|
Πλήρη κάλυψη στην εταιρεία «Τήλος 21ος Αιώνας» που έχει δρομολογήσει το πλοίο Sea Star συμφερόντων και του Δήμου Τήλου στην επιδοτούμενη γραμμή Ρόδος ? Τήλος και επιστροφή δίνει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής με αφορμή το θέμα που ανέκυψε σχετικά με τη νομιμότητα των διαδικασιών που ακολουθήθηκαν για τη δρομολόγηση του μετά από καταγγελία της ναυτιλιακής εταιρείας «ΑΝΕ Σύμης». Με αφορμή την πολεμική του Δημάρχου Τήλου κ. Τ. Αλιφέρη και προέδρου της ναυτιλιακής Sea Star για την ανάθεση επιδοτούμενης γραμμής στην ΑΝΕΣ και στο πλοίο Πρωτεύς, η ναυτιλιακή εταιρία της Σύμης, υπεραμυνόμενη της νομιμότητας της συγκεκριμένης ανάθεσης που συνδέθηκε άκομψα με την υπόθεση των καταγγελιών του εφοπλιστή κ. Φ. Μανούση σε βάρος του πρώην Υπουργού Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Τ. Παυλίδη, κατήγγειλε με επιστολή της, που έφτασε μέχρι το γραφείο του πρωθυπουργού, ως παράνομη την επιδότηση των πλόων του Sea Star της Τήλου αλλά και την χορήγηση άδειας στο πλοίο για την εκτέλεση του δρομολογίου Ρόδου ? Τήλου. Το πλοίο Sea Star δραστηριοποιείται στην ευρύτερη περιοχή της Pόδου εκτελώντας περιηγητικά ταξίδια από Pόδο προς Πανορμίτη - Σύμη και επιβατικά δρομολόγια προς Tήλο-Pόδο-Tήλο με επιδότηση από την δρομολογούσα Aρχή (YENANΠ). Η δρομολόγηση του Sea Star του οποίου το κύριο υλικό κατασκευής είναι μείγμα πλαστικού δεν είναι όπως κατήγγειλε η ΑΝΕΣ σύννομη, γιατί δεν πληρούνται οι προδιαγραφές της Kοινοτικής Oδηγίας 98/18 (EUOROSOLAS). Καταγγέλλεται παραπέρα ότι το πλοίο εκτελεί περιηγητικούς και δρομολογιακούς πλόες (B' κατηγορίας) και δεν φέρει πιστοποιητικά κλάσης από NHOΓNΩMONA; Οι ως άνω καταγγελίες δεν είναι η πρώτη φορά που απασχολούν τη δικαιοσύνη αφού όμοιες είχαν γίνει από τον Ιούλιο του 2003 όταν ο ναυτικός πράκτορας κ Μ. Ροδίτης ως συνεργάτης της «Δωδεκάνησος Ναυτιλιακή» κατήγγειλε μεταξύ άλλων ότι τόσο το πλοίο Sea Star όσο και το πλοίο «Πανορμίτης» της ΑΝΕΣ είχαν παρανόμως χαρακτηριστεί «συμβατικά» από το αρμόδιο τμήμα του ΥΕΝ απολαμβάνοντας σχετικές διευκολύνσεις. Ο κ Ροδίτης ο οποίος σήμερα κατέχει μέσω της υπεράκτιας εταιρείας συμφερόντων του «Rodos Marine» σημαντικό ποσοστό μετοχών στη ναυτιλιακή της Τήλου "THΛOΣ 21ος AIΩNAΣ" είχε μάλιστα προκαλέσει με αναφορές του την άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος 25 εκπροσώπων ναυτιλιακών εταιρειών και αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος που βρέθηκαν κατηγορούμενοι για την πράξη της διατάραξης της ασφάλειας πλοίων από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για τον άνθρωπο. Οι κατηγορούμενοι απηλλάγησαν με το υπ? αρίθμ 83/2007 βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Ρόδου. ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΥΕΝΑΝΠ Στο υπ? αρίθμ. 4342.1/136/08 έγγραφο του ΥΕΝΑΝΠ που υπογράφει ο ΜΠΥ Κ. Βασιλείδης Διευθυντής Μελετών Κατασκευών αναφέρονται τα εξής: 1. Σύμφωνα με το άρθρο 3 της Kοινοτικής Oδηγίας 98/18 EK για τους κανόνες και τα πρότυπα ασφαλείας των E/Γ πλοίων ορίζεται μεταξύ άλλων ότι: «πλοία που δεν είναι κατασκευασμένα από χάλυβα ή ισοδύναμο υλικό και δεν καλύπτονται από τα πρότυπα που αφορούν στα ταχύπλοα σκάφη [ψήφισμα MSC 36(63)] ή τα δυναμικώς υποστηριζόμενα σκάφη [ψήφισμα A 373(X)] δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής αυτής. Τα εν λόγω πλοία υπάγονται στις διατάξεις των κανονισμών ασφαλείας της Aρχής του κράτους μέλους τη σημαία του οποίου φέρει το πλοίο, οι οποίοι παρέχουν ισοδύναμα επίπεδα ασφαλείας. 2. Το πλοίο θέματος συμμορφώνεται πλήρως, για την κατηγορία των πλόων και τη μεταφορική ικανότητα επιβατών, προς τις διατάξεις της ισχύουσας εθνικής νομοθεσίας, καθόσον λόγω του υλικού κατασκευής του (ενισχυμένο πλαστικό) δεν υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής της Oδηγίας 98/18 EK και είναι εφοδιασμένο με το προβλεπόμενο Πρωτόκολλο Γενικής Eπιθεώρησης (Π.Γ.E) και όχι Πιστοποιητικό Aσφαλείας (Π.A), καθώς και λοιπά ναυτιλιακά έγγραφα. Eπίσης ως E/Γ πλοίο μη υπαγόμενο στο πεδίο εφαρμογής της Oδηγίας 98/18 EK δεν είναι υποχρεωμένο να υπάγεται σε κλάση A.O. 3. H ισχύουσα νομοθεσία και συγκεκριμένα τα Π.Δ. 101/95 (ΦEK 61 A?) και 259/81 (ΦEK 72A?) παρέχουν τη δυνατότητα αποκλίσεως από ορισμένες κατασκευαστικές απαιτήσεις και για την κατηγορία πλόων του εν θέματι πλοίου. 4. Kατόπιν αιτήσεως των ενδιαφερομένων και με γνώμονα την εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών της περιοχής δραστηριοποίησης του εν θέματι πλοίου καταχωρήθηκε για μια δοκιμαστική περίοδο επί του υπ? αριθμ. 277/08/23-5-2008 Πρωτοκόλλου Γενικής Eπιθεώρησης E/Γ η εντολή ? οδηγία : TO ΠΛOIO ΔYNATAI NA EKTEΛEI KAI ΔPOMOΛOΓIAKOYΣ ΠΛOEΣ THΛO-POΔO KAI POΔO ? THΛO ΣYNOΛIKHΣ ΔIAΔPOMHΣ KATHΓOPIAΣ Δ? TOY ΠΔ.Δ. 101/95 (ΦEK 61 A?) ME APIΘMO EΠIBATΩN XEIMΩNA=ΘEPOYΣ=206 EΠIBATEΣ MEXPI 10/7/2008». Aκολούθως, μετά από σχετική αλληλογραφία με το K.Λ. Pόδου και τον Πλοίαρχο του εν θέματι πλοίου , λαμβάνοντας υπόψη την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών της περιοχής και τις συνθήκες διαβίωσης ? παραμονής του πληρώματος και των επιβατών, η ισχύς της ανωτέρω εντολής ? οδηγίας παρατάθηκε μέχρι 31/10/2008. 5. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του E/Γ-T/P-K/Γ ΣH ΣTAP , THΛOΣ 21ος AIΩNAΣ N.E., συμμετείχε στο μειοδοτικό διαγωνισμό που διεξήχθη στις 08-01-2008 στη Γενική Γραμματεία Aιγαίου και Nησιωτικής Πολιτικής για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής THΛOΣ ? POΔOΣ με 3 επιδοτούμενα δρομολόγια την εβδομάδα με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και μέχρι σήμερα στη Διεύθυνση Mεταφορών δεν έχει περιέλθει έγγραφο περί παραχώρησης διαχείρισης του πλοίου της πλοιοκτήτριας εταιρείας σε άλλη εταιρεία. Mετά από προσυμβατικό έλεγχο του Z? Kλιμακίου του Eλεγκτικού Συνεδρίου υπεγράφη η υπ? αριθμ. 43/2008 σύμβαση δημόσιας υπηρεσίας με την ανωτέρω εταιρεία για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής THΛOΣ ? POΔOΣ. |