3 Ιουλίου 2025

Καταστροφή Σχολικού Εξοπλισμού ΕΣΠΑ στο ΕΕΕΕΚ Σάμου – Ποιος Εγκρίνει την Απόρριψη Δημόσιας Περιουσίας;


Αναστάτωση και εύλογα ερωτήματα προκαλεί η πληροφορία ότι στο τέλος Νοεμβρίου 2024 απορρίφθηκε, με πρωτοβουλία της Διευθύντριας του ΕΕΕΕΚ Σάμου, σχολικός εξοπλισμός που είχε αποκτηθεί μέσω ΕΣΠΑ το 2013, χωρίς να παρουσιάζει σοβαρές φθορές και χωρίς –όπως αναφέρουν πηγές– να έχει ακολουθηθεί η προβλεπόμενη από τον νόμο διαδικασία καταστροφής.


Τι ακριβώς συνέβη;

Ο εν λόγω εξοπλισμός, μεταξύ του οποίου ψηστιέρες, φριτέζες, μικροσυσκευές μαγειρικής, στρώματα, μπάλες, βαράκια και άλλα είδη αναγκαία για τα εργαστήρια και το γυμναστήριο του σχολείου, δεν έφερε καταστροφές από τρωκτικά, αλλά χρήζε απλώς καθαρισμού και απολύμανσης. Παρ’ όλα αυτά, οδηγήθηκε στην απόρριψη.

Τα κρίσιμα ερωτήματα είναι τα εξής:
Υπήρξε σύνταξη επίσημου πρωτοκόλλου καταστροφής;

Συστάθηκε επιτροπή καταγραφής και αποτίμησης του υλικού, όπως προβλέπει η διοικητική διαδικασία;

Πού βρίσκεται σήμερα το απορριφθέν υλικό; Ποιος ανέλαβε την απομάκρυνσή του και με ποια παραστατικά;

Ενημερώθηκε επίσημα η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου; Έδωσε σχετική έγκριση η κ. Τσεγγελίδου;

Γιατί δεν αξιολογήθηκε η δυνατότητα καθαρισμού και συντήρησης του υλικού, ώστε να παραμείνει σε χρήση;

Έγινε κάποια αποτίμηση της οικονομικής αξίας του εξοπλισμού που πετάχτηκε; Ποιος υπογράφει αυτή την απώλεια δημόσιας περιουσίας;

Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετό από το υλικό φυλασσόταν σε κούτες και ήταν προστατευμένο, χωρίς εμφανείς φθορές. Υπάρχουν και φωτογραφίες που τεκμηριώνουν την κατάστασή του, ενισχύοντας τις υποψίες ότι η καταστροφή ήταν αυθαίρετη, χωρίς επαρκή διοικητική ή τεχνική αιτιολόγηση.


Ποιος λογοδοτεί;
Η υπόθεση αυτή, που αγγίζει θέματα κακοδιαχείρισης ευρωπαϊκών κονδυλίων, απώλειας δημόσιας περιουσίας και ενδεχόμενης παραβίασης διοικητικών διαδικασιών, δεν μπορεί να μείνει αναπάντητη.

Καλούνται οι αρμόδιοι:

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου,

Το Υπουργείο Παιδείας,

Οι Ελεγκτικοί Μηχανισμοί της Αυτοδιοίκησης και της Κεντρικής Διοίκησης,

να προχωρήσουν άμεσα σε διερεύνηση και να δώσουν επίσημες απαντήσεις:

Ποιος έδωσε εντολή για την καταστροφή;

Ποιοι υπέγραψαν την απομάκρυνση του εξοπλισμού;

Τηρήθηκαν οι διαδικασίες; Αν όχι, ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη;


Όταν ο σχολικός εξοπλισμός πετιέται χωρίς έλεγχο, χωρίς διαφάνεια και χωρίς σεβασμό στην αξία του και στη χρησιμότητά του, το πρόβλημα δεν είναι απλώς διαχειριστικό – είναι βαθιά θεσμικό.

Η κοινωνία της Σάμου και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας δικαιούνται να γνωρίζουν.