10 Μαρτίου 2009

Απόφαση-«πλυντήριο» για παράνομες προσλήψεις σε δημοτικές επιχειρήσεις

Απόφαση «πλυντήριο» που "θεραπεύει" όλες τις ...παρανομίες της αυτοδιοίκησης σχετικά με την πρόσληψη προσωπικού σε δημοτικές επιχειρήσεις εξέδωσε το ελεγκτικό συνέδριο (2/13-1-2009 Τμήμα Ι) και δημιουργεί μια νέα κατάσταση πραγμάτων για το προσωπικό που μεταφέρεται στον οικείο ΟΤΑ ή στα νομικά του πρόσωπα κοινοποιήθηκε χθες στον Αντιδήμαρχο του Δήμου Ροδίων κ Στ. Καρίκη και αναμένεται να βρει εφαρμογή σε δεκάδες περιπτώσεις υπαλλήλων που πονοκεφαλιάζουν και τη δημοτική αρχή του δήμου Ροδίων.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη απόφαση καλούνται τα μέλη της επιτροπής του ελεγκτικού συνεδρίου να μην εξετάζουν τον τρόπο πρόσληψης των εργαζομένων στις δημοτικές επιχειρήσεις και να εξετάζουν μόνο τη σχέση εργασίας και το γεγονός ότι αυτοί εργάζονταν με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, την 31 Δεκεμβρίου 2005.
Ειδικότερα προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι «για την μεταφορά προσωπικού στους ΟΤΑ, αρκεί το πραγματικό γεγονός της απασχόλησης αυτού στις οικείες δημοτικές επιχειρήσεις με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου μέχρι 31.12.2005, χωρίς να απαιτείται επιπρόσθετα οι εν λόγω εργαζόμενοι να έχουν προσληφθεί κατόπιν τήρησης των νόμιμων διαδικασιών, αφού τέτοια προϋπόθεση δεν τάσσεται ρητά ούτε συνάγεται από το σκοπό του νόμου, ο οποίος προδήλως συνίστατο στην τακτοποίηση του εν λόγω προσωπικού, λόγω της κατά κανόνα μακροχρόνιας απασχόλησης του στις οικείες δημοτικές επιχειρήσεις».
Κάτω από τη συγκεκριμένη προσέγγιση αλλάζουν πλέον τα δεδομένα των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ροδίων, το οποίο θα κληθεί να επανεξετάσει τις αποφάσεις του στο βαθμό που έχουν αποκλειστεί εργαζόμενοι λόγω κάποιων «ελαττωμάτων» στις προσλήψεις τους.
Στην απόφαση αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα εξής:
«�η δυνατότητα μεταφοράς αφορά αποκλειστικά στο προσωπικό που υπηρετούσε στις εν λόγω επιχειρήσεις με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου μέχρι 31.12.2005 και πραγματοποιείται ύστερα από απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, αφού ληφθούν υπόψη οι υφιστάμενες ανάγκες του οικείου O.T.A. και των νομικών του προσώπων. Tο μεταφερόμενο προσωπικό καταλαμβάνει είτε κενές οργανικές θέσεις είτε με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου συνιστώμενες προσωρινές θέσεις προσωποπαγείς θέσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ενώ το υπόλοιπο - μη μεταφερόμενο - προσωπικό απολύεται. Περαιτέρω, για την κατά τα ανωτέρω μεταφορά προσωπικού αρκεί το πραγματικό γεγονός της απασχόλησης αυτού στις οικείες δημοτικές επιχειρήσεις με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου μέχρι 31.12.2005, χωρίς να απαιτείται επιπρόσθετα οι εν λόγω εργαζόμενοι να έχουν προσληφθεί στις δημοτικές επιχειρήσεις κατόπιν τήρησης των νόμιμων διαδικασιών, αφού τέτοια προϋπόθεση δεν τάσσεται ρητά ούτε συνεπάγεται από το σκοπό του νόμου, ο οποίος προδήλως συνίστατο στην τακτοποίηση του εν λόγω προσωπικού, λόγω της κατά κανόνα μακροχρόνιας απασχόλησής του στις οικείες δημοτικές επιχειρήσεις. Eπομένως, τυχόν μη τήρηση, κατά την πρόσληψη των εν λόγω εργαζομένων σε δημοτική επιχείρηση με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, των διατάξεων του άρθρου 1 παρ. 3 του ν. 2527/1997, που καθιερώνουν τον έλεγχο νομιμότητας του AΣEΠ επί της διαδικασίας πρόσληψης, δεν ασκεί επιρροή και δεν πλήττει τη διενεργούμενη κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 269 του ν.3463/2006 μεταφορά τους στον οικείο OTA ή στα νομικά του πρόσωπα�».