20 Ιουλίου 2008
Το νέο Αεροδρόμιο Πάφου-Ανδρέας Παπανδρέου- θα ολοκληρωθεί αρχές Σεπτεμβρίου
Το νέο Αεροδρόμιο Πάφου θα ολοκληρωθεί αρχές Σεπτεμβρίου και αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως αρχές Νοεμβρίου 2008, ενώ το νέο Αεροδρόμιο Λάρνακας θα ολοκληρωθεί αρχές Σεπτεμβρίου του 2009 και θα λειτουργήσει αρχές Νοεμβρίου 2009, αναφέρει ανακοίνωση της Hermes Airports.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση στο καινούργιο αεροδρόμιο Λάρνακας η Hermes με δικές της δαπάνες προχωρεί στην προσθήκη πέραν των συμβατικών υποχρεώσεών της, νέων κτιριακών εγκαταστάσεων έκτασης 2400 τμ για να υπάρχει μεγαλύτερη ευχέρεια και λειτουργικότητα στη διακίνηση και εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Επίσης, πέραν των συμβατικών της υποχρεώσεων, προβαίνει στην προσθήκη νέων εγκαταστάσεων και προηγμένων συστημάτων, ούτως ώστε η λειτουργία των νέων αεροδρομίων να είναι πιο εύρυθμη και αποδοτική.
Σε ό,τι αφορά το όφελος του κράτους, η Hermes αναφέρει πως το κράτος επωφελείται από την είσπραξη ενός σημαντικού ποσοστού (33%) από το εισόδημα του κύκλου δραστηριοτήτων των δύο αεροδρομίων, προσθέτοντας ότι στα δύο χρόνια από τότε που ανέλαβε η Hermes, μέχρι το Μάιο του 2008, η Κυβέρνηση είχε εισόδημα περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ.
Αναφορικά με τα τέλη των αεροδρομίων, η ανακοίνωση αναφέρει ότι τα τέλη των αεροδρομίων, από τα οποία ποσοστό 33% εισπράττει επίσης η Κυβέρνηση, έχουν καθοριστεί από την Πολιτεία προτού ζητηθούν προσφορές για την ανέγερση των αεροδρομίων και συμπεριλαμβάνονται στις συμφωνίες μεταξύ της Hermes Airports και της Κυπριακής Δημοκρατίας.
''Είναι παντελώς άδικος ο ισχυρισμός που προβάλλουν κάποιοι ότι η Hermes μονομερώς και αυθαίρετα έχει επιβάλει το ύψος των τελών στα αεροδρόμια, τα οποία συγκρινόμενα με τα τέλη πολλών άλλων αεροδρομίων της Νότιας Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένου και αυτού των Αθηνών, δεν είναι ακριβότερα και τυγχάνουν της γενικής αποδοχής'', προσθέτει η ανακοίνωση.
Για τις χρεώσεις στους χώρους στάθμευσης των δύο αεροδρομίων, η Hermes αναφέρει ότι έχουν επεκταθεί και βελτιωθεί και πληροφορεί το κοινό ότι έχει το δικαίωμα ελεύθερης, χωρίς χρέωση στάθμευσης για τα πρώτα 20 λεπτά, ωφέλημα που δεν προσφέρεται πουθενά αλλού στην Κύπρο σε χώρους στάθμευσης.
Αναφορικά με τις υπηρεσίες εδάφους, αναφέρεται ότι ''πριν παραλάβει η Hermes τα Αεροδρόμια, το Μάιο του 2006, υπήρχαν συχνές απεργίες και στάσεις εργασίας, για διάφορους λόγους''. ''Η Διεύθυνση της Hermes έχει καταβάλει και συνεχίζει να καταβάλλει ειλικρινείς προσπάθειες για να διατηρείται η εργατική ειρήνη, γεγονός που μέχρι της στιγμής έχει επιτύχει'', σημειώνει.
Επίσης, αναφέρει ότι ''τα προβλήματα εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού δεν έχουν ακόμη εκλείψει, γι' αυτό η Hermes, σε συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο Συγκοινωνιών και Εργων, προβαίνει σε στενή και αυστηρή παρακολούθηση των δραστηριοτήτων και ενεργειών των δύο εταιρειών και έχει υποδείξει, κυρίως στη μία εκ των δύο Εταιρειών, ότι πρέπει να βελτιώσει και αναβαθμίσει το επίπεδο των υπηρεσιών και να καλύψει όλο το κενό, ώστε να εξυπηρετεί κατάλληλα το κοινό''.
''Δόθηκαν αυστηρές, γραπτές και προφορικές, προειδοποιήσεις και η παρακολούθηση γίνεται ασταμάτητα καθόλο το εικοσιτετράωρο.
Ως αποτέλεσμα οι Εταιρείες έχουν κάνει θετικά βήματα και αναγνωρίζεται ότι έχει γίνει σοβαρή βελτίωση. Αν, ωστόσο, η κατάσταση δεν βελτιωθεί στο βαθμό που αναμένεται, στη βάση των δεσμεύσεων των Εταιρειών, η Hermes δεν θα διστάσει να τερματίσει τη σύμβαση με την υπαίτια Εταιρεία και να αναλάβει ξανά η ίδια τις Υπηρεσίες Εδάφους μέχρι να προκηρυχθούν νέες προσφορές, για να υπάρξει ομαλότητα και επάρκεια στα αεροδρόμια'', σημειώνει.
Σχετικά με την ασφάλεια στα αεροδρόμια, η Hermes αναφέρει ότι ''θέμα ασφάλειας δεν υπήρξε ούτε υπάρχει, επειδή οι διαδικασίες που ακολουθούνται είναι αυστηρές και επισημαίνονται έγκαιρα οποιεσδήποτε παραλείψεις που δυνατόν να επηρεάσουν την ασφάλεια''.
Για τις καθυστερήσεις, η Hermes αναφέρει ''είναι ορθό να γνωρίζει ότι για καθυστερήσεις ή άλλα προβλήματα, που δυνατό από καιρού εις καιρό να παρουσιάζονται στα αεροδρόμια, δεν ευθύνεται η Hermes αλλά οφείλονται κατά κανόνα σε άλλους παράγοντες όπως καθυστερήσεις άφιξης αεροπλάνων, τεχνικές βλάβες, καιρικές συνθήκες, καθυστερήσεις παραλαβής αποσκευών λόγω του ότι παρεμποδίζονται από άλλο εμπόρευμα στο αεροπλάνο''.