Την έντονη διαμαρτυρία τους εκφράζουν οι Ψαριανοί, απέστειλαν κείμενο με 137 υπογραφές, για την αντικατάσταση του πλοίου ΝΗΣΟΣ ΘΗΡΑ στη γραμμή Χίος- Ψαρά με ένα πλοιάριο μικρότερων διαστάσεων που όπως τονίζουν δεν εμπνέει καμία σιγουριά. Το ΝΗΣΟΣ ΘΗΡΑ αντικαταστάθηκε στις 21 Νοεμβρίου, αφού οδηγήθηκε για την ετήσια επιθεώρηση- επισκευή και τη Δευτέρα το μεσημέρι κατέπλευσε στα Ψαρά (όπου χθες βρισκόταν αποκλεισμένο λόγω καιρού) ένα σκαρί, το μισό από το ΝΗΣΟΣ ΘΗΡΑ, που μάλιστα όπως αναφέρεται δεν αναγραφόταν καν όνομα. Από το Λιμεναρχείο Χίου μας ενημέρωσαν ότι πρόκειται για το BLUE VELVET, μήκους 30,10 μέτρων που φέρει καινούριες μηχανές από το 2007 και μετασκευάστηκε το 2008. Αυτό όμως δεν μπορεί να ικανοποιήσει τους Ψαριανούς που γνωρίζουν πολύ καλά το μπουγάζι. Για την αλλαγή του πλοίου χωρίς καν ενημέρωση ανακοινώσεις εκδόθηκαν από τους: Δήμο Ψαρών, δημοτικό συνδυασμό αντιπολίτευσης, αντινομάρχη Στ. Φαρατζή ενώ ερώτηση κατέθεσε η βουλευτής Ελπίδα Τσουρή στη Βουλή. Μοναδική γέφυρα «Το πλοίο της γραμμής είναι η μοναδική γέφυρα που ενώνει τα Ψαρά με τον υπόλοιπο κόσμο, είτε από Λαύριο είτε από Χίο, σημειώνεται στην ανακοίνωση της αντιπολίτευσης των Ψαρών. «Οι γνωρίζοντες τις συνήθεις καιρικές συνθήκες στο μπουγάζι Χίου- Ψαρών, καταλαβαίνουν ότι ένα σκάφος ανάλογων διαστάσεων και μορφολογίας είναι φύση αδύνατο να εξυπηρετήσει τις στοιχειώδεις ανάγκες επικοινωνίας μεταξύ των νησιών τη στιγμή που το μόνιμο πλοίο Ν. ΘΗΡΑ τριπλασίου μεγέθους δεν πραγματοποιεί δρομολόγια από 7 μποφόρ και άνω, ο αντικαταστάτης δεν θα μπορεί να εκτελέσει ούτε με 5». Σε ανάλογο κλίμα ο Δήμος Ψαρών καταγγέλλει την αλλαγή σημειώνοντας ότι γνωρίζουν τη δυσκολία εξεύρεσης ανάλογου πλοίου, αλλά έπρεπε αυτό να είχε γίνει βάση και της σχετικής σύμβασης που είχε υπογράψει η εταιρεία με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής. «...Σαφής και αδιαμφισβήτητη είναι και η ευθύνη του κρατικού φορέα ο οποίος πρέπει να εκτελεί τον ανάλογο έλεγχο σε τέτοιες περιπτώσεις,. Προσπαθούμε να κρατηθούμε με κάθε έσο στον τόπο μας και να μην εγκαταλείψουμε. Τέτοιες όμως ενέργειες και αποτρεπτικός παράγοντας και δεν βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση», σημειώνεται. «Μετά τη Χίο, σειρά στις ανεξέλεγκτες πράξεις και τακτικές που υφίστανται οι κάτοικοι του νησιού μας από τις εταιρείες ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών πήραν οι κάτοικοι των Ψαρών», τονίζει εξάλλου σε διαμαρτυρία του προς τον υπουργό Αν. Παπαληγούρα ο αντινομάρχης Στ. Φαρατζής που θυμίζει όπως και η Ελπίδα Τσουρή ότι φθάσαμε στη σημερινή κατάσταση και ενώ είχαμε τις υποσχέσεις για υδροπλάνα. «...Η εμμονή της Κυβέρνησης να κάνει τα στραβά μάτια σε συγκεκριμένους εφοπλιστές, αγνοώντας τις ανάγκες των νησιών και τα προβλήματα των κατοίκων τους, φαίνεται ότι καλά κρατεί. Φαίνεται ότι οι εκβιασμοί πιάνουν τόπο…», σημειώνει μεταξύ άλλων σε ερώτησή της η Ελπίδα Τσουρή, που μεταξύ άλλων ρωτά πότε η Κυβέρνηση θα τηρήσει την υπόσχεσή της για δρομολόγηση νεότερου και ασφαλέστερου πλοίου από το ΝΗΣΟΣ ΘΗΡΑ.
|
---|