16 Ιανουαρίου 2023

Εννέα εταιρείες διαχειρίζονται πάνω από 400 ξενοδοχεία στην Ελλάδα!

 

Στις αρχές του 2000 έκανε την εμφάνισή του στον ελληνικό ξενοδοχειακό κλάδο ένας νέος όρος, εκείνος του hotel management. Σήμερα, 22 και πλέον χρόνια μετά, η φιλοσοφία της διαχείρισης ξενοδοχείων από κάποιον τρίτο έχει αποκτήσει ιδιαίτερη δυναμική. Και μπορεί αρχικά αυτή η υπηρεσία να απευθυνόταν κατά κύριο λόγο σε μικρότερου μεγέθους ξενοδοχεία, ωστόσο, σταδιακά η πελατειακή βάση των εταιρειών διαχείρισης διευρύνεται, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες να στρέφονται πια σε αυτές.

Η οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις που αυτή είχε στην επιχειρηματική δραστηριότητα σε συνδυασμό με τις ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας ενίσχυσαν περαιτέρω την τάση αυτή τα τελευταία χρόνια. Μία τάση που απέκτησε πιο έντονο χαρακτήρα τα τελευταία χρόνια, καθώς οι μεγάλες προκλήσεις που έχει κληθεί να αντιμετωπίσει ο ξενοδοχειακός κλάδος, ο υψηλός ανταγωνισμός και οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στη διεθνή αγορά έχουν ωθήσει τους επιχειρηματίες του τουρισμού, και κυρίως τους ιδιοκτήτες μικρομεσαίων μονάδων, στην αναζήτηση μιας δομημένης στρατηγικής τόσο σε επίπεδο διαχείρισης των ξενοδοχείων τους καθαυτών, όσο και σε επίπεδο marketing, πωλήσεων και branding.

Ως εκ τούτου, ο ολιστικός τρόπος προσέγγισης των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο hotel management «προσελκύει» τους επιχειρηματίες οι οποίοι κινούνται με γνώμονα την επίτευξη ισχυρότερων οικονομικών αποτελεσμάτων για τις επιχειρήσεις τους, την εξασφάλιση υψηλότερων αποδόσεων, την ελαχιστοποίηση του ρίσκου ή ακόμη και τη ρύθμιση οφειλών με μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ και πιο ευνοϊκούς όρους.

Από την πλευρά τους οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο χώρο, όπως η HotelBrain, η SWOT Hospitality, η Zeus International, η Axia Hospitality, η Domes Resorts & Reserves, η Tresor Hospitality, η Selected Hideaways, η Lamway Hotel Management Group και η CHC Hotels, έχουν εντάξει δεκάδες μονάδες στα χαρτοφυλάκιά τους, προσφέροντας μια σειρά υπηρεσιών που ξεφεύγουν πλέον από τα στενά όρια των συμβουλευτικών προτάσεων, της διαχείρισης και της αύξησης της κερδοφορίας ενός ξενοδοχείου και επεκτείνονται στην παροχή υψηλού επιπέδου ολιστικών υπηρεσιών και στην ενίσχυση της θέσης των μονάδων στον χάρτη της φιλοξενίας.

HotelBrain
Ηγετική θέση στον τομέα διαχείρισης ξενοδοχείων κατέχει η HotelBrain, «ο μεγαλύτερος ξενοδοχειακός όμιλος σε αριθμό καταλυμάτων στην Ελλάδα», όπως αυτοπροσδιορίζεται. Ο όμιλος, ο οποίος ιδρύθηκε το 2000, έχει στο χαρτοφυλάκιο του 87 ιδιόχρηστα -μέσω μακροπρόθεσμων μισθώσεων- ξενοδοχεία, συνολικής δυναμικότητας 5.500 δωματίων, σε 37 προορισμούς σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες διαχείρισης ξενοδοχειακών μονάδων σε επιπλέον 90 ξενοδοχεία τρίτων.

Η πιο πρόσφατη και ηχηρή προσθήκη ξενοδοχείων στο portfolio του ομίλου είναι εκείνη που προέκυψε από τη συμφωνία της HotelBrain με τον όμιλο Κυπριώτη, ο οποίος διαθέτει 5 σύγχρονες ιδιόκτητες ξενοδοχειακές μονάδες στο νησί της Κω, συνολικής δυναμικότητας 1.500 δωματίων.

Μέσα στο 2022, η HotelBrain ενίσχυσε περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό της και με τη συμφωνία που σύναψε με έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες του κλάδου της φιλοξενίας, τον όμιλο ξενοδοχείων Radisson. Με βάση τη σχετική ανακοίνωση η Radisson επέκτεινε το portfolio της στα ελληνικά νησιά με δύο νέα ξενοδοχεία, το Radisson Resort Plaza Skiathos και το Radisson Blu Euphoria Resort, Mykonos, σε συνεργασία με τον όμιλο HotelBrain.

SWOT Hospitality
Ισχυρή θέση στον κλάδο κατέχει και η SWOT Hospitality, η οποία σήμερα έχει κάτω από την ομπρέλα της 16 ξενοδοχεία και resorts, δυναμικότητας περίπου 1.200 δωματίων, με τζίρο που το 2022 διαμορφώθηκε πέριξ των 50 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία ειδικεύεται στη διαχείριση και ανάπτυξη τουριστικών ακινήτων, στις τουριστικές επενδύσεις, στο sales & marketing και στις συμβουλευτικές υπηρεσίες.

Επί του παρόντος η SWOT, που ιδρύθηκε το 2013, διαχειρίζεται ξενοδοχεία διεθνών ξενοδοχειακών brands υψηλού επιπέδου, όπως η Marriott International Inc., η Hyatt Hotels Corporation, η Nikki Beach Hotels & Resorts, έχοντας επίσης πιστοποίηση σαν white label operator (WLO) από την Accor S.A., την Intercontinental Hotels & Resorts και την Leading Hotels of the World.

Εκτός από τη διαχείριση υψηλών προδιαγραφών ξενοδοχείων, οι πυλώνες πάνω στους οποίους εδράζεται η φιλοσοφία της SWOT Hospitality είναι η συνεργασία με θεσμικούς, διεθνείς και τοπικούς επενδυτές, real estate developers και private equity funds που επενδύουν στον τουρισμό, η συμμετοχή σε επενδύσεις σε συνεργασία με θεσμικούς επενδυτές, η μίσθωση επώνυμων ξενοδοχείων αλλά και η επέκταση εκτός Ελλάδος, εστιάζοντας στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Μεταξύ άλλων, η SWOT Hospitality έχει υπό τη διαχείρισή της το MonAsty, Autograph Collection by Marriott International, που υποδέχτηκε τους πρώτους επισκέπτες του τον περασμένο Οκτώβριο και είναι το πρώτο ξενοδοχείο με διεθνές εμπορικό σήμα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Πηγή euro2day.gr