11 Απριλίου 2025

Σάμος: Παράνομη μετακίνηση Προϊσταμένου Πολιτικής Προστασίας – Όταν η διοίκηση ξεπερνά τα όρια

Απίστευτο: Παράνομη μετακίνηση του Προϊσταμένου Πολιτικής Προστασίας Σάμου – Αντιδράσεις από την ίδια την υπηρεσία!

Η εν λόγω μετακίνηση, η οποία φέρει ημερομηνία 14 Μαρτίου 2025, καταγγέλλεται εμμέσως αλλά σαφώς ως παράνομη από την ίδια τη Διοικητική Υπηρεσία της Περιφέρειας, η οποία αρνείται να προσυπογράψει την απόφαση, σημειώνοντας ότι:

«Δεν υφίσταται επαρκής, ειδική και σαφής αιτιολογία – πρόκειται για ακυρωτέα πράξη».

 Έλλειψη νόμιμης αιτιολογίας της διοικητικής πράξης (άρθρο 17 Ν. 2690/1999)
 Παραβίαση διατάξεων σχετικά με τη στελέχωση των Αυτοτελών Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας (Ν. 5075/2023)
 Μη τήρηση κανόνων μεταβατικής στελέχωσης (Ν. 4492/2017 και Ν. 3527/2007)



                                                                                   

   
 Η αυθαιρεσία στο απόγειό της: Ο Αντιπεριφερειάρχης Σάμου μετακινεί χωρίς αιτιολογία τον πιο έμπειρο προϊστάμενο της Πολιτικής Προστασίας – Έντονες αντιδράσεις από την ίδια την υπηρεσία

 Μια πράξη που «βρωμάει» αυθαιρεσία

Σε μια περίοδο που η Πολιτική Προστασία καλείται να λειτουργεί σε συνθήκες πίεσης και με αυξημένες ευθύνες, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου επιλέγει να «τιμωρήσει» την αποτελεσματικότητα.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Σάμου, με έγγραφο που φέρει ημερομηνία 14 Μαρτίου 2025, αποφάσισε τη μετακίνηση του Αλέξανδρου Τατούρη, Προϊσταμένου του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της ΠΕ Σάμου, χωρίς αιτιολογία και χωρίς καν την τυπική συναίνεση της υπηρεσίας.

Και εδώ αρχίζει η πραγματική πρόκληση.

 Η υπηρεσία αρνείται να προσυπογράψει

Η Διεύθυνση Διοικητικού, σε μια σπάνια κίνηση θεσμικής αντίστασης, καταθέτει επίσημα τις αντιρρήσεις της. Με αναφορά προς τον Αντιπεριφερειάρχη, επισημαίνει ξεκάθαρα ότι:

«Η αιτιολογία της πράξης είναι ελλιπής, μη ειδική και επομένως καθιστά την πράξη ακυρωτέα.»

Και δεν είναι μόνο αυτό. Η αναφορά παραθέτει σειρά νόμων και νομολογίας που καταρρίπτουν νομικά την απόφαση: από το άρθρο 17 του Ν. 2690/1999 έως τον Ν. 5075/2023, όλα συγκλίνουν στο εξής: η μετακίνηση είναι παράτυπη, αυθαίρετη και ύποπτη.

 Ποιος είναι ο Τατούρης και γιατί ενόχλησε;

Ο Αλέξανδρος Τατούρης δεν είναι «ένας ακόμα υπάλληλος». Είναι από τους λίγους στην Περιφέρεια που διαθέτουν εξειδίκευση και μακρά εμπειρία στην Πολιτική Προστασία. Από το 2016 υπηρετεί στη συγκεκριμένη θέση, ενώ μόλις τον Ιούλιο του 2023 επανατοποθετήθηκε θεσμικά σε αυτή, με βάση τον νέο Οργανισμό της Περιφέρειας.

Τι άλλαξε μέσα σε λίγους μήνες;

Γιατί κάποιος με αποδεδειγμένη επιχειρησιακή γνώση και θεσμική νομιμοποίηση, «ξηλώνεται» χωρίς εξήγηση;

Και κυρίως: ποιος περιμένει να βολευτεί στη θέση του;

 Κίνδυνος για την επιχειρησιακή ετοιμότητα της Σάμου

Η απομάκρυνση του επικεφαλής Πολιτικής Προστασίας σε μια σεισμογενή και ευάλωτη περιοχή όπως η Σάμος δεν είναι απλώς διοικητικό ατόπημα. Είναι εν δυνάμει δημόσιος κίνδυνος.

Η Πολιτική Προστασία δεν είναι γραφείο που εξυπηρετεί πολιτικά συμφέροντα. Είναι ο πρώτος και τελευταίος κρίκος στην αλυσίδα προστασίας των πολιτών.

Και σήμερα, αποδυναμώνεται για λόγους που κανείς δεν τολμά να εξηγήσει ανοιχτά.

 Όχι στη διοικητική αυθαιρεσία – Ναι στη διαφάνεια

Οι πολίτες της Σάμου αξίζουν εξηγήσεις. Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου οφείλει να επανεξετάσει τη συγκεκριμένη πράξη. Ο Συνήγορος του Πολίτη και τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα πρέπει να παρέμβουν άμεσα.

Η σιωπή σε τέτοιες περιπτώσεις δεν είναι ουδετερότητα – είναι συνενοχή.

 Ο Αλέξανδρος Τατούρης είναι ένας υπάλληλος με αποδεδειγμένη προσφορά και τεχνογνωσία. Το μόνο του «σφάλμα»; Ότι μάλλον δε βολεύτηκε στη λογική της σιωπής και των άνωθεν εντολών. Αντιθέτως, προτίμησε να υπηρετεί την Πολιτική Προστασία και όχι πολιτικά συμφέροντα.