Με αδιάσειστα στοιχεία η Κύρα Αδάμ σε ρεπορτάζ της στην «κυριακάτικη δημοκρατία» αποκαλύπτει πώς μέσω της δουλικότητας του… παραλίγο Μωυσή στους Αμερικανούς αρπάζουν οι Τούρκοι το Αιγαίο.
Αναλυτικά το ρεπορτάζ:
Το… μισό Αιγαίο «πακέτο» με τα F-16 στον Ερντογάν
Της Κύρας Αδάμ
Η αμερικανική Γερουσία με ψήφους 79-13 καταψήφισε την ύστατη προσπάθεια που έγινε ώστε η πώληση των F-16 στην Τουρκία να υπόκεινται σε περιορισμούς και να μη στρέφεται εναντίον της ελληνικής κυριαρχίας και των εθνικών συμφερόντων στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο.
Έτσι, οι Αμερικανοί νομοθέτες απελευθέρωσαν πλήρως και οριστικώς την Τουρκία να χρησιμοποιεί χωρίς περιορισμούς τα αναβαθμισμένα και καινούργια F-16 που θα αποκτήσει σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας και των εθνικών συμφερόντων στο Αιγαίο.
Με την κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη, τα συστημικά ΜΜΕ και τους ποικίλης μορφής αναλυτές εμπειρογνώμονες κ.λπ. να επιχειρούν να ενταφιάσουν όπως όπως τις βαρύγδουπες, πλην άσφαιρες διαβεβαιώσεις τους προς στους Έλληνες πολίτες, ότι θα απαγορεύεται στα τουρκικά F-16 να στρέφονται εναντίον της ελληνικής κυριαρχίας και των εθνικών συμφερόντων στο Αιγαίο, είτε σε καθημερινή βάση είτε σε καιρό πολέμου.
Η συμφωνία αναβάθμισης και πώλησης στην Τουρκία των F-16 βασίστηκε σε δύο αμερικανικά έντεχνα κείμενα-καταπέλτες σε βάρος της Ελλάδας: Την επιστολή Μπλίνκεν στο Κογκρέσο και την έκθεση του Κογκρέσου για την Τουρκία.
Με την επιστολή του Αμερικανού ΥΠΕΞ Μπλίνκεν προς το Κογκρέσο οι ΗΠΑ διαβεβαιώνουν ότι θα λάβουν τα κατάλληλα μέτρα αν η Τουρκία παραβιάσει με τα F-16 τα διεθνώς αναγνωρισμένα σύνορα της Ελλάδας. Η περίτεχνη αυτή διατύπωση ευνοεί και δρα μόνον υπέρ των βλέψεων της Άγκυρας σε βάρος της Ελλάδας στο Αιγαίο και ουδόλως έχει θέσει περιορισμούς στην Τουρκία, όπως ευελπιστούσε η ελληνική κυβέρνηση.
Και τούτο διότι με την επιστολή Μπλίνκεν η αμερικανική κυβέρνηση στρέφεται εναντίον της ελληνικότητας και της ελληνικής κυριαρχίας στις νησίδες και τις βραχονησίδες στο Αιγαίο, αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία στα 10 ν.μ. του εθνικού εναέριου χώρου και καθιστά ανύπαρκτο το FIR Αθηνών.
Ο όρος «διεθνώς αναγνωρισμένα σύνορα» είναι ανύπαρκτος στη διεθνή νομιμότητα. Κάθε χώρα ορίζει η ίδια την κυριαρχία της όσον αφορά τα θαλάσσια σύνορά της. Η Ελλάδα σήμερα έχει ορίσει 6 ν.μ., έχει το δικαίωμα να ορίσει και 12 ν.μ., δηλαδή η κυριαρχία της Ελλάδας θα είναι 6 ή 12 ν.μ. όταν τα ορίσει. Αυτό καθορίζεται σαφώς στο Δίκαιο της Θάλασσας. Όσον αφορά τα χερσαία και τα θαλάσσια σύνορα, αυτά ορίζονται από τις χώρες με συμφωνία – για τα θαλάσσια είναι η μέση γραμμή και για τα χερσαία με συμφωνία μεταξύ των κρατών ή με συνθήκες.
Ο όρος «διεθνώς αναγνωρισμένα σύνορα» αποτελεί εφεύρεση της φιλότουρκης νομικής υπηρεσίας του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.
Η αμερικανική διατύπωση εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι από τις εκβολές του Έβρου μέχρι ανατολικά του Καστελόριζου δεν υπάρχουν συνεχόμενα θαλάσσια σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας, παρά μόνο η μέση γραμμή μεταξύ ελληνικών νησιών και ακτών της Τουρκίας, που δεν είναι συμφωνημένη μεταξύ των δύο κρατών.
Επισημαίνεται ότι όσον αφορά τα Δωδεκάνησα υπάρχουν συγκεκριμένα θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία, αλλά αυτά είναι συγκεκριμένα από νοτίως της Σάμου μέχρι 6 ν.μ. ανατολικά της Ρόδου και όχι μέχρι και το Καστελόριζο, όπως ορισμένοι παντογνώστες δηλώνουν ιδιοτελώς προς χάριν της κυβέρνησης ότι ελληνοτουρκικά σύνορα υπάρχουν μέχρι και το Καστελόριζο. Πράγματι η Συνθήκη των Παρισίων ορίζει με επτά συντεταγμένες τα ελληνοτουρκικά σύνορα από νοτίως της Σάμου μέχρι 6 ν.μ. ανατολικά της Ρόδου. Μεταξύ της Ρόδου και του Καστελόριζου δεν υπάρχουν θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα, ούτε μπορούν να καθοριστούν ποτέ, δεδομένου ότι δεν μπορεί να υπάρξει μέση γραμμή, καθόσον βορείως της περιοχής Ρόδου – Καστελόριζου υπάρχουν οι ακτές της Τουρκίας και νοτίως διεθνής θάλασσα, στην οποία δεν ορίζεται κυριαρχία και σύνορα από κανέναν.
Το γεγονός αυτό αποτελεί αχίλλειο πτέρνα της Ελλάδας, το οποίο η Τουρκία εκμεταλλεύεται από τον Ιούλιο 1993 μέχρι και σήμερα. Από το 1993 η Τουρκία άρχισε να κάνει ασκήσεις μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου μέχρι 16 ν.μ. από τις τουρκικές ακτές μέσα στη διεθνή θάλασσα, ισχυριζόμενη διεθνώς ότι αποτελεί η περιοχή αυτή τουρκική κυριαρχία. Στην πράξη μετατρέπει 10 ν.μ. διεθνούς θάλασσας μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου και εντός του FIR Αθηνών σε τουρκική κυριαρχία, δεδομένου ότι στην περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου η Τουρκία έχει 6 ν.μ. χωρικά ύδατα. Το μόνο εμπόδιο της Τουρκίας για τη συγκεκριμένη περιοχή ήταν η περιοχική συμφωνία του ΙCΑΟ του 1952 και κυρίως του 1958, που όριζε ότι το FIR Κων. στην περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου ορίζεται από τα σύνορα της Τουρκίας, που είναι 6 ν.μ. και όχι 16 ν.μ. Το πρόβλημα αυτό η Τουρκία το εξουδετέρωσε με την απώλεια των πρακτικών και της απόφασης της περιοχικής συμφωνίας του 1958 από όλα τα αρχεία του ΙCΑΟ. Έτσι και λόγω αδράνειας των ελληνικών κυβερνήσεων από το 1993 και σήμερα, δηλαδή με βάση την απώλεια της απόφασης του ΙCΑΟ και του γεγονότος ότι δεν υπάρχουν θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου, η Τουρκία συμφώνησε και δημιούργησε την τ/λ ΑΟΖ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ελληνικά συμφέροντα.
Επιπροσθέτως, στις περιοχές μεταξύ Σαμοθράκης – Λήμνου, Λήμνου – Λέσβου, Λέσβου – Χίου, Χίου – Σάμου δεν μπορούν ποτέ να καθοριστούν ελληνοτουρκικά σύνορα, δεδομένου ότι οι αποστάσεις μεταξύ ελληνικών νησιών και τουρκικών ακτών είναι μεγαλύτερες των χωρικών υδάτων των δύο χωρών, δηλαδή μεσολαβεί διεθνής θάλασσα, η οποία με βάση το Διεθνές Δίκαιο δεν μπορεί να αποτελέσει σύνορα.
Το αμερικανικό ΥΠΕΞ και η νομική υπηρεσία γνωρίζουν άριστα αυτή την ιδιαίτερη κατάσταση στο Αιγαίο και παρά ταύτα με τον παραπλανητικό όρο «διεθνώς αναγνωρισμένα σύνορα» οι ΗΠΑ με την πώληση των F-16 στην Τουρκία παρέχουν στην Άγκυρα το ελεύθερο να εισέρχεται με αεροσκάφη και UAV και να αλωνίζει ανεξέλεγκτα στο Αιγαίο, μέσω του διεθνούς εναέριου χώρου και της διεθνούς θάλασσας, δεδομένου ότι η Τουρκία δεν παραβιάζει «διεθνώς αναγνωρισμένα σύνορα», αφού διεθνής θάλασσα και διεθνής εναέριος χώρος δεν αποτελούν σύνορα ποτέ και πουθενά.
Η επιστολή Μπλίνκεν στέλνει στον Άδη τον εθνικό εναέριο χώρο στο Αρχιπέλαγος
Σε βάρος της Ελλάδας και του εθνικού εναέριου χώρου δρα η επιστολή Μπλίνκεν, στέλνοντας στον Άδη την ελληνική κυριαρχία μεταξύ 6-10 ν.μ., διότι, σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας, τον ΙCΑΟ και τις αποφάσεις του ΝΑΤΟ, η Ελλάδα έχει κυριαρχία τα 6 ν.μ., με αποτέλεσμα τα τουρκικά F-16 και UAV να μπορούν ανενόχλητα να πετάνε μέχρι τα 6 ν.μ. εθνικού εναέριου χώρου, καταπατώντας ελληνική κυριαρχία των 6-10 ν.μ.
Η ελληνική κυβέρνηση, αν και επισήμως δεν γνωρίζει αυτούσια την επιστολή Μπλίνκεν στο Κογκρέσο, έχει καταλάβει πλέον ότι η Ουάσινγκτον δεν θέτει κανέναν απολύτως περιορισμό στη χρήση των τουρκικών F-16 στο Αιγαίο και δεν έχει προχωρήσει σε κανέναν απολύτως σχολιασμό ή αντίδραση του γεγονότος αυτού, που στρέφεται σε βάρος της Ελλάδας. Με την ψήφιση από το Κογκρέσο της διάθεσης των F-16 στην Τουρκία, η κυβέρνηση σιωπηλώς αποδέχεται ότι έχει υποστεί μια μεγάλη ήττα στην πολιτική της σε βάρος της χώρας, όχι μόνον διότι οι ΗΠΑ δεν πείστηκαν ότι τα τουρκικά F-16 αποτελούν απειλή κατά της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο, αλλά και διότι η κυβέρνηση και οι λογής εκπρόσωποι και υποστηρικτές της διαψεύστηκαν πλήρως στις εκτιμήσεις και τις θριαμβολογίες τους για τους δήθεν αμερικανικούς περιορισμούς στην πώληση των F-16 στην Τουρκία.
Το μέγιστο που μπόρεσε να κάνει η κυβέρνηση είναι με πρόσφατο δημοσίευμα σε ιστοσελίδα να επιχειρήσει να υποβαθμίσει την έκθεση του Κογκρέσου για την Τουρκία και τη μεγάλη ζημιά που έχει επιφέρει σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας στις ελληνικότατες νησίδες και τις βραχονησίδες στο Αιγαίο. Η έκθεση του Κογκρέσου εντέχνως παραποίησε και κακοποίησε όλα τα στοιχεία που άντλησε από το ελληνικό ΥΠΕΞ, προκειμένου να παρουσιάσει επισήμως και διεθνώς τον χάρτη του Αιγαίου ως διαφιλονικούμενη περιοχή μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Η φιλοτουρκική νομική υπηρεσία του αμερικανικού ΥΠΕΞ πράγματι χρησιμοποίησε τον ελληνικό χάρτη -ο οποίος σημείωνε νησίδες και βραχονησίδες με αμφισβητούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς από την Τουρκία -και τον μετέτρεψε σε disputed (διαφιλονικούμενη) περιοχή στο Αιγαίο, από Ελλάδα και από Τουρκία. Δηλαδή, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ αποδέχθηκε ότι στο Αιγαίο υπάρχουν διαφιλονικούμενες νησίδες και βραχονησίδες ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία, και γίνεται σαφής αναφορά στα Ίμια, τα οποία χαρακτηρίζει ούτε ελληνικά ούτε τουρκικά, αλλά διαφιλονικούμενα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Το γεγονός αυτό, μαζί με τη μέχρι τώρα νομική αδυναμία της κυβέρνησης να διασφαλίσει την ελληνικότητα των νησίδων και των βραχονησίδων στο Αιγαίο, επιτρέπει στην επιστολή Μπλίνκεν στο Κογκρέσο να μην περιλαμβάνει νησίδες και βραχονησίδες στο Αιγαίο μέσα στα «διεθνώς αναγνωρισμένα σύνορα» της Ελλάδας και ως εκ τούτου να επιτρέπουν τις τουρκικές υπερπτήσεις σε νησίδες και βραχονησίδες που είναι «διαφιλονικούμενες» χωρίς συγκεκριμένη κυριαρχία.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης για υποβάθμιση της έκθεσης του Κογκρέσου αποδεικνύει σκοπιμότητα συγκάλυψης της αδυναμίας της για διασφάλιση των εθνικών συμφερόντων. Και τούτο διότι, ενώ έγινε προσπάθεια υποβάθμισης της έκθεσης και του χάρτη του Κογκρέσου, δεν αναφέρει κουβέντα για τη νέα τουρκική κατάληψη ελληνικής κυριαρχίας στο κεντρικό Αιγαίο για ενάμιση και πλέον μήνα.
ΠΗΓΗ https://www.antinews.gr/