας για πώληση της Ολυμπιακής. Αιτία η αεροπορική σύνδεση των νησιών του Νομού με την Αθήνα, την Ρόδο και τη Κω, με ειδικώς επιδοτούμενο πρόγραμμα που διασφαλίζει την επικοινωνία των μικρών νησιών με τα μεγαλύτερα και την πρωτεύουσα.

Η πώληση της Ο.Α. σε ιδιωτική εταιρία, γεννά ερωτηματικά για το μέλλον των πτήσεων αυτών, ενόψει μάλιστα της τουριστικής περιόδου και της μεγάλης οικονομικής κρίσης η οποία αναμένεται να πλήξει σε σημαντικό βαθμό τον τουριστικό τομέα. Μια ενδεχόμενη μείωση των αεροπορικών συνδέσεων του Καστελόριζου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Λέρου και της Αστυπάλαιας με την Αθήνα, τη Ρόδο και την Κω, θα έχει ως συνέπεια να κορυφωθεί το αίσθημα απομόνωσης, καθιστώντας τους κατοίκους ομήρους των θαλασσοταραχών, και της ανασφάλειας για λόγους υγείας και επικοινωνίας. Επίσης θα οδηγήσει στην μείωση των εμπορικών συναλλαγών, την αποθάρρυνση των επενδύσεων και σε δυσμενέστατες επιπτώσεις στον τουρισμό.

Με δεδομένα τα προβλήματα που υφίστανται οι νησιώτες τα τελευταία χρόνια στο ακτοπλοϊκό εξαιτίας της πολιτικής της κυβέρνησης και τα παρατράγουδα με τις επιδοτούμενες λεγόμενες άγονες γραμμές, η εφαρμογή μιας ανάλογης διαδικασίας και στις αντίστοιχες αεροπορικές συνδέσεις, μόνο προβληματισμό μπορεί να προκαλέσει ως προς την αποτελεσματικότητά της.

Επειδή τα νησιά της Δωδεκανήσου και ιδίως τα μικρότερα που αντιμετωπίζουν και τα πιο σοβαρά προβλήματα, τα πέντε χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, βιώνουν συνεχώς την ανασφάλεια και την απομόνωση,

Ερωτάστε

- Πως διασφαλίζετε την απρόσκοπτη αεροπορική σύνδεση των νησιών της Δωδεκανήσου μετά την πώληση της Ολυμπιακής και με ποιους όρους;

- Θα διασφαλίσετε με όρους που θα θέσετε στην προς υπογραφή σύμβαση, τη δέσμευση του νέου κυρίου της Ο.Α. και οιουδήποτε μελλοντικού, να συνεχίσουν να εκτελούν τουλάχιστον τα συγκεκριμένα δρομολόγια που υπάρχουν σήμερα και με την ίδια έκπτωση στα εισιτήρια που ισχύει σήμερα;