«Θαλασσοταραχή» επιχείρησε να προκαλέσει στη Βουλή ο εμπλεκόμενος στην υπόθεση των άγονων γραμμών πρώην υπουργός Αιγαίου κ. Αρ.Παυλίδης, εγκαλώντας την κυβέρνηση ότι με τροπολογία της σχετικά με τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εκτέλεση θαλάσσιων δρομολογίων «δίνει παράδες στον Μανούση».
Μεταφέροντας στο κοινοβούλιο την αντιδικία του με τον εφοπλιστή κ. Φ. Μανούση, ο οποίος φέρεται θύμα εκβιασμού από πρώην στενό συνεργάτη τού άλλοτε υπουργού Αιγαίου, ο κ. Παυλίδης εμφανίστηκε αντίθετος- αν και την ψήφισε τελικώς- με την επίμαχη τροπολογία η οποία συμπεριελήφθη στο νομοσχέδιο για την παραχώρηση του ΟΛΠ στην κινεζικών συμφερόντων Cosco (ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία έπειτα από διενέργεια ονομαστικής ψηφοφορίας που προκάλεσαν ΠαΣοΚ και ΣΥΡΙΖΑ με 149 υπέρ έναντι 131 κατά και 1 «παρών» του κ. Π.Τατούλη, σε σύνολο 281 ψηφισάντων). Οπως είπε χαρακτηριστικά, «αυτή η διάταξη θα δώσει παράδες στον Μανούση,πολλούς ή λίγους,θα δώσει παράδες», προσθέτοντας μάλιστα ότι έτσι «δεν θα του δέσουν και το τελευταίο παπόρι,το "Παναγία Σουμελά",που φωνάζει ο κόσμος "αμάν και πότε να το ξεφορτωθούμε"».
Με την εν λόγω ρύθμιση επιτρέπεται εφεξής η κατ� εξαίρεση των κείμενων διατάξεων σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εκτέλεση δρομολογίων στις θαλάσσιες ενδομεταφορές χωρίς την προηγούμενη υποβολή στο Ελεγκτικό Συνέδριο σχεδίου των εν λόγω συμβάσεων για τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας ή και πριν από την ολοκλήρωσή του. Επίσης νομιμοποιούνται οι συμβάσεις που καταρτίστηκαν ως τώρα και για τις οποίες δεν προηγήθηκε ο προβλεπόμενος από το Ελεγκτικό Συνέδριο έλεγχος νομιμότητας ή διενεργήθηκε και απέβη αρνητικός. Η μοναδική επιφύλαξη που διατυπώνεται είναι ότι αν ο έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αποβεί αρνητικός, τότε η εν λόγω σύμβαση θα θεωρείται μηδέποτε συναφθείσα. Το σκεπτικό της κυβέρνησης, όπως διατυπώθηκε από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Αν.Παπαληγούρα , ήταν ότι χωρίς να αναιρείται η αρμοδιότητα του Ελεγκτικού Συνεδρίου να προβεί στον απαραίτητο έλεγχο «επιτυγχάνεται η συνεχής και αδιατάρακτη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών», καθώς συντομεύονται οι διαδικασίες. Από την πλευρά του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ κ. Χρ.Παπουτσής κατήγγειλε εκείνες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες, μη προσερχόμενες στους διαγωνισμούς τούς καθιστούν άγονους «και στη συνέχεια επιχειρούν διά της κρατικής βοήθειας και διά του κρατικού προϋπολογισμού να καταστήσουν τα νησιά μας ομήρους των δικών τους συμφερόντων» . Είναι ενδεικτικό ότι με την επίμαχη τροπολογία, η οποία ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός με 8,3 εκατ. ευρώ για το διάστημα ως τις 31 Μαρτίου 2009 και με 1,650 εκατ. ευρώ για κάθε περαιτέρω μήνα, όσον αφορά την καταβολή στους αναδόχους αποζημιώσεων που απορρέουν από τις εν λόγω διατάξεις.
Χθες εξάλλου, με αφορμή ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ κ. Αθ. Πλεύρη σχετικά με την υπόθεση Παυλίδη, ο υπουργός Δικαιοσύνης κ. Ν. Δένδιας, αναφερθείς στον νόμο περί ευθύνης υπουργών, διαπίστωσε ότι στην παρούσα συγκυρία βρίσκεται σε δυσαρμονία με το κοινό περί δικαίου αίσθημα και τάχθηκε ανοικτά υπέρ των αλλαγών στον ισχύοντα νόμο περί ευθύνης υπουργών.
Συζήτηση στη Βουλή για τις άγονες γραμμές ζήτησε ο Παυλίδης
Με τη φράση «σήμερα είναι η σειρά μου, αύριο θα είναι κάποιου άλλου», ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αριστοτέλης Παυλίδης, ζήτησε να διεξαχθεί στο Κοινοβούλιο συζήτηση περί άγονων γραμμών ή να τεθεί σε λειτουργία ο μηχανισμός, που προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής.
Με αιχμή την υπόθεση Μανούση και με αφορμή τη συζήτηση επί της τροπολογίας του υπουργείου Ναυτιλίας για τις άγονες γραμμές - η οποία περιελήφθη και ψηφίστηκε στο σχέδιο νόμου για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της ΟΛΠ Α.Ε - ο κ. Παυλίδης είπε χαρακτηριστικά «θα τα πω όλα χαρτί και καλαμάρι αν έρθει η υπόθεση εδώ στη Βουλή» και πρόσθεσε: «Εγώ που είμαι ψημένος στη θάλασσα και στις τρικυμίες, κινδυνεύω να ζαλιστώ από αυτή την θαλασσοταραχή, η οποία πρέπει κάποια στιγμή, γρήγορα, να πάψει και να έρθει ηρεμία. Υπάρχει ένας τρόπος: Κοινοβούλιο».
Αναφερόμενος στην τροπολογία για τις άγονες γραμμές, είπε πως περιλαμβάνονται θετικά, αλλά και αρνητικά στοιχεία και υποστήριξε ότι ψήφισε την τροπολογία όχι επειδή εξυπηρετεί τους ακτοπλόους, αλλά επειδή δίνει τη δυνατότητα να ξεπεραστούν οι δυσκολίες των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στις άγονες γραμμές.
Αναφερόμενος στο θέμα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Χρήστος Παπουτσής, εξέφρασε τη βούλησή του να συνδράμει στο αίτημα Παυλίδη, προκειμένου κάποια στιγμή να κλείσει η υπόθεση.
«Η Βουλή πρέπει να αναλάβει την πρωτοβουλία, προκειμένου να έρθει στο κοινοβούλιο η υπόθεση, την οποία έστειλε ο κ. Παυλίδης στη Δικαιοσύνη. Και πρέπει να αναλάβει η Βουλή τις ευθύνες της μέσα από μια Επιτροπή. Δεν ξέρω αν θα είναι εξεταστική ή προανακριτική. Αλλά σε κάθε περίπτωση, αυτή η υπόθεση κάποτε πρέπει να τελειώνει», ανέφερε ο κ. Παπουτσής.