Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν, το Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2009, στο Ε.Β.Ε. Πειραιώς, οι εργασίες της 24ης Γενικής Συνέλευσης του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (Ε.Ο.Α.Ε.Ν.), με τη συμμετοχή Προέδρων και μελών των Διοικήσεων και των 18 νησιωτικών Επιμελητηρίων/μελών του Ομίλου, καθώς και εκπροσώπων από το Ε.Β.Ε. Αθηνών και το Ε.Β.Ε. Θεσσαλονίκης.
Επίσης, στις εργασίες της Γενικής Συνέλευσης συμμετείχαν: ο Βουλευτής και τ. Υπουργός, κ. Α. Παυλίδης (Ν.Δ.), οι Βουλευτές, κ.κ. Γ. Διαμαντίδης (ΠΑΣΟΚ) και Θ. Δρίτσας (ΣΥΡΙΖΑ), ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ανάπτυξης, κ. Σκιαδάς, ο Νομάρχης Κυκλάδων, κ. Μπάϊλας, οι Αντινομάρχες Πειραιά, κ. Αλεξόπουλος και Χίου, κ. Ν. Μαρτάκης, ο Δήμαρχος Σύρου, κ. Δεκαβάλας, ο Δήμαρχος Τήλου, κ. Αλειφέρης, εκπρόσωποι των Βουλευτών κ. Σηφουνάκη και κ. Αποστολάτου, εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και εκπρόσωποι Ο.Τ.Α. A΄ και Β΄ βαθμού.
Βασικό θέμα συζήτησης στην πρωινή συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης ήταν τα ακτοπλοϊκά και συγκοινωνιακά προβλήματα των νησιωτικών περιοχών της χώρας, δεδομένου ότι αποτελούν ζητήματα πρώτης προτεραιότητας και ζωτικής σημασίας για την κοινωνική και οικονομική ζωή των νησιών μας.
Από τις τεκμηριωμένες εισηγήσεις των βασικών ομιλητών: κ.κ. Ι. Ρούσσου Προέδρου του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, και Α. Παντελιού, Οικονομικού Επόπτη του Επιμελητηρίου Κεφαλληνιάς & Ιθάκης, αλλά και τις σημαντικές τοποθετήσεις όλων των προσκεκλημένων διαπιστώθηκε για μια ακόμη φορά ότι:
1) Όλες οι νησιωτικές περιοχές της χώρας αντιμετωπίζουν σήμερα σοβαρό έλλειμμα εξυπηρέτησης από το υφιστάμενο καθεστώς στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με ζητήματα αιχμής τις ανεπαρκείς συνδέσεις τόσο στις κύριες όσο και στις ενδονησιωτικές γραμμές, τη συχνότητα και συνέπεια των δρομολογίων, την ασφάλεια και αξιοπιστία των πλοίων, τα υψηλά ναύλα, τις παρεχόμενες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται αίσθηση άνισης μεταχείρισης και απομόνωσης των νησιωτικών περιοχών και να διαρρηγνύεται η συνοχή του κοινωνικοοικονομικού ιστού σ΄ αυτά.2) Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο (Ν. 2932/2001) καθιστά την πολιτεία παθητικό θεατή στο σχεδιασμό των ακτοπλοϊκών δρομολογίων. Για την επίλυση του σοβαρού αυτού προβλήματος τονίστηκε ότι επιβάλλεται ο επανασχεδιασμός του ακτοπλοϊκού χάρτη της χώρας, μέσα από: α) Την χάραξη και εφαρμογή ενός «Ενιαίου στρατηγικού σχεδιασμού των ακτοπλοϊκών συνδέσεων για το σύνολο των νησιωτικών περιοχών της χώρας» β) Την αλλαγή του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου. γ) Την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, όπως ισχύει σ΄ άλλη κράτη μέλη της Ε.Ε. (Γαλλία, Ισπανία, κ.λ.π.). δ) Τη χρηματοδότηση των επενδύσεων για νέα πλοία, από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. ε) Την βελτίωση των λιμενικών υποδομών στα νησιά. Στην απογευματινή συνεδρίαση εγκρίθηκε ο διοικητικός και ο οικονομικός απολογισμός και στη συνέχεια διεξήχθηκαν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου 9μελούς Διοικητικού Συμβουλίου, που συγκροτήθηκε σε σώμα ως ακολούθως: ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Παπαθεοφάνους Θεμιστοκλής (Επιμελητήριο Σάμου)
Α΄ ΑΝΤ/ΔΡΟΣ: Γιακουμογιαννάκης Στυλιανός (Επιμελητήριο Χανίων)
Β΄ ΑΝΤ/ΔΡΟΣ: Ορφανός Γεώργιος (Επιμελητήριο Λέσβου)
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Σταματούκος Δημήτριος (Επιμελητήριο Χαλκίδας)
ΤΑΜΙΑΣ: Σταυρινούδης Κων/νος (Επιμελητήριο Χίου)
ΜΕΛΟΣ: Δολαψάκης Νικήτας (Επιμελητήριο Ηρακλείου)
ΜΕΛΟΣ: Παντελιός Ανδρέας (Επιμελητήριο Κεφαλληνιάς & Ιθ.)
ΜΕΛΟΣ: Καποδίστριας Κων/νος (Επιμελητήριο Ζακύνθου)
ΜΕΛΟΣ: Ψαρουδάκης Εμμανουήλ (Επιμελητήριο Ρεθύμνου)